{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.276 visninger | Oprettet:

Er det vanvittigt? Pinto/PRE avl. {{forumTopicSubject}}

Jeg går og drømmer om at få Elinor i fol i de kommende år.
Så naturligvis kigger jeg lidt på hingste..
Men da jeg er heel vild i varmen over klassisk/akademisk dressur, har jeg så forelsket mig i den spanske hest, men ville det være en hel vanvittig sammensætning af hingst og hoppe?

Elinor - http://hestegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=89298
Hingste
(link fjernet)
http://www.pre-horse.dk/hestene/Avlshingste/avl_sabio.htm

Jeg ved jeg er lidt underligt, men vil lige høre jer smiley
Vh. Lærke

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det vanvittigt? Pinto/PRE avl.
  • #1   12. feb 2009 Jeg synes det ikke - Din hoppe ser ud til at have en lang ryg, og det ville en PREhingst godt kunne ændre på.
    Jeg ville personligt selv gerne avle "Spansk Cob" (Lusitano eller PRE / Irish Cob) - Og den ville rent faktisk godt kunne blive optaget som Barockpinto ;o)

• #2   12. feb 2009 Jeg tror helt klart at det ville være et super lækkert føl du ville få! smiley
    Jeg ville vælge Mambo for han ser ud til at være godt bygget fortil og have en god overlinje. Hans ryg er også kort hvilket ville være rigtig godt til din hoppe, hendes ryg er jo en smule lang smiley
    Og så har han også nogle gode lange ben og har en rigtig god højde hvis han skulle være en kommende far til dit føl smiley

VÆLG MAMBO!

• #3   12. feb 2009 jeg tror der ville kommer noget rigtig fint ud af det, kan ikke se kroppen ordentligt på hingst nummer to. men din hoppe har en fin overlinje og bækken holdning og pænt naturligt fremsving til tyngtepunktet. og det har hingst nummer et jo også. den er dog lidt tung i forhold til din, men ville tro det ville komme til at flade godt sammen smiley efter farven ved jeg ikke hvad udfaldet ville blive, men det er spændende smiley

venligst Tina

• #6   12. feb 2009 Jeg tror det ville være et flot føl:) PRE er gode at blande med! De er foroldsvis neutrale.
    Jeg kender en gård, der har en masse selv-avlede heste, hvor hingste er deres egne spanske hingste og hopperne forskellige racer. Bla er der en mega sød spansk-welsh vallak på 3, Mañoso, som er herre sød!
    Tag et kig på nogen af deres bandinger og bedøm selv!
    http://paradisgaarden.dk/

Deres hest Campa (tidligere hingst), er i øvrigt far til Vilja herinde fra, som iøvrigt også er en vellykket blanding synes jeg!

• #7   12. feb 2009 Trine N - Så hvis man ifolede hende med Mambo ville der være 2/4 chance for et broget(Elinors forældre er begge brogede, kaldet det homozygot?) 1/4 chance for brun, og 1/4 chance for skimmel, og ifolede man hende med sabio ville der være 2/4 chance for broget, og 2/4 chance for skimmel..

Er det sandt? smiley

Limeno synes jeg ikke så meget om, den er lidt spinkel med en spids bagpart. Jeg vil helst have et stort muskelbundt, med store lemmer, hehe.

Du virker til at være ret meget inde i spanske heste. Har du nogle andre forslag af hingste. Eneste specielle krav er at den skal være lidt stor, da Elinor kun er 158 i stg. og jeg er en høj pige smiley

Vh. Lærke

• #10   12. feb 2009 wooow den sidste er lækker!

det ville da give et vanvittigt lækkert føl smiley

• #11   12. feb 2009 Det kunne da være en fed blanding smiley Ikke frdi jeg ved særlig meget om avl, men alligevel xD

Min veninde har en pony, som egentlig er broget, men samtidig skimmel (lidt svært at forklare, men når den f.eks. er våd kan man tydeligt se ''aftegnene'' på den) det kunne være fedt hvis din føller fik sådan en farve xD

• #12   14. feb 2009 ja kanon fed blanding

• #13   15. feb 2009 Uh, nu er jeg blevet varm på denne!
    http://hestegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=61787

Nam, nam!

Kommentér på:
Er det vanvittigt? Pinto/PRE avl.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce