{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
732 visninger | Oprettet:

Ridebilleder. {{forumTopicSubject}}

Yay, så er der ridebilleder :D!!

http://www.hestegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=145965

Ville blive glad hvis i ville komme med råd/kritk/ros.

Af fejl kan jeg selv umiddelbart set at jeg kommer til at sidde i stole sæde fordi jeg trækker benene frem, de skal pege fremmad ikke ud af.
Så har jeg også klaver hænder som altid og har dem nok lidt for lavt + jeg kigger ned.

Men Maja syntes jeg faktisk godt ret godt :).

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ridebilleder.
  • #1   14. apr 2009 Det eneste kritikpunkt jeg lige umiddelbart har er, at din sadel ligger for langt fremme - den ligger helt ude på skulderen af hende, hvilket mindsker hendes bevægelsesfrihed betydeligt, samt at det kan gøre ondt.

Super fin fjordhest ellers =0)

• #2   14. apr 2009
    Linda V - ja den glider lidt frem på nogle af billederne :D.
    Ejer er også på udkig efter ny gjord, da den hun har nu ikke er optimal så det skulle løse problemet ;).
    Men den ligger ikke helt ud på skulderne af hende - thank god, har billeder hvor det er værre.
    Også skulle jeg også have huske at spænde gjorden efter hvilket jeg ikke fik gjort så ja ;).

• #3   14. apr 2009 Enig med Linda smiley ..desuden skal du huske at holde fødderne lige, eller i det mindste pege hælene udad. Ligner nemlig at du har konstant hælene i siderne på hende. Intet ondt smiley ..bare et godt råd.

• #4   14. apr 2009 Pernille Bech<' 3 - Det ved jeg, hendes ejer der undervise imens var meget obs på at jeg skulle sidde stille med benene ;).
    Men nej, prikker dem ikke ind i hende, træder ret overdrevet ned - glemmer så bare at pege tærerne fremmad, baaah -.-

• #5   14. apr 2009 hihi ;D ..jeg forstår..

• #6   14. apr 2009 Når jeg skriver at den ligger helt ude på skulderen af hende, så mener jeg bare at den ligger så langt fremme at den klemmer skulderen.

Hvad angår dine fødder, så stritter de ja, men du rammer hende heldigvis ikke hele tiden, man kan godt se at sporen ikke rører.
    Men prøv at dreje HELE benet i stedet for kun foden - du skal ændre placeringen af hele dit ben, så du skal "dreje" oppe i hoften, det er langt nemmere.
    Og så undgår du at træde så overdrevet ned i bøjlerne hvis du lader være med at bruge kræfter på at træde ned, men i stedet bare slapper af og nærmest lader vægten "trænge ned" i hælen. Så komemer hælen ikke længere ned end nødvendigt.
    Man spænder også i benene når man presser hælene ned på den måde, og så kommer man til at sidde anspændt hvilket umuliggør et korrekt sæde (og man kan heller ikke indvirke korrekt).

• #8   14. apr 2009 det ser godt ud. Jeg har ikke nogen særlig belæg på at skrive dette her, men tror du ikke, den skal have længere tøjler? Det ville jeg nok gøre, så er man sikker på at den går som det er nemmest for den smiley

• #9   14. apr 2009 Nej, fine billeder.. Hvis jeg lige må forsvare trådstarter (ser ud til at hun er gået lidt i stå) så PLEJER hun ikke at have mere fat i tøjlerne, end at hvis hesten trækker hovedet ned, så får den længere tøjler.. Det er i hvert fald kun hvad jeg har set..

• #10   14. apr 2009 Cawani - jeg valgte netop at lade være med at kommentere tøjlelængden da jeg synes tøjlen har en fin lille svag bue på langt de fleste af billederne =0) Håber at trådstarter kommer tilbage og tager de råd hunkan bruge og lader resten ligge =0)

• #11   15. apr 2009 Bestemt bestemt tager jeg mod de råd jeg får ;).
    Tøjlen er på nogle billeder stramda vi rider på en 20 meter volte inden for hovslaget og det at bøje siger ikke majas stærke side,derfor er tøjlen stram for at vejlede hende hoved til at kigge ind af og ikke på 117 andre ting ( HADE ØVELSE, schisse man skal koncentere sig).

Men ja jeg spænder i håndleddene og får derved nogen ikke for kønne hænder :o).

Ang. længden på tøjlerne så skal de ikke være længere, da hun ellers så stikker snuden direkte i jorden og går og tipper hele sin vægt på forparten. Hun går også ned i tøffe tempo og når hun gør det er hun umulig at 'snakke' med.
    Hun har lidt problemer med at gå frem når hun bliver bedt om det og det bliver værre hvis tøjlerne bliver længere.

Dog, hvis det var fordi hun havde behov for at gå med snuden i sandet ville hun få lov til det - men eftersom at hun kan rides så hun stadig er lidt foran lod og overhovedet ikke kan mærkes på tøjlen ( set i sammenhængen, det du har i hånden, mangler du bag til ).

• #12   15. apr 2009 Jeg ville bestemt lade hende komme frem og ned, når hun er "svær at drive frem" når hun går der, så er det netop fordi hun begynder at bruge kroppen rigtigt, og så er det at du skal drive forsigtigt og lave nogle halve parader, så hun begynder at lægge vægten mere bagover.

At hun kan rides med mere rejst hals for løs tøjle er desværre ikke lig md at hun er med bagfra - det kan min 4-års også, og han er bestemt ikke med bagfra.

• #13   15. apr 2009 Hypsen kan ikke drives frem når hun går der, overhovedet - hvilket irritere mig grænseløst, da jeg så får en vane med at sidde og prikke til hende konstant og deet gør hende endnu mere døv.

Derfor har hun også den hals holdning, fordi hun får den når jeg driver.
    Da der skal energi bag fra - ellers så har hun en bagpart der hænger 10meter bag ud, hvis hun bare går og tøffer også kan man godt glemme at ride dressur, Cawani bla. har set hendes tøffe tempo - det er ufatteligt hvor langsomt hypsen kan gå, og når det kommer ned i et så langsomt tempo, så kommer man bare ingen vejne.

Hvis jeg lader hende komme frem og ned og laver de halve parader ( som jeg laver m. sæde ) - så stopper hun op, fordi hun i forvejen går så langsomt så hun ikke kan stoppes mere op.
    Så vil meget nødigt lade hende gå der - andet end opvarmning og aftravning da hun helt mister bagparten og overtrædningen.

• #14   15. apr 2009 Det er faktisk nemmere for dem at bruge sig i langsomt temp end i hurtigt. Hvis tempoet bliver for højt, falder hesten mere på forparten.
    Pointen er netop at hesten ikke skal øge tempoet når man driver forsigtigt på den, mens den går langsomt frem og ned - den skal i stedet rejse halsen lidt samtidig med at den lægger vægten bagover. Dvs at halsens rejsning kommer af at den sætter sig bagtil.

Prøv evt at lave dine halve parader "omvendt" når hun går så langsomt - driv først og "stop op" bagefter, i stedet for at "stoppe op" først og så drive bagefter.

• #15   15. apr 2009 Har prøvet at drive først også stoppe, det giver intet - hun laller stadig rundt i tøffe tempo.
    Og når hun går i det tøffe tempo er det simpelthen ikke til at lave noget på hende andet end at ride rundt hele tiden da man så ikke kan holde gang i hende, selv ikke i slangegange eller bare skråt igennem - pga. slowmotion tempoet.

Jeg føler bare ikke hun laver noget som helst i tøffe tempoet og vil det helst ikke da hun på billeder af det falder direkte på snotten - meget endda.

Men forstår godt det med at halsens rejsning kommer fordi den sætter sig bag til, også det jeg rider efter.
    Hvis ikke jeg rider efter det kan man godt glemme noget der hedder samling på hende, så er næseryggen vandret.
    Og hun sætter sig faktisk netop også godt når man gør dette, altså rejser hende i nakken via. at sætte hende på bagparten og er slet ikke til og mærke ude foran.

Kommentér på:
Ridebilleder.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce