Hvor kan jeg starte... {{forumTopicSubject}}
Nu lykkedes det mig endelig at få Kalle på benene igen, så nu er han rask til at blive vaccineret og blive tjekket til forsikring mm. Dette skal han på mandag og så får jeg lavet forsikringer på ham, og alt hvad der skal til... Og når han har fået den sidste vaccination, så er vi klar til at komme på de første jagter...
Men er der nogen der ved hvor jeg kan starte... Helst sønderjylland eller midtjylland... Det skal være hvor det er tilladt at være lidt usikker, og evt ride udenom nogen af springene... Jeg er en erfaren rytter, men hesten er ung og uerfaren...
Der må meget gerne være en som evt følger mig, da jagtridning er helt nyt for mig....
sep 2005
Følger: 57 Følgere: 52 Heste: 3 Emner: 137 Svar: 805
aug 2006
Følger: 41 Følgere: 38 Heste: 2 Emner: 122 Svar: 768
Og det er tilladt og ride udenom og springe ponyspring selvom man rider hest
Blogger
Følger: 158 Følgere: 176 Heste: 12 Emner: 1.027 Svar: 4.569
Jeg vil stærkt fraråde, at man tager rundt til de små jagter, hvor jagtlæggerne ikke er erfarne, da mange ikke er klar over nogle af de vigtigste ting, når man ligger en jagt.
Flere steder ser man bomme der kan falde af, noget af det farligste på en jagt, da hestene MEGET nemt vælter i løse bomme.
spring der ikke er ordenligt fastgjort, så de ruller/bevæger sig ved slag, igen farligt for rytterne/hestene bagved.
Så den værste, støtter der sidder højere end selve springet, hvis en hest springer dumt, kan det sprætte maven op på den.
De slemme styrt/skader sker for det meste også på små jagter, hvor der ikke er taget de korrekte sikkerhedsforanstaltninger, eller hvor master ikke er opmærksom på hvad der sker i feltet.
dec 2008
Følger: 84 Følgere: 84 Heste: 3 Emner: 184 Svar: 612
Hvor kan jeg starte...
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside