672 visninger
|
Oprettet:
Kan jeg godt klippe hende nu? {{forumTopicSubject}}
Min lille dame satte rigtig hurtigt vinterpels her i efteråret og for at hun ikke skulle fryse har hun fået lov at holde vinterpelsen, hun har dog stadig gået med dækken.
Men nu da jeg snart skal ud og starte på hende, ville jeg gerne have hende klippet, og så selvfølgelig give hende et varmere dækken på, men der er noget der sider at hestene allerede er ved at sætte sommerpels nu og at det kan være dårligt for pelsen at klippe den nu.
Nogle der ved noget om det?, eller for og imod for at klippe hesten nu?.
jan 2009
Følger: 30 Følgere: 31 Heste: 5 Svar: 17
aug 2007
Følger: 58 Følgere: 56 Heste: 17 Emner: 34 Svar: 338
Og hvis hun er begyndt at fælde så lad være, men ellers kan du godt gøre det, hvis du vil leve med dækkenet
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Heste: 3 Emner: 25 Svar: 106
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Heste: 3 Emner: 25 Svar: 106
feb 2008
Følger: 10 Følgere: 10 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 185
Desuden skader du hendes naturlige vandafvisende pels, da spidserne der, er et vigtigt element (Det sidste kun noget jeg har hørt...)
Jeg ville altså ikke klippe en hest på denne årstid. Hvis det ikke var fordi du skla ud og starte lige om snart ville jeg hellere sørge for at hun tabte pelsen i en fart, ved at ligge et lidt tykkere dækken på hende og så bruge den store rive til at få den fældede pels af. MEn mens hun fælder vil hun være mat (døde hår er ikke blanke) og det er jo ikke så fedt, når i skal ud og starte...
Jeg ville leve med pelsen
apr 2006
Følger: 183 Følgere: 282 Heste: 11 Emner: 39 Svar: 2.800
Og ville altså mene at du sagtens kan klippe nu, da jeg kender flere der klipper året rundt, uden at få syge heste;-)
jun 2007
Følger: 66 Følgere: 62 Heste: 8 Emner: 157 Svar: 1.078
Har også hørt at pelsen bliver "ødelagt" og ikke afviser vand.... Er det kun denne ene gan så klip dog kun det underst af halsen
jul 2007
Følger: 189 Følgere: 192 Heste: 13 Emner: 20 Svar: 770
Kan jeg godt klippe hende nu?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside