547 visninger
|
Oprettet:
Anne Forsberg Bøllingtoft
23. feb 2006 Følger: 323 Følgere: 368 Heste: 5 Emner: 414 Svar: 2.879
23. feb 2006 Følger: 323 Følgere: 368 Heste: 5 Emner: 414 Svar: 2.879
Uhyggeligt og særdels skræmmende.... {{forumTopicSubject}}
http://www.straaling.dk/bamberger_appellen_dansk.php
Faldt over denne side, fordi jeg i min forsknings jagt, stødte på den....
Læste først et par linier, så en side og til sidst det hele...
Og skræmt det blev jeg... Hvad HULEN er det for en verden vi lever i???
feb 2006
Følger: 323 Følgere: 368 Heste: 5 Emner: 414 Svar: 2.879
For der er ekstremt mange fagord...
Men kan måske vende tilbage med referart....
apr 2008
Følger: 48 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 137 Svar: 611
apr 2008
feb 2006
Ja det er korrekt.
Men som menneske er man medejer af et ansvar for det omkring os. Uanset om man vil leve livet eller ej.
At man tager ansvar har intet af gøre med at man ikke lever livet, levet i nuet eller går og er bange for alt det der sker/kan ske.
Men at tage ansvar betyder at man selv er bevidst om hvad VI - MENNESKET ødelægger og opfinder af ting og sager, som måske skader.
Netop fordi der findes forskere. En forsker levet jo ikke et ringere liv end en ikke-forsker, fordi forskeren har viden omkring en masse farligt vi MENNESKET udsætter os selv og det omkring os for.
Jeg er hverken bange eller fortvivlet over NU'et, Fremtiden eller fortiden, men bevidst om hvad der skader.
At cykle i stedet for at køre bil, leve økologisk, spise untra sundt, ikke købe ting der er E numre i eller tøj der er farvet med gift, har intet at gøre med om man lever et godt liv eller et liv med bekymringer, men noget af gøre at man levet et liv hvor man er bevidst og tager ansvar.
At leve og være bevidst og tage ansvar, har intet af gøre med de typer mennesker der er bange for livet og det's facader.
At leve i NU'ET glemmet alt for mange....
Ved lejlighed så læs nuet's kraft... Vidunderlig bog....
http://www.saxo.com/dk/item/eckhart-tolle-nuets-kraft-haeftet.aspx
feb 2006
Læste noget bogen, da min moder havde den, og da jeg selv, er stor tilhænger af TFT (tankefelts terapi).
HAHA men jeg tror jeg har linket til en anden bog end den jeg henviste til.... hahahaha Forfatter navnet stemmer vist ikke helt over ens....
apr 2008
og nu hvor jeg tager cyklen får jeg mere luft samt motion. så gør det også for min egen skyld
feb 2008
Følger: 66 Følgere: 60 Emner: 6 Svar: 32
feb 2006
heheh ja det er ham (fik lige forhørt mig ved mutti).
Men jeg har nu ikke læst (dog ikke hele bogen) fordi jeg er newage freak eller går op i religion. men fordi jeg syntes denne mand har nogle spændende vinkler og syn på det at være menneske, og endnu mere vores måder at håndtere følelser på.....
feb 2006
Disser er det jo med tiden over alt, i alle former og skikkelser....
feb 2006
Jeg er ikke så filosofisk (havde dog folisofi B på HF - men det var så røv sygt). Men jeg syntes det er en spændende bog, fordi han har en bestemt tankegang.
Den bog har ihvertfald hjulpet min mor, som i en meget ung alder blev forgiftet (hun arbejdede som tandtaknikker) og blev meget syg. Efter operationer og meget ekstreme oplevelser på OUH (hvor lægerne dummede sig og hun nær mistede livet), det har sat sine sår, som er blevet til dybe ar.
I drømmer ikke hvor syg hun har været, og hvad der både sker psykisk og fysisk ved sådan en forgiftning.
I morgen skal hun så ha fjernet en bryst, da hun har fået bryst kræft.
Hvis hun ikke havde (af mig) lært TFT (tankefeltsterapi), læs denne bog og sat sig ind i hvad både psykisk og fysisk sker med hendes krop, så havde hun aldrig kunne leve et nogenlunde liv.
Uhyggeligt og særdels skræmmende....
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside