{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
486 visninger | Oprettet:

Lidt forskelligt {{forumTopicSubject}}

Jeg er stille og roligt gået i gang med lidt mere mentalt udfordrende arbejde med Escape (2 årig hoppe plag), og jeg har lidt spørgsmål:

1) Hvordan skal jeg håndtere at hun bider legende i tovet når hun trækkes?

2) Sker der noget ved at hendes mor, min anden hoppe, er til stede. Hun er slet ikke afhægig af hende eller noget.

3) Hun er ikke vant til trafik, hvordan vænner jeg hende til biler?

I er desuden meget velkomne til at kigge forbi med en kommentar i hendes profil ;P

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt forskelligt
  • #1   14. maj 2009 Havde glemt et:

4) Hvordan lærer i jeres plage at blive rykket?

• #2   14. maj 2009 1) når hun bider i tovet, vil jeg bare "råbe" nej... Altså lyd med klar stemme, som om det er forkert, og HUSK at ROSE når hun så lader være...

ved ikke med de andre, men.

4) hvad mener du med rykket???

• #3   14. maj 2009 rykke man?

• #4   14. maj 2009 ellers, hvis hun er ekstrem bange for biler, kan du jo parkere en bil, lade hende snuse til den og se den ikke er farlig, derefter kan du tænde bilen og stadig bare gå rundt om den. og til sidst kan der sidde en og trykke på speederen, så der komme andre lyde og til sidst måske køre undt i en gårdsplads eller lign... har aldrig haft problemet, så ved ikke om dette er en løsning, men ville ummielbart være det jeg ville gøre

• #5   14. maj 2009 Ang det med hendes mor, så kan hun sagtens trænes uden, det er mere fordi jeg ikke kan komme specielt langt væk fra hendes mor og stadig være indhegnet, som jeg fortrækker under alt andet end trafik og ture. Moren står som regelt på folden grænsende op til den lille indhegning jeg har til træningen.

• #6   14. maj 2009 Dorte: Ja ja, hun er også vant til at være uden for hegnet når jeg trækker ture med hende, men når jeg træner "horsemanship" fortrækker jeg et hegn omkring mig.

• #7   14. maj 2009 1) Hvordan skal jeg håndtere at hun bider legende i tovet når hun trækkes?
    Når min gør det, piller jeg tovet ud af munden på dem og skubber deres hoved væk (blidt, men bestemt)

2) Sker der noget ved at hendes mor, min anden hoppe, er til stede. Hun er slet ikke afhægig af hende eller noget.
    Det burde der ikke.. Hun skal jo gerne lære at koncentrere sig alligevel..

3) Hun er ikke vant til trafik, hvordan vænner jeg hende til biler?
    Går ture med hende og viser hende at du ikke er bange, så det behøver hun heller ikke at være.. Og lader hende undersøge alle parkerede biler mm. imøder...

4) Hvordan lærer i jeres plage at blive rykket?
    Tager lidt af gangen og roser..

• #8   14. maj 2009 Dorte: At tynde og korte manen ved at rykke hår ud, mest brugt på dressurheste, især varmblods.

• #9   16. maj 2009 Kristina ( ; Du skrev at man skulle råbe nej næste gang hesten bed i tovet..... Man må ikke råbe af en unghest.... når du trækker med den og du begynder at råbe,så er det det samme som man stikker et tudehorn i hovedet af dig. Hesten hører 10 gange bedre end dig.....

Tinne :Jeg selv når jeg trækker med Nicklas ja han går bare med og bider han i tovet siger jeg bare nej og fjerner det fra hans mund og det gentager jeg hvis det sker igen men ellers en masse ros.

Ang. biler
    Jeg tog nicklas med ud til vejen og kom der en bil rakte jeg armen op for at de skulle sænke farten og alle billister ved man skal sænke farten når der er heste ved vejen,dem der ikke ved det burde læse i deres teoribog.
    Men Ros den hver gang en bil er kørt forbi uden den er reageret på det.

Det er mit råd

• #10   17. maj 2009 1: Jeg går ved Bobs skulder når jeg trækker hende. Synes Bob så hun lige pludselig skal springe frem, bliver jeg ikke ramt med forbenene, og hvis jeg evt. har pisk i hånden (Har jeg ikke, da der temp. er gået af med pisk på en forkert måde :s) har jeg bedre mulighed for at 'ramme' hende ordentligt. (Pisk erst. med longetorv)
    2: Hvis hun ikke er afhængig af sin mor på nogen måder, tror jeg godt du kan have hende der. Men evt. prøv at trække hende væk.
    3: Jeg tog bare Bob ud i det. Nu har vi ikke så 'meget' trafik her, men vi har mange lastbiler, busser, traktor mm. Det eneste hun siger noget til er biler der holder inde. Hun har været på vejen omkring 6 gange nu, og har aldrig sagt noget til kørende. En af de første gang kom hun også forbi en hestetransport. Manden var så venlig at holde inde, så mig og Bob lige hurtigt kunne komme ind til ridebanen.
    4: Cefir og Bob (Casir) ELSKER at få rykket man. Der har ALDRIG været noget. Er man uvenner med de to, tager man mankammen og man er venner igen. Gipsy.. Vi har måtte ringe til dr. dyr med bedøvelse, da der springer forben rundt til at alle sider.

• #11   17. maj 2009 Mente jo heller ikke råbe, derfor det var i gåseøjn.... men gør hesten forskrækket når den gør det, så forbinder den på et tidspunkt at der sker et eller andet når den gør det.... men hvis du tilgengæld råber, skal det kun til en gang ...

Kommentér på:
Lidt forskelligt

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce