{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
591 visninger | Oprettet:

kan 16'' bruges ? {{forumTopicSubject}}

jeg har snart konfirmation og jeg skal købe en sadle til mine hest. Det er en sadle som der fomer sig efter den hest's ryg som den er på og man kan købe forskællige kofjern til den men så ville jeg lige hør om jeg kan bruge den på en hest der er 164 og en på 136 og om en 16 ½'' er for stor eller for lille ? =)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kan 16'' bruges ?
  • #1   16. apr 2009 det kommer an på hvad str. du bruger i bukser eller hvor meget du vejer smiley
    Vi anbefaler en størrelse 16" til piger med buksestr 34 og mindre (op til ca. 55 kg rytter), og en 17" til buksestr 36-42 (55 til 75 kg) og 18" til bukse str. 44 eller mere (mere end 75 kg rytter)
    Ligger du vægt mæssigt sidst i en str. vil det være en god ide med en ½" større - fx. vejer du 53 kg vil vi anbefale en 16½"

    (er kopiret fra en hjemmeside der sælger sadler)


  • #2   16. apr 2009 Til en hest på 134cm kan jeg næsten med sikkerhed sige at en 17" bliver for lang.
    Er din hest kort eller lang i ryggen? Hvis den er meget kort vil den MÅSKE kunne passe en 16½ tommer, men hvis den er lang, vil den komme til at ligge på et for lille sted på ryggen, og det er ikke sundt !


Kommentér på:
kan 16'' bruges ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce