732 visninger
|
Oprettet:
Krikken ( nu som ponyejer )
11. sep 2007 Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
11. sep 2007 Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Ridebilleder. {{forumTopicSubject}}
Yay, så er der ridebilleder :D!!
http://www.hestegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=145965
Ville blive glad hvis i ville komme med råd/kritk/ros.
Af fejl kan jeg selv umiddelbart set at jeg kommer til at sidde i stole sæde fordi jeg trækker benene frem, de skal pege fremmad ikke ud af.
Så har jeg også klaver hænder som altid og har dem nok lidt for lavt + jeg kigger ned.
Men Maja syntes jeg faktisk godt ret godt :).
maj 2005
Følger: 49 Følgere: 47 Heste: 1 Emner: 16 Svar: 586
Super fin fjordhest ellers =0)
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Linda V - ja den glider lidt frem på nogle af billederne :D.
Ejer er også på udkig efter ny gjord, da den hun har nu ikke er optimal så det skulle løse problemet ;).
Men den ligger ikke helt ud på skulderne af hende - thank god, har billeder hvor det er værre.
Også skulle jeg også have huske at spænde gjorden efter hvilket jeg ikke fik gjort så ja ;).
maj 2006
Følger: 118 Følgere: 140 Heste: 5 Emner: 89 Svar: 837
sep 2007
Men nej, prikker dem ikke ind i hende, træder ret overdrevet ned - glemmer så bare at pege tærerne fremmad, baaah -.-
maj 2006
Følger: 118 Følgere: 140 Heste: 5 Emner: 89 Svar: 837
maj 2005
Hvad angår dine fødder, så stritter de ja, men du rammer hende heldigvis ikke hele tiden, man kan godt se at sporen ikke rører.
Men prøv at dreje HELE benet i stedet for kun foden - du skal ændre placeringen af hele dit ben, så du skal "dreje" oppe i hoften, det er langt nemmere.
Og så undgår du at træde så overdrevet ned i bøjlerne hvis du lader være med at bruge kræfter på at træde ned, men i stedet bare slapper af og nærmest lader vægten "trænge ned" i hælen. Så komemer hælen ikke længere ned end nødvendigt.
Man spænder også i benene når man presser hælene ned på den måde, og så kommer man til at sidde anspændt hvilket umuliggør et korrekt sæde (og man kan heller ikke indvirke korrekt).
jul 2005
Følger: 49 Følgere: 58 Heste: 1 Emner: 655 Svar: 7.206
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.662
maj 2005
sep 2007
Tøjlen er på nogle billeder stramda vi rider på en 20 meter volte inden for hovslaget og det at bøje siger ikke majas stærke side,derfor er tøjlen stram for at vejlede hende hoved til at kigge ind af og ikke på 117 andre ting ( HADE ØVELSE, schisse man skal koncentere sig).
Men ja jeg spænder i håndleddene og får derved nogen ikke for kønne hænder :o).
Ang. længden på tøjlerne så skal de ikke være længere, da hun ellers så stikker snuden direkte i jorden og går og tipper hele sin vægt på forparten. Hun går også ned i tøffe tempo og når hun gør det er hun umulig at 'snakke' med.
Hun har lidt problemer med at gå frem når hun bliver bedt om det og det bliver værre hvis tøjlerne bliver længere.
Dog, hvis det var fordi hun havde behov for at gå med snuden i sandet ville hun få lov til det - men eftersom at hun kan rides så hun stadig er lidt foran lod og overhovedet ikke kan mærkes på tøjlen ( set i sammenhængen, det du har i hånden, mangler du bag til ).
maj 2005
At hun kan rides med mere rejst hals for løs tøjle er desværre ikke lig md at hun er med bagfra - det kan min 4-års også, og han er bestemt ikke med bagfra.
sep 2007
Derfor har hun også den hals holdning, fordi hun får den når jeg driver.
Da der skal energi bag fra - ellers så har hun en bagpart der hænger 10meter bag ud, hvis hun bare går og tøffer også kan man godt glemme at ride dressur, Cawani bla. har set hendes tøffe tempo - det er ufatteligt hvor langsomt hypsen kan gå, og når det kommer ned i et så langsomt tempo, så kommer man bare ingen vejne.
Hvis jeg lader hende komme frem og ned og laver de halve parader ( som jeg laver m. sæde ) - så stopper hun op, fordi hun i forvejen går så langsomt så hun ikke kan stoppes mere op.
Så vil meget nødigt lade hende gå der - andet end opvarmning og aftravning da hun helt mister bagparten og overtrædningen.
maj 2005
Pointen er netop at hesten ikke skal øge tempoet når man driver forsigtigt på den, mens den går langsomt frem og ned - den skal i stedet rejse halsen lidt samtidig med at den lægger vægten bagover. Dvs at halsens rejsning kommer af at den sætter sig bagtil.
Prøv evt at lave dine halve parader "omvendt" når hun går så langsomt - driv først og "stop op" bagefter, i stedet for at "stoppe op" først og så drive bagefter.
sep 2007
Og når hun går i det tøffe tempo er det simpelthen ikke til at lave noget på hende andet end at ride rundt hele tiden da man så ikke kan holde gang i hende, selv ikke i slangegange eller bare skråt igennem - pga. slowmotion tempoet.
Jeg føler bare ikke hun laver noget som helst i tøffe tempoet og vil det helst ikke da hun på billeder af det falder direkte på snotten - meget endda.
Men forstår godt det med at halsens rejsning kommer fordi den sætter sig bag til, også det jeg rider efter.
Hvis ikke jeg rider efter det kan man godt glemme noget der hedder samling på hende, så er næseryggen vandret.
Og hun sætter sig faktisk netop også godt når man gør dette, altså rejser hende i nakken via. at sætte hende på bagparten og er slet ikke til og mærke ude foran.
Ridebilleder.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside