{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.522 visninger | Oprettet:

Hvilken sadel bruger i? {{forumTopicSubject}}

Jeg står med det trælse problem, at min westernsadel er for lille til in haflinger. Hvis hun ska have en ny, skal den special fremstilles, og det koster ca. 12.000 -14.000 kr. Det er rigtig mange penge syntes jeg. Især når jeg bare rider skovture et par gange i ugen.
Men jeg har så overvejet om jeg i stedet skal have en alm. engelsk sadel til hende. Enten kombi eller dressur.
Men i går da jeg fik målt hendes bomvidde, var det jo helt vildt, så bred en bom hun skulle have.
Men hvad har i af sadler til jeres haflinger? Og her tænker jeg speciel meget på bomvidde og mærke.
Jeg er på forhånd lidt glad for Kieffer, da man sidder rigtig godt i dem, men jeg ved ikke om de fåes til haflinger.

Lige nu syntes jeg at det hele er lidt umuligt i forhold til sadel til Annabell, så jeg håber i vil dele jeres sadelvalg med mig.

Mvh Ann

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken sadel bruger i?
  • #1   10. apr 2009 Jeg bruger stubben dressur og kentaure kombi til kogle og de ligger rigtig godt. Kentaur er fit 2 eller 3 kan ikke lige huske det. Den lå også på min gammel haflinger der var lidt breder.

• #2   10. apr 2009 jeg bruger en jc granat

• #3   10. apr 2009 jeg brugte en passir corona bom 32 hvilket ikke er en særlig bred sadle.....

hvad med de der lammeskinds sadler

eller bomløs

• #4   10. apr 2009 Jeg har en bates Caprilli dressur =)

• #5   10. apr 2009 min var så bred at hun skulle ha' en speciel haflinger/fjordheste saddel.
    Så nu bruger vi en wintec wide, som er en allround saddel, altså det er en stof saddel, men den er rigtig god alligevel, og ligge perekt på hende smiley

håber du finder den rigtige!!

• #8   10. apr 2009 Jeg bruger Kieffer og stüben til min men kiefferen er lidt stor da det er en 17 men hvis den var lidt mindre ville den passe perket xD

• #9   10. apr 2009 På min haffedaffe bruger jeg en Stübben Scandica str. 32. Den ligger rigtig godt på hende.

• #10   10. apr 2009 jeg bruger kiffer i dressur og en sommer i spring xD

• #11   11. apr 2009 Ja min forstand ligger mere på westernsadler end engelske sadler...
    Men størrelsen på sædet har da ikke noget som helst at gøre med bomvidden, har den? En westernsadel køber du i det størrelse sæde din numse er...og bommen vælger du efter hestens bygning.

Har i fået tjekket om jeres sadler ligger optimalt på de heste der bruger dem?

Vigtigst for mig er at sadlen ligger korrekt, og ikke trykker nogen steder. Jeg ved nemlig godt hvordan det går hesten i længden med en for lille bom. Den bliver simelthen uanvendelig!

• #12   11. apr 2009 Vi har haft mange problemer med at finde sadel til Omira da hun har en rigtig flad og bred ryg. Men nu har vi så lige fået anskaffet os en bomløs sadel af mærket barefoot og vi er allerede rigtig glade for den! Og Omira virker rigtig glad når hun har den på! smiley Da den jo er bomløs kan den passe alle bredder, men der skal dog købes kopjern der passer i størrelsen.

Prøv at tage et kig på fx: www.naturhesten.dk smiley

Det er sådan en her vi har købt: (link fjernet)

• #13   12. apr 2009 Ja, jeg har hørt meget om de bomløse. Både godt og dårligt. Umiddelbart tror jeg ikke det er noget for mig, når jeg er vant till en westernsadel. den sidder man rigtig godt fast i, og det er meget svært at ryge af. I en bomløs tror jeg min balance ville blive sat på en for stor prøve.

Det jeg søger er nok en god og lækker engelsk sadel, som man sidder godt fast i. Men det er da godt nok begrænset udvalg, når man skal have en som passer tønden(Annabell) I western har jeg frit valg mellem alle modeller, jeg skal bare købe dem fra ny desværre. Det er umuligt at finde en brugt i hendes størrelse.

Jeg har kigget lidt på de der wintec wide, men jeg syntes da ikke den bredeste ser voldsom bred ud? Jeg kan tvivle på at der virkelig findes en engelsk sadel som ikke trykker hende - desværre

• #14   12. apr 2009 den bomløse er slet ikke så slem at sidde fast i, men forstår dig smiley
    og den der wintec wide er rigtig bred, min hoppe er nemlig også virkelig virkelig bred, og var også lidt i panik da jeg skulle finde en saddel til hende, men wintec wide sadlen passer hende virkelig bare perfekt!!

men ja, håber du finder en.

• #15   12. apr 2009 Jeg forstår ikke helt hvad du mener med at du ikke tror du kan holde balancen i en bomløs.. Den jeg henviser til fx. er jo udformet som en engelsk sadel? Den er blot bredere end almindelige sadler, men hvis du skal have en der passer din hest, vil den jo også være bred smiley

M en nu har jeg heller aldrig siddet i en western sadel, så jeg skal ikke kunne sige hvor stor forskellen er smiley Men Barefoot fås også i westernmodeller, hvis det var noget: (link fjernet)

• #16   13. apr 2009 Tak for alle inputs. Har kigget både på winte og bomløs, men er vendt tilbage til en kieffer wiener. Jeg sidder rigtig godt i den, men hvordan kan jeg være sikker på den passer? Det er den første sadel som ikke snurrer rundt på hende, så umiddelbart er det jo godt. Men hvordan kan jeg være sikke på at den passer hende i bommen?
    Ja kald mig bare dum, men jeg aner jo ikke et muk om engelske sadler...

• #17   13. apr 2009 jeg har haflingere både af gammel og moderne type, men de bruger begge kieffer wien, en ny og en meget gammel saddel smiley

• #18   14. apr 2009 Jeg har en windsor elite fit 3 til min som ligger fantastisk - også på flere andre heste jeg har haft redet.
    Til springning en cliff barnsby esprit

• #19   16. apr 2009 Jeg har en Wintec Isabell Werth tií min, med udskifteligt kopfjern. Man kan få speciellavet kopfjern, har jeg engang fået lavet. Det er langt billigere end en specielsyet saldel smiley Men min haflinger er af den moderne spinke type smiley

• #20   16. apr 2009 jeg bruger en hubertus dressue den er rigtig god ligger perfekt,,

• #21   17. apr 2009 jeg har en kombisadel tilsalg kig den? den er rigtig fin og ligger godt men skal have en spring,,

Kommentér på:
Hvilken sadel bruger i?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce