12. aug 2007 Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.121
at tænke meget negativt om andre ??? {{forumTopicSubject}}
jeg synes altså desværre der er mange indlæg i denne gruppe der drejer sig fra at være en rigtig god lærig debat, til bare at være negativ tænkning om andre ryttere/ heste mennesker.. jeg synes det er lidt ærgeligt at det bliver så negativt at læse igennem.. jeg ved godt at vi alle vil hestene det bedste. men vi har altså endnu ikke fundet den hellige gral inde for ridningen.
Jeg synes desværre at rigtig mange som vi slet ikke kender bliver hængt ud som dyremishandlere, hvilket er forkert i Danmark er lovgivningen sådan at man er uskyldig til dte modsatte er bevist, dette burde da også gælde i en debat ? vi burde da vente lidt med at klde folk dyremishandlere og røvhullere indtil vi har konkrete beviser for at de begår disse forbrydelser..
Jeg har jo ligesom jer valgt at følge en vej, jeg vil ikke kalde den ny for jeg har undervist og blevet undervist sådan i snart 11 år (gamle krage).
Jeg synes derfor det er lidt sørgeligt at mange medlemmer af gruppen, istedet for at undersøge bruge mere tid på at studere de forskellige ridemåder, brugere mere tid på at krive til de kulørte dagspresser, som i forvejen giver en hujene skid for vores meninger, da ingen af os er eksperter og vi ikke har nogle konkrete beviser for dyremishandling..
Jeg føler selv at mit budskab kommer godt frem når jeg underviser ryttere og jeg tager en debat med andre hestekyndige mennesker.
Vi har ikke beviserne iorden, dette kunne også ses i lps og hvis vi nogensinde skal tages seriøst efter den kæmpe bommert og gigantisske nederlag, bliver vi nødt til at bruge mere tid på at arbejde sammen og viderudvikle os...
Jeg håber ikke at dette indlæg bliver taget alt for negativt, men dette er bare nogle tanker jeg har gjort mig i mit meget korte foreløbigt forløb i denne gruppe
Forsat god dag venlig hilsen Fæhesten
feb 2006
Følger: 323 Følgere: 368 Heste: 5 Emner: 414 Svar: 2.879
Der er tondsvis af beviser..... de inddregede dem underligt nok ikke i PLS, hvilket er underligt.... Gred H har tondsvis af anatomi beviser og er desuden dyrlæge, med den basale viden, for at kunne fastslå hans forskning.
Der er blever forsket meget på dette område.
Jeg kan godt give dig ret i noget af det du siger, ikke alle er lige gode til at respektere hinanden og vores forskelligheder.
Specielt ikke på HG eller så vel HN, mange angriber hinanden, i stedet for at lytte og respektere.
dec 2004
Følger: 13 Følgere: 11 Heste: 4 Emner: 5 Svar: 61
Og nogle rider efter de metoder der har haft en positiv indvirkning på DERES hest, men det betyder ikke at den ridemetode også er god på en anden hest. Og sådan er vi alle forskellige. For tror næppe at nogle herinde ville blive ved med at ride på en måde man kunne se hverken gavnede hesten eller en selv
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 97 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.756
Når folk føler sig angrebet, går de jo automatisk i selvforsvar, og så er der samtidig lukket af for enhver form for dialog og forståelse... Der bliver med andre ord lukket af for muligheden for, at vores budskab trænger igennem.
Jeg er så til gengæld ikke enig i, at vi ikke har tilstrækkelige beviser til at føre vores sag... Jeg synes faktisk næsten, sagen taler for sig selv, hvis man ser logisk på det. Og mange dyrlæger er jo enige i vores synspunkter, så at understøtte dem med fakta vil ikke blive nogen svær opgage.
feb 2005
Følger: 345 Følgere: 343 Heste: 11 Emner: 247 Svar: 4.502
der ER ingen konkrete beviser for, at bestemte holdninger gør varig skade på hesten.
i holland har de arbejdet i 3 eller 5 år (kan jeg ikke lige huske) på at komme med BEVISER.
måske er det indlysnede for enhver, at smerten farer i hovedet på dig, når du ser en hest bide sig selv i bringen med den mule, der sidder på det hoved, der, for hesten desværre, er koblet til en svanehals så ekstrem, at man undrer sig over, hvorfor hesten ikke er knækket sammen.
MEN der er INGEN beviser på, at dette giver varig skade på hesten.
ENDNU.
bemærk venligst, at jeg aldrig ville kunne udsætte mine ponyer for det.
jeg HAR redet en pony, der var redet sådan ind med snotten - det var bestem ikke en fornøjelse - hverken for mig eller den stakkels pony.
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 97 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.756
feb 2006
http://www.gerdheuschmann.com/index-index-lang~en.html
(link fjernet)
Heinz Meyer( Professor, forsker mm)
http://www.fnverlag.com/118_2
(link fjernet)
Philippe Karl:
http://www.philippe-karl.com/433/English/Licensed_teachers.html
http://www.youtube.com/watch?v=tPBET2Nb5Pk
Jeg kan blive ved.... MANGE heste forskere har klare beviser på hvor usund den moderne ridestil er for hesten.
aug 2007
Følger: 59 Følgere: 65 Heste: 2 Emner: 30 Svar: 768
Jeg syns man ser masser af beviser at det er skadelig for hesten. Hvis vi tager et hurtig kigg på de heste som bliver redet sådan kan vi hurtig se at hestene er utilpass og er ikke det beviser nok?? Det syns jeg.
Hvis hesten gør modstand skal den jo bare tvinges til det. Det er i følge mig mishandling. Desværre er det sådan de fleste steder og det er en skam og tænke på. Det er jo en grunn til at hesten gør modstand, men hos de fleste tænker de bare at hesten er uopdragen og den skal bare lære hvem der bestemmer..
feb 2006
http://www.youtube.com/watch?v=NJdcm8yCTRg
http://www.youtube.com/watch?v=RAWUJn5RIPQ&feature=related
feb 2006
(link fjernet)
feb 2005
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.121
Men hvis vi skal sprede budskabet længere i Danmark bliver vi nødt til at finde undersøelser og resultater som også er godkendt i Danmark
feb 2006
Det var bare til information, da du nævnte i dit indlæg at der ikke var doukmentation for det som de debaterede i PLS.
De er også godkendt i DK, og der har været konferencer hvor DRF, FEI mm har debaterede med Gerd Heuschmann, efter han har forlagt videnskabelig dokumentation.
Jeg er ikke enig i at man ikke kan bruge udenlandske undersøgelser. Vi skal de kunne lære af hinanden, uanset om man er dansker eller amerikaner. Tyskerne er langt længere fremme forsknings mæssigt, så der kan vi finde en masse spændende beviser for en masse vel dokumenteret forskning.
Jeg tror problemet er at mange ikke orker at sætte sig ind i denne forskning, og bare lever videre i vaner og den tro man er opdraget og har tillært sig gennem tiden.
At sætte sig ind i forskning er bestem ikke lig med at man skal være enig, tvært i mod, men er man ikke enig, så skal man kunne dokumentere for hvorfor man ikke er enig.
Og det kan folk ikke, bliver sure, fordi det gør ondt ikke at kunne forsvare sig.
Jeg syntes i PLS at det var DYBT latterligt at andreas skulle hænges ud over for han far. Barnlig måde at løse en konflikt på.
Der skulle ikke have været nævnt navne, men udelukket ha været vist video og så skulle der have været komme en masse dokumentation.
Men det er jo så det der sker nu. Nu er der taget hul på bylden og der skal sorteres og besluttes.
Grunden til jeg sendte nogle links, var grundet folks uvidsthed for hvor mange beviser der svæver rundt omkring os. Der er forsket i dette meget længe. Og dette ville jeg gøre opmærksom på!
Om folk vil sætte sig ind i det eller ej, ja det vil jeg ikke bestemme.
Det er jo en debat.....
feb 2005
Linnea klarede det superflot - Susan er da en kraftidiot at sige, at GLIDETØJLEN forhindrer hesten i at slå hovedet op. Hun snakker om en chambon, som jeg i øvrigt er imod på alle måder - og hvad enten man er hestemenneske eller ej, kan enhver idiot sgu se, at glidetøjlen hænger løst fra bidringene ned til mellem forbenene.
Ret øv til Susan K. herfra
Men faktisk forstår jeg på INGEN måder, hvorfor de vælger at hænge Linnea ud, men lykkeligt går forbi Tina Lund (kender begge pers. - solgt hest til Tina og rider imod L's lillesøster), som præsterede at give Zamiro både piskestriber, sporehuller og sår i mundvigen til DM 2007.
aug 2007
Jeg kan se at jeg ikke er den eneste der synes at lps var det største nederlag i ridnings historie. der blev rodet rundt i udtryk og ryttertendenser og susan k pludrede derud af uden egentligt at havde hold i noget som helst
jul 2005
Følger: 49 Følgere: 58 Heste: 1 Emner: 655 Svar: 7.206
og ja, ridesporten lider af uvidenhed og ikke dyremishandling.
aug 2007
Jeg ser jo også at verden bliver et bedre sted. men når man ikke har det sort på hvidt har man intet desværre
at tænke meget negativt om andre ???
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside