{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.268 visninger | Oprettet:

Proteintilskud - hvad og hvor meget? {{forumTopicSubject}}

Der hvor min unghest står fodrer de med Krafft Grund, som er et super godt foder. Han får så han er dækket helt ind, ud over protein. Derfor skal han have et tilskud af protein.

Jeg har overvejet sojaskrå, men ved at der er andre ting der indeholdet en del protein. Han skal helst ikke tage mere på, han er i fin foderstand nu.

Hvad kan I anbefale?

Og hvor meget skal han have?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Proteintilskud - hvad og hvor meget?
  • #1   8. mar 2009 vi giver ekstra sojaskrå, synes det fungere fint smiley

• #2   8. mar 2009 Min får en god del Majs. ville uden den store viden bare hvad jeg hører rundt om sige ca. ½ kg majs må være super at bygge ham op.
    Men ja man skal passe på han ikke bare tager på, så det skal naturligvis combineres med han skal være aktiv.
    Som opstart en håndfuld morgen aften et par dage så 2 håndfulde osv.
    Venlig hilsen Tina

• #3   8. mar 2009 Nå ja det glemte jeg at skrive - han kan ikke tåle korn,han får dårlig mave når han får for meget stivlese. Så majs duer desværre ikke =0(

Hvor meget sojaskrå skulle han have?

Hvad med fx lucerne eller grøntpiller?!?! Er der nok deri?

Og vil det være en god ide at give ham fx Blue Hors E-amino oveni, så han nemmre kan bygge muskler?!?! Han er pt i let tilridning, så han skridtes 2-3 gange pr uge, og så går han lidt i longen også.

• #4   8. mar 2009 jeg giver ca. to STOR håndfulde sojaskrå

• #5   8. mar 2009 Majs eller sojaolie.. Evt. lucerne topmix light fra videbæk og så ekstra majs..

• #6   9. mar 2009 cawani - hesten tåler ikke korn, og han skal ikke tage på, så olie kan ikke bruges, da olie ikke indeholder protein, som jo er det hesten mangler i sin foderplan.

Tror jeg vil forsøge med noget sojaskrå i en periode, og så se om han nemmere sætter muskler så.

Jeg hører stadig gerne om jeres erfringer og viden =0)

• #7   9. mar 2009 Jeg villr også have sagt soyaskrå.

Men ellers så spørg hos din foderstofforretning. de har trods alt en lidt bredere viden om foder end de fleste af os herinde på HG.

• #8   9. mar 2009 Jeg har desværre ikke tiltro til at få lagt foderplan hos de lokale foderstoffer, da jeg for et par år siden fik lavet en plan til min dengang 2-årige plag. Han tåler ikke nogen former for korn, og alligevel var der både havre og majs i planen, og så ville foderet indeholde omkring 12 FE pr dag, i stedet for de ca 6 han skulle have...
    Og ofte har jeg måtte informere dem om diverse fodermidler, da de simpelthen ikke anede noget om de produkter de solgte!

Så jeg plejer at få spørge folk herinde og på HN til råds, og så får jeg beregnet en foderplan bagefter. Men vil gerne høre folks erfaringer med de forskellige ting =0)

• #9   9. mar 2009 ja okay... nu handler jeg ofte påbrogården. og de virker til at have styr på det.

men ja der er desværre nogle steder hvor de ikke aner hvad det er de handler med.

• #10   9. mar 2009 hvis han ikk må tage uderliger på ville jeg bestemt ikk andbefale majs da det feder.

jeg giver selv soyaskrå og hun får ca 1dl 2 gang om dagen.

min får også lycerne som også indholder en del protein og desuden er det jo sundt og forlænger tykke tiden.

• #11   9. mar 2009 soyaskå er vidst også en billigste måde at tildele ekstra protein, jeg sys det funger rigtig fin, har virkelig kunne så på min 2 1/2 års at hun har sat muskler og bliver breder.

med hensyn til E-amino funger det også godt til muskel opbygning og er et fint suplement.

• #12   9. mar 2009 Ja Brogaarden ved hvad de snakker om, og jeg har altid været glad for deres produkter - vi fodrer bare med Krafft Grund, som er med i prisen, og jeg har ikke råd til at skulle købe alt foder ved siden af, da jeg i forvejen giver ekstra hø samt mash med diverse tilskud.

Men jeg vil prøve med sojaskrå så, vil give ham et par deciliter om dagen så, og se om det gør nogen forskel.

Kommentér på:
Proteintilskud - hvad og hvor meget?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce