23. jan 2007 Følger: 68 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.847
Søger hjælp til evt. bidløs. {{forumTopicSubject}}
Jah, kan måske komme til at træde nogen over tæerne i dette indlæg, og det beklager jeg meget så. For det er ikke meningen. Jeg søger råd og erfaringer, men gider ikke og høre kommentarer om hvor synd det er at ride med bid.
Nåh, men altså nu her i går- og andre gange har jeg redet på Masca, kun i grimen. Og det er som om at han bliver meget mere rolig, og ikke spænder så meget op. Hvilket jeg jo synes er rigitg dejligt. Og så er det at jeg overvejer om han måske bare er rigtig godt og grundig træt af bidet.
Her kommer I så ind i billedet. Kan I dele ud af jeres erfaringer, hvor I gik fra bid til bidløs, hvad gjorde I, og hvad rider I så med nu? Han skal også gerne kunne starte stævne. Så det går ikke med cordeo.
Håber I gider tage jer tid til at hjælpe...
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 152 Heste: 5 Emner: 436 Svar: 5.304
Det var i hvert fald her jeg havde store vanskeligheder. Alle sagde, at jeg skulle fortsætte ved min nuværende underviser, men hun ville ikke undervise uden bid. Så jeg red uden bid alle ugens dage, undtagen til undervisning - og det gik ikke. For den måde hun underviste på, kunne ikke overføres til bidløs.
Så: Jeg red remonte / trænte groundwork 5 dage om ugen og moderne dressur 1 - det førte til en forvirret Flicka, og jeg droppede undervisning hos hende, og fandt en der ville undervise mig i <b>remonte</b> og uden bid - hvilket fungerer rigtig godt for mig og Flicka
- Det betyder så, at jeg ikke kan ride stævner, da hesten går med næsen i sandet. Men med tiden vil hun have så mange muskler, at hun kan bære sig selv, OG så kan stævnerne komme (dressur) - spring kan man jo sagtens stille op i
Håber du forstod x)
Knus
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.847
Taz .: Det er fordi han har en stævnerytter Så hun skal også kunne bruge ham, selvom jeg skifter.. Hmm, men kan man godt sætte hackamore på en alm trense? Og hvad er fordele ulemperne ved den?
Og sidst, har hestene forandret sig? Det ved jeg der er mange der siger, men er det saandt`?
apr 2008
apr 2008
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.847
apr 2008
Men held og lykke med projektet
Knus
okt 2008
Følger: 55 Følgere: 55 Heste: 6 Emner: 9 Svar: 175
da vi startede med at ride bidløs var det direkte med cordeo og skridtede bare rundt og travede lidt. vi sprang os nogle gange uden nogle problemer. men efter vi begyndt at ride bidløs så var der nogle gange hvor vi red med bid og det var lige som om at han så fik meget mere respekt for bidet, for nu havde han jo været vandt til de meget blide metoder og når man så brugte de håre blev de meget væere. så han gik bare skide godt.
Søger hjælp til evt. bidløs.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside