1.139 visninger
|
Oprettet:
Er græd færdig :,-( {{forumTopicSubject}}
Var meningen Aidan skulle i tilridning nu til maj men desværre er hende han skulle ud til kommet ud for en ulykke med en hest og muligheden for at hun kommer til at træne igen i sommer er lig 0 .. hvor er det bare øv øv for følte at hun var den HELT RIGTIGE..
Så nu er jeg på bar bund, hvem jeg så skal vælge at sætte ham i ridning hos.. Han kan ikke vente længere han skal til og i gang og har ikke selv mulighed for at gøre det.
Kan i anbefale nogen ?? det skal være 100 % på hestens primisser og gerne en HMS træner og meget gerne i syd- jylland el. midt.
Snøft hulk
jan 2009
Følger: 23 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 27 Svar: 257
feb 2008
Følger: 27 Følgere: 31 Heste: 4 Emner: 260 Svar: 2.359
jan 2009
feb 2008
mar 2007
Følger: 72 Følgere: 73 Heste: 3 Emner: 15 Svar: 422
hende her lyder rigtig god... har selv overvejet at min "hoppe baby" skal der ud når hun er klar...
det er i egtved
jan 2009
mar 2007
Følger: 72 Følgere: 73 Heste: 3 Emner: 15 Svar: 422
men kan godt se din ikke så godt kan vente... den er jo ved at have alder til at skulle igang... men krydser fingrer for at du finder et sted...
jan 2009
Følger: 136 Følgere: 145 Heste: 7 Emner: 470 Svar: 2.517
Ja, vi er hårdt ramt os to! Men, jeg skal se hvad jeg hvad jeg kan gøre. Der er også en mulighed for, at min søster kan klemme ham ind - hun er lidt mere adfærd/forsknings orienteret men også meget blid - som Malene. Men DAMN hvor jeg savner Malene. Hun kan ikke huske hvad der skete, men er muligvis blevet smidt af lige ned i en beton-tromle. Hun har det stadig rigtig skidt. Det er noget PIS. Napoleon har lært at stejle nu, men desværre er jeg lidt blsnk på, hvordan han lærer det kun på kommando og ikke hele tiden. Ikke at der sker det vilde ved det, når han stejler, det er bare træls at han står der med benene på ens skulder og ber' om godbidderfordi han har været så dyyyyygtig. Det var lidt lettere, da det var 'neje'-tricket, for der var det da kun over-motiverede koldbøtter der kom ud af hans 'se mor jeg kan lave tricks uden at du beder mig om det' adfærd.
Men Mette, har du snakket med Malene om det? Eller skal jeg lige høre, for hele hendes familie er HMS og måske hendes søster tager heste ind... Fortæl/ring/skriv, så skal jeg gøre hvad der står i min magt for at hjælpe dig. (28443229)
jan 2009
Ja det er noget rigtig skidt med Malene, havde glædet mig utrolig meget til hun skulle igang med Aidan, for følte virkelig at hun var ER den helt rigtige til ham men det kan vi jo desværre ikke gøre så meget med, nu skal Malene bare på benene igen så hun kan forsætte sit gode arbejde
Ja har snakket med hende og hun har anbefalet nogen dygtige "piger" oppe ved Odder men er jo en god køretur derop når jeg gerne vil følge ham på tæt hold men nu må jeg se, kan godt være det bliver enden af det.
Du må meget gerne råbe højt hvis du kender nogen der evt. kunne ta´ham, kunne nok godt vente med ham men han har jo desværre tildens til knæskalshæftning (7 9 13 har ikke været noget meget længe) så det ville være letter for mig at kunne ride ham stabilt og han kunne få en masse motion, som er det eneste gode "medicin" til en som ham.
jan 2009
jan 2009
jan 2009
feb 2008
jan 2009
Nej tror også det vil blive for dyrt i længden for mig at have en træner til at komme frem for at sende ham i tilridning..
Skal over og se et sted i Middelfart hvor de tilrider, træner og modtager heste som folk har opgivet, så håber på det evt. kunne være noget for mig og Aidan, det vil kun tage mig 10 minutter i bil at komme derover så det ville jo være perfekt..
Men ja lad os holde hinanden opdateret :-)))
jul 2008
Følger: 28 Følgere: 31 Heste: 2 Emner: 7 Svar: 190
Det ligger i Kjellerup (lidt udenfor Silkeborg) og han skal være dér i 1 måned (indledningsvist). Jeg var på et HMS kursus, hvor indehaveren var instruktør(Susan Kjærgård), og blev virkelig fascineret af hendes evner.
Vi kører over med Hero den 30. april og henter ham igen den 30. maj. Jeg får 2 undervisningstimer med i prisen. Det var måske noget, hvis I kan få plads?
jan 2009
Pauline: Har fået en mail svar retur fra Helle idag og de tager også heste i træning så tror jeg giver hende et kald imorgen...
Hende jeg besøgte i middelfart igår lød også rigtigt god og sød, var bare et STORT minus deres folde var ikke så store og lige nu var der kun adgang til en jordfold, Aidan har jo det med bagbenene og har brud for en masse fold tid sååå hmm..
jul 2008
Følger: 28 Følgere: 31 Heste: 2 Emner: 7 Svar: 190
jan 2009
Nej han har aldrig låst så kraftigt som din... Han begyndte på det sidste vinter men kun i få sek. og især når han skulle på fold om morgen eller havde stået lidt for længe det sammen sted.. men i en lang perioede gik han mystisk på bagbenene, man kunne fornemme hele tiden at senen var for stram/kort.
Kan anbefale at sætte ham i træning hvor han går på vandskridtbånd hver 2. dag og alm. skridtbånd en 3 gange i ugen, det hjald ihvertfald Aidan rigti meget...
Han kan til tider stadig give et smæld i benene stadigvæk, værst er det når det er tid til smed, bliver beskåret hver 5-6 uge eller når han ikke får rørt sig nok..
Nu skal han bare tilrides og krydser så finger for at kunne ride det sidste væk i takt med han vokser færdig..
Er græd færdig :,-(
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside