Hvad kan jeg tillade mig at koste...? {{forumTopicSubject}}
Jeg har længe gået og tænkt på, at jeg ville have en lille sidebeskæftigelse for at tjene lidt ekstra.
Og jeg har leget lidt med tænken om, at hjælpe ejere, ryttere,sælger mm. med tilridning, oplærering, undervisning. Eller bare hjælpe der hvor der er brug for det.
LIge nu er jeg godt igang med tilridningen af min egen fuldblodsaraber, og planen med ham at han skal startes i dressur, spring, jagt mm. Jeg får selv undervisning har selv storer planer med min egen udvikling.
Jeg hjælper en, med unghest som har stået stille længe, og har meget energi. Den rider jeg ca. to gange i ugen og når rytteren er ved at være klar til, at komme i sadlen, skal jeg hjælpe med undervisning, til hun har fuld kontrol igen.
Har redet i snart 13 år, er 24 år, og har prøvet lidt af hvert. Tilridning af små ponyer - heste på 170. redet heste som skulle i form, og de sidste 2 år har jeg trænet fuldblodsaraber til galopløb.Det gælder både hingste,vallakker, og hopper. Det er alt fra tilridning, daglig træning og tempotræning på galopbaner.
Jeg lader mig ikke skræmme af temperamentsfulde heste, og kan godt tåle, at en hest kommer med diverse krumspring, og evt sender mig på en flyvetur. Jeg er ikke verdens bedste rytter til hverken til spring eller dressu, men absolute ikke dårlig. Men mit talent ligger nok i at jeg ikke lader meg skræmme. Og alt det grundlæggende er på plads...
Puha et langt indlæg. Håber i evt kan hjælpe mig lidt med evt forslag, er der mere i vil vide, skal i bare sprøge...
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 10 Heste: 11 Emner: 1 Svar: 87
dec 2008
Følger: 84 Følgere: 84 Heste: 3 Emner: 184 Svar: 612
feb 2007
Følger: 49 Følgere: 66 Heste: 2 Emner: 103 Svar: 1.444
jeg har dog en noget bredere erfaring, og har redet for flere topryttere.
det skal dog siges at prisen er INCL opstaldning mm.
feb 2007
men har redet spring på landsplan, samt redet for Michael Whitaker, hvor jeg især stod for uddannelse af de unge heste, blandt andet med tilridning samt indspringning..
envidre har jeg redet dressur hos div beridere, og kan langt de fleste øvelser til og med M niveau.
jeg har redet distance på LA niveau.
redet alm galopløb.
arbejdet med tilridning i Holland, Tyskland og England.
der for uden har jeg fungeret på flere rideklubber som freelance underviser, hovedsageligt i springning.
samt jeg har fremvist en del heste ved kåringer, rideprøver mm.
ydermere har jeg med stor sucess haft en del heste i tilridning som har været opgivet ved diverse beriddere.
jeg har arbejdet på hestehospital, og ved herfor/kombineret med min uddannelse en hel del om eks. genoptræning af heste, blandt andet med seneskader.
alt i alt, jeg har trænet heste fra helt rå og op til M niveau, så har en bred erfaring med uddannelse af ungheste mm.
har redet alt fra welshponyer, til OX, til Holstenerhingste....
ovenstående er begrundelsen til min udtalese om at have en breddere erfaring.
sep 2007
Følger: 74 Følgere: 140 Heste: 4 Emner: 106 Svar: 1.310
Overvejer dig, når Impala skal tilrides om et par år Men du bor desværre et stykke væk fra Lolland, og jeg ville gerne være lidt med under tilridningen.. Men er det meget normalt, at man køre så langt for at få en hest i tilridning?
feb 2007
desuden er der rig mulighed for at sove i området, eller evt låne en sofa, hvis man gerne vil være hos sin hest nogle dage. jeg har ofte ejeren på besøg i den sidste del af fasen, hvor ejer og hest så modtager undervisning sammen, herved undgår man også evt. misforståelser når hesten er kommet hjem.
sep 2007
Følger: 74 Følgere: 140 Heste: 4 Emner: 106 Svar: 1.310
feb 2007
skulle du få en er du altid velkommen, også bare som besøgende hvis du/ I er i mit område.
dec 2008
dec 2008
Jeg vil jo heller ikke gøre mig til mere end jeg er...
Jeg ville bare gerne have nogle forslag på, hvad den tid jeg bruger på at hjplæe med andre heste er værd....
feb 2007
og jeg syntes da bestemt du skal have betaling for din hjælp med andres heste.
jan 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Heste: 3 Emner: 30 Svar: 851
Hvorfor undersøger du ikke lidt rundt omkring hvad folk betaler de forskellige steder for sådanne ting, så du har lidt at sammenligne med? Eller evt aftaler med hver kunde hvad i begge synes er en rimelig pris?
Det er jo meget forskelligt hvad folk har lært i deres rideår, så 13 år er relativt hvis du forstår....
Jeg er selv uddannet staldmester og har arbejdet på stutterier m tilridning af ungdyr samt ridning og håndtering af hingste og har ialt 23 års erfaring. Arbejder idag på islænderstutteri.
Til sammenligning vil jeg tilføje at der kom en og ansøgte om elevplads og i munden kunne hun alt. Der var ikke den ting hun ikke havde prøvet og havde som mig 23 års erfaring og da hun så skulle på prøve weekend så anede hun ikke engang hvordan hun skulle tilpasse en trense.... Hmm... Hun blev ikke ansat.....
Så det der med antal års erfaring betyder ikke nødvendigvis at man er dygtig, så forstå mig ret, jeg stempler dig ikke på nogen måde eller siger du er dårlig, men mener blot at hvis du ikke kan dokumentere dine evner på nogen måde kan det godt blive svært.....
Hvad kan jeg tillade mig at koste...?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside