{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
983 visninger | Oprettet:

afvænning- brug af godbidder. {{forumTopicSubject}}

Hej alle hestefolk smiley

jeg bruger godbidder til min træning, og det går fint nok.....
men jeg er dog nu begyndt at se at min pony faktisk stortset kun gør det for godbidderne smiley og det gør mig ret ked af det / skuffet... Og jeg vil gerne vænne ham af med alle godbidderne....er der en nem måde, og så han jo altså stadig gør tingene han skal men gør det for mig ???
Men så kom jeg jo til at tænke på at hvis man bruger klikker gør de det jo bare for klikket og bruger man kløen gør de det jo bare for det osv.... ?? så man skal jo egentlig stort set ikke bruge noget ?? det forvirer mig en lille smule ? som i nok godt kan høre ;D
mange tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  afvænning- brug af godbidder.
  • #1   7. apr 2009 Samme her smiley

• #2   7. apr 2009 jeg er også blevet nødt til at stoppe med at belønne altid med godbidder... da jeg får nogle tikkende heste. Jeg bruger stemmen ( Dygtiiiiiiig ) og a'en på halsen.:) Altså hvis du øver Signaltræning ( stop-frem-bak ) så belønner du jo hesten når du fjerner presset. her er et eks. Jeg tager i torvet ved grimen og trækker det tilbage... jeg øger presset hvis der ingen reaktion er....når den så taget bare et enkelt skridt tilbage.... fjerner jeg presset altså løsner torvet helt. det belønning i sig selv.

• #3   7. apr 2009 can't wait.....:: Nu tænker jeg når vi kommer op til det lidt sværere.. :D:D meen ja det kan man jo egentlig også bruge der smiley tak for svaret.... Men det jeg nu tænker på er hvordan jeg skal stoppe med godbidder, sådan at hen stadig gør tingene for mig ?

• #5   7. apr 2009 tak for alle svarene...vil prøve det med at trappe ned smiley

• #7   8. apr 2009 Tror ikke rigtig at du kan få dem til at gøre det for din skyld, hvis du forstår. Sådan tænker heste slet ikke. Alle dem der kan tricks eller andet herinde eller bare i det hele taget har jo lært dem det ved at sætte et eller andet positivt til. Så ja, heste gør det for godbider eller andet. Jeg synes ikke at du skal blive skuffet for alle heste gør det jo for guffer eller andet.

• #9   8. apr 2009 Nanna Handberg : Ligepræcis.... folk siger det er meget forkert at bruge godbidder....men det er vel præcis det samme som at give ros ??

• #10   8. apr 2009 er stoppet fordi mine blir for voldsomme:( det er desværre lidt for sent jeg stoppede med plagene. men den straf tager jeg nu:S

• #11   8. apr 2009 Sofie og Blesi : Eeeej hvor ærgeligt...men man lærer jo af sine fejl...:/ men mine er heldigvis ikke voldsomme de er bare rimelige godbidfikseret..:D

• #12   8. apr 2009 Team FE :'D<3 S: Forstår ikke rigtig meningen med dit indlæg?, men okay:D

Team SCOP !: Det vil jeg også mene.

• #14   9. apr 2009 nu forstår jeg dig:D

• #16   9. apr 2009 ja det gør man:)

• #17   9. apr 2009 væn den til at den først får godbid efter udførelse at 3-4 øvelser, og i mellem tiden er belønning nusseri, og så stille rolig giv mindre og mindre

• #18   10. apr 2009 Jeg bruger både, godbider, ros med stemmen og bestemte kærtegn i en stor pærevælling.. jeg ved det er godbiden han sætter mest pris på men han ved aldrig hvornår den er der da jeg altid har hånden lukket og bruger den til at give forskellige kommandoer med. Eks. et kys med 2 fingre på min læbe og nogen gange en godbid gemt i næven. Dog bruger jeg altid godbider lidt mere til en ny kommando og så skærer jeg ned når han forstår hvad jeg vil have ham til. Men veksler mellem dem så han ikke har nogen rutine. Sådan gør det det også nemmere at skære langt ned i godbider hvis man ønsker det. Jeg synes generelt at godbider givet oppe fra ryggen er en dårlig ide medmindre det er en unghest og man lige er startet.Disse skal jo også skæres ned når de forskellige kommandoer er på plads.
    Med hensyn til at nogen jo nærmest bliver besatte og " vilde" af for mange godbider hertil vil jeg sige at ALLE heste skal fra unge lære ens personlige rum og det må ikke invaderes vift med armene, tovet eller lign. som "gå væk" signal. Dette er alfa og omega at den respekterer dig med godbider eller ej i lommen elllers vil den jo tyrannisere dig for at få fat i den og netop derfor jeg er modstander af det fra ryggen da en tikkende hest under sig er svær at gene væk.

pøj pøj med det og riiigtig fortsat god arbejdslyst
    Men for at opsummere så prøv at gøre det hele i tilfældig rækkefølge og brug lidt ekstra godbider i starten du vil hurtigt kunne skære dem ned eller helt fra hvis du ønsker det. Taber hesten helt interessen af den manglende godbid så indfør en enkelt igen.

• #19   10. apr 2009 bruger man godbid er det erko intet venskab man får , men du bliver madmor.

• #20   10. apr 2009 nej for bruger ligeså tit ros med stemmen, kærtegn og respekt. Iøvrigt så er jeg hans madmor da jeg jo fodrer ham i hans krybbe om aftenen og han får æbler, gulerødder osv i ny og næ. Kan jeg intet forkert se i sålænge han respekterer mit rum og det er mig der træffer beslutningen om hvornår der falder lidt af... For os er det et hygge moment som en god spæner løs sammen i ridehuset, en træktur til saftigt græs eller en nusser på staldgangen. Jeg er helt bestemt andet end bare madmor.... men vi er jo alle forskellige og har forskellige måder at gøre tingene på, min virker i mit forhold til min hest....

• #21   11. apr 2009 sony og mig er helt klart venner.... også selvom jeg giver ham
    godbidder.....men jeg kan få ham til alt uden godbidder undtagen at neje....og jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal gøre??

• #22   11. apr 2009 har du lært ham at neje ved at tage mad mellem benene ?

• #23   11. apr 2009 desværre ja....vi har prøvet den "Rigtige måde" men han bliver så bange og sur og simpelthen så forvirret at jeg synes det er sååe synd for ham, så jeg har bestemt at den anden måde er god nok for mig og sony...men jeg tager ikke hans hoved helt ind mellem forbenene, vi er ved at lære at have hovedet oppe og gå ned...godt nok ikke med tryk, for det er der han flipper ud...

• #24   11. apr 2009 så er det klart du ikke kan lave det uden mad (:

• #25   11. apr 2009 ja.....og ORW hvor det irritere mig smiley meen han er ved at lære det uden...han har gjort det for mig en enkelt gang..:D:D:D:D

• #26   16. aug 2009 tage det ene ben i hånden og tryg den på bringen

Kommentér på:
afvænning- brug af godbidder.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce