{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
797 visninger | Oprettet:

Start tidspunkter. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg er helt ny i distanceridning,men vigerne starte til et par stevner hen over sommeren.
Jeg har lest mig til både det ene og det andet, men jeg har aldrig rigtig fundet ud af hvad et normalt start tidspunkt for et stævne er.

Altså når er det stevnet starter? Er det typisk ved 9-10 tiden eller senere?
Vil gerne vide da jeg skal beregne tid med transport eller om jeg skal vælge at overnatte.

Og er det nogen her fra som kommer til det nordslesvigske ridtet den 6 juni?
Ved tilmeldingsfrist var i dag, men regner med at efteranmælde hvis det er mulig.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Start tidspunkter.
  • #1   7. maj 2009 Rettelse, tilmeldingsfristen var mandag den 5 maj.

• #2   7. maj 2009 Lige et spørgsmål til.
    Hvad skal det stå på en tilmældelses blankett? Eller hvad er det man skal sende af info på mail til dem der taget imod tilmældelsen?

Håber det er nogen der kan svare:)

• #3   7. maj 2009 Da jeg også er ny indenfor denne diciplin ligesom dig, har jeg kigget på de stævner som har været afviklet, og fandt meget gode informationer her (link fjernet) og særligt under informationer til ryttere og startliste gav mig et billede af hvordan det hænger sammen.

Om du skal overnatte afhænger jo af hvor langt væk du kommer fra.

Ved efteranmeldning, prøv at ringe til Skærbæk først, men ellers vil jeg´tro at man udfylder en anmeldelsesblanket med alle de relevante informationer som til et dressur/spring stævne.
    Blanketterne kan hentes i wordformt på rideforbundets hjemmeside, og så kan du vedhæfte det i en mail til dem.

Du kan finde den her http://www.rideforbund.dk/DRF/Rytter/Blanketter under diverse --> anmeldelsesblanket

Jeg satser på at vi skal debutere ved BLAAK's stævne i november, men ellers ville jeg også har startet ved både Aaskov ridtet og Nordslesviske ridt. Til November lægger vi ud med LC - 16 km clear round.

GOd fornøjelse ved stævnet

• #4   7. maj 2009 Kik ind på denne side, der kan du finde svar på mange spørgsmål.

http://www.distanceridning.dk

God fornøjelse

• #5   7. maj 2009 Jeg har selv kigget på distanceridning.dk, men synes ikke jeg fik svar på nogle af de spørgsmål jeg sad med, netop sådan noget som
    - hvor lang tid er et infomøde
    -er det dagen før eller samme dag?
    -Får man en tid til dyrlægekontrol?
    -hvornår begynder klasserne typisk?
    -hvordan ser ruten ud? - har man brug for at være god til at læse kort eller er der skilte?
    - skal man varme op inden man begynder ridtet?
    - hvor lang tid går der fra dyrlægekontrol til man skal ride?

osv. det er meget konkrete ting, og da der ikke lige er et stævne i nærheden hvor man kan tage ud og kigge, så synes jeg det er lidt svært at forstå hvordan det afvikles.

Har en erfaren distancerytter i baghånden som jeg en af dagene vil belaste med alle mine spørgsmål smiley

Cecilie N: Håber det er ok at der lige kom et lille sidespring i forhold til din tråd...

• #6   7. maj 2009 Vibeke M : Har du kikket under "kom godt igang" ?
    lLidt svar til dine spørgsmål kommer her :
    1) meget forskelligt fra sted til sted.
    2) nogen gange på dagen, eller dagen før.
    3)dyrlægekontrol 1 time før startstidspunktet.
    4)afhænger af hvilken klasse du skal ride.
    5)fortælles på info mødet, go ide at kunne læse kort, og vide at rød markering er højre/hvid= lige ud, gul=til venstre.
    6) ja, skridt lidt rundt
    7) se pkt. 3

Håber det gav lidt svar på dine/jeres spørgsmål,

• #7   7. maj 2009 Mange tak for svarene ;D

Jo jeg har læst kom godt igang, og savnede fx. det med farverne i forhold til ruten.

• #8   7. maj 2009 Vibeke

Takk for linket. Fik en del svar der:)
    Og fint du kommer med flere spørgsmål:) Vil også gerne lære så meget som muligt:)

Jeg har 2,5 timers kørsel, så tror jeg vil vælge at overnatte og leje en boks i dette tilfældet.
    Så kan hesten stå der mens en er til informartonsmødet osv.

• #10   10. maj 2009 Dianna

En rigtig god side!! Den kommer jeg til at kigge indenom flere gange:)
    Blev lidt klogere nå;)

Kommentér på:
Start tidspunkter.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce