2 ? om farver {{forumTopicSubject}}
ja, mit mål er at fylde en hel side med emner kun oprettet af Pauline P... Sorry, but here we go again...
Jeg er faldet over, flere stder, kommentarer om broget/ikke broget og farver i det hele taget. Sig mig, er der 'trends' i tinkerfarver/farvekombinationer? Og hvad siger trend forecast i så fald? Det er ren nysgerrighed, ikke fordi det vil præge min holdning til hvordan min hyp skal se ud, men jeg gad godt vide det??
Og, vores rarbarber (og andre heste jeg har arbejdet med) har tendens til skoldning på hvide muler - specielt hvis pigmenteringen er hvid/lyserød... Er det også udpræget ved Tinker hyp's? Solcreme 2 gange dagligt? Hele sommeren?
SE! Jeg KAN godt gøre det lidt kort.
Men så til bonus-spørgsmålet: Der er GODT NOK mange stutterier... Kan alle med en hingst og en hoppe kalde sig stutteri?
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 31 Heste: 2 Emner: 145 Svar: 1.377
pretty for en meget slem solskoldning hvis ikke hun får klud på grimen (et firkantet stykke stof syet på grimen så den dækker den sarte mule)
solcreme virker ikke på hende da hun er verdensmester til at tøre det af i gærsset :S
aug 2005
Følger: 159 Følgere: 287 Heste: 11 Emner: 19 Svar: 364
nov 2008
Følger: 12 Følgere: 51 Heste: 4 Emner: 10 Svar: 427
hilsen laila
jul 2008
Følger: 210 Følgere: 194 Heste: 4 Emner: 168 Svar: 1.084
Mht. farvede/brogede:
Så er de fleste man ser jo sorte/hvide brogede, personligt kan jeg bedre lide dem brun brogede eller lidt specielle i farven, som min lille Kenya der har et kobber skær i pelsen. Men hånden på hjertet, de er jo alle super smukke uanset farve på hver deres måde.
Karina
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Heste: 6 Emner: 4 Svar: 145
Der kom ikke sår, men det var jo også dette jeg prøvede at undgå
De 2 andre vi har, er sorte, så ingen problemer med solen hos dem
maj 2006
Følger: 139 Følgere: 165 Heste: 3 Emner: 108 Svar: 1.007
jeg synes selv bedst om en hel hvid eller en grå IC, eller nogen som har en speciel farve
Victor bliver let solbrændt på mulen om sommeren, så han får hverdag solcreme på.
Giga får det ik rigtig, men jeg giver hende alligevel en smule på, bare for at være på den sikre side
okt 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Heste: 6 Emner: 89 Svar: 458
sep 2006
Følger: 224 Følgere: 213 Heste: 27 Emner: 129 Svar: 801
Ang solskoldning ja så har vi også et par sarte muler. De får Helosan Solfaktor et par gange om ugen og så er de fine igen
aug 2008
Følger: 152 Følgere: 141 Heste: 4 Emner: 26 Svar: 112
sep 2006
aug 2008
Følger: 152 Følgere: 141 Heste: 4 Emner: 26 Svar: 112
aug 2007
Og det er jo egentlig misvisende, for det er vi jo ikke...
Vi lod os gribe lidt af vores fremtids drømme mm. og nu hvor de ikke bliver til noget, ja så er jeg ved at finde ud af at ændre "navn" på vores hjemmeside...
Så lige en forklaring fra os, som er nogle af dem der kalder sig stutteri uden at have noget at have det i
aug 2007
Og så synes jeg at dem med en lidt speciel farve er lidt spændende...
Der er nogle der virkelig har nogle fantastisk smukke farver og farve kombinationer!
Men som flere andre har skrevet, er det jo nogle smukke dyr, uanset farve, jeg har bare af en eller anden grund en forkærlighed for de sorte
jan 2009
Følger: 136 Følgere: 145 Heste: 7 Emner: 470 Svar: 2.517
Og, sig til hvis du skal have en hånd med det logo... du har hjulpet mig så meget, så jeg kaster gerne noget lækkert op til dig
aug 2007
2 af dem er endda til salg... Sååå...
Ved ikke hvor meget man skal have for at kalde det stutteri, men man skal vel have mere end en hoppe til avl... Eller.... Nææ jeg ved ikke helt, det må jeg lige tænke over
aug 2007
jan 2009
Følger: 136 Følgere: 145 Heste: 7 Emner: 470 Svar: 2.517
sep 2006
Ang stutteri : Der er ingen juridiske regler for at kalde sig stutteri. Vi hedder det på momsbilletten fordi revisoren har registreret os som det.
Det var noget med at vi havde over 4 avlsdyr (han/hun incl) og ingen ridehus he he
feb 2005
Følger: 51 Følgere: 43 Heste: 12 Emner: 2 Svar: 63
Vi er et stutteri og MOMS registreret som et. Det blev vi da vi havde 4 avlsdyr og 3 føl på vej.... nu har vi 12 heste og 3 føl på vej.
Vores heste var alle avlsgodkendte inden vi blev moms registreret og kaldte os Stutteri.
Pøj pøj med de rosa muler til sommer.
OK: Kaja...jeg sku nok ha læst dit indlæg før jeg selv skrev... men vi er jo helt enige, så der må jo være noget om snakken. :-))
jul 2008
Følger: 28 Følgere: 31 Heste: 2 Emner: 7 Svar: 190
Er uheldet sket og han er blevet slemt forbrændt, så smører jeg ham med Helosan salve eller en gel med aloe vera.
Min tinker er ensfarvet rød med kobberstænk i, og har 4 hvide sokker samt sølvfarvet hale og man. Jeg faldt for ham, fordi han netop ikke var broget, og derved var en smule speciel (set med mine øjne).
Men alle tinkere er jo specielle, da man jo ikke finder 2 aftegninger der er ens. Jeg synes, at det er spændende at se, hvor forskellige de kan være i mønstrene. Er dog personligt vild med de heste, der ikke er al for spraglede.
mar 2005
Følger: 20 Følgere: 17 Emner: 108 Svar: 406
Meen altså.. temperamentet er jo også vigtigt. Jeg synes dog at udseendet er lige så vigtigt som temperamentet.. og med udseendet mener jeg også mængden af hår og kropsbygningen.
Det ender nok med noget helt andet når jeg endelig skal have min egen end det jeg sidder og skriver nu.. ^^
2 ? om farver
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside