{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
607 visninger | Oprettet:

Dejligt med intelligente heste.. {{forumTopicSubject}}

Ja.. Og sådan nogen har jeg !!
Sofie har jeg trænet med fra jorden længe og der tager hende maks 2 dage at lære et nyt trick.. Jeg kan uden problemer løs-longere hende og gå tur uden snor og så kan hun 9 trick og en masse andre ting som at bakke, rykke sidelæns osv.
Diamond købte jeg lige efter jul (han er lige knap 2 og næsten rå of meget nervøs) og har arbejdet med ham fra jorden maks 8 gange (resten af tiden er gået med at strigle ham i boksen) og første gang vi arbejdede blev han tryg ved bomme på jorden og nu kan han flytte bagparten til begge sider (uden at jeg har snor i ham og uden at han går frem), bakke og han følger mig over pressending og gennem vand selvom han ikke er glad for det og så er han blevet meget bedre til ting som at få løftet hove og få grime på og blive trukket med uden at trække.
Og Chico startede jeg klikkertræning med i tirsdags (han er hingst og kan ikke håndtere at få godbidder af hånden) og tilsyneladende kan han godt håndtere at få dem sammen med et klik.. Selvom vi kun har trænet det en gang har han lært at løfte begge forben til spanske skridt, smile og så startede vi på at kysse, men den er han ikke helt sikker i.. Han er også startet med at ryste på hovedet på kommando.. Han løber i alle 3 gangarter ved siden af mig uden at lave ballade selvom vi møder andre heste han ikke kender..

Så se, jeg har nogen super intelligente heste, men jeg ved ikke helt hvad jeg skal lave med dem udover det jeg har skrevet.. De er endnu for unge til at jeg kan ride dem, så jeg søger ting/trick jeg kan lave fra jorden og nu har jeg beskrevet deres niveau...

Puh det blev langt, men håber i vil læse det og komme med gode ideer..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dejligt med intelligente heste..
  • #1   19. feb 2009 hvor lyder det spændende og dejligt ! heldige dig.. det er svært at opnå når man ikke ser hesten mere end 2-3 gange om ugen

Måske du kan lave en forhindringsbane med slalom, bomme, noget de skal over osv og så klare det så hurtigt som mulig.
    Ellers kan du lære dem at samle ting op eller begynde at arbejde med samling..

• #3   20. feb 2009 Chico er ved at lære at neje, Sofie kan både neje og lægge sig og Diamonds hoved er ikke klar til trick endnu.. Sofie bliver 4 i år og vi er begyndt at arbejde med samling.. Chico bliver 3og skal kåres, så lidt samling for hånd er han også startet på, men ikke meget.. Sofie kan samle ting op og spille bold, og Chico river proppen ud boldene eller punktere dem..
    Men en rigtig god idé med forhindringsbane.. Jeg træner heller ikke med dem mere end 3-4 gange om ugen når de ikke er ældre, men jeg ser dem hver dag og strigler osv....

• #4   20. feb 2009 Ja, det har du ret i, men mine er intelligente på min måde og kan forstå hvad jeg beder om...

Kommentér på:
Dejligt med intelligente heste..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce