Øvelser på staldgangen {{forumTopicSubject}}
Da jeg er blevet syg - IKKE HESTEN og har fået fjernet min blindtarm akut i sidste uge søger jeg nogle simple øvelser vi kan træne på staldgangen
Vi træner en del med target pind, det synes han er vælddig skægt men der må være mere
Han kan:
- Rykke på komando
- Bakke på komando
Havde selv overvejet at finjustere frem og stop på trensen på staldgangen og så senere når jeg kan om et par dage gå lidt med ham - men der går lige en dag eller to før jeg kan
Så hvad kan man lave på STALDGANGEN
Det skal være simpelt og man skal ikke bukke sig for meget ned for at gøre det af hensyn tli MIG
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.656
aug 2006
Følger: 42 Følgere: 44 Heste: 1 Emner: 75 Svar: 952
Trick træning er så hyggeligt. De fleste synes det ser så sødt ud når de kan det og hestene elsker det som regel
Min gør i hvert fald. Det er en god afveklsling fra den daglige træning i hvert fald synes jeg
Men hvordan lærer jeg ham at vinke, han kan faktisk allerede spanske skridt eller løfte ben på komando (:
Komandoen er når jeg løfter dit ben så skal du løfte dit. Fangede han hurtigt
apr 2007
Sådan ville jeg i hvert fald gribe det an..
aug 2006
Dog blev det ikke til træning i dag - mit helbred er ikke ligefrem det bedste for tiden
apr 2007
aug 2006
Min er så nysgerrig at det gå aller bedst hvis det bare er altid os to der er på staldgangen så fokus er på mig og intet andet
apr 2007
aug 2006
I dag har jeg sådan haft noget ondt - og mit helbred er nødt til at komme i første række
Så derfor har jeg ikke lavet noget med ham i dag, men jeg regner med at jeg kan lokke min mor med derud i morgen og så får han lov til at lave lidt på staldgangen
aug 2006
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.066
Mange heste bruger det efterfølgende hver gang de ikke forstår hvad den skal eller hellere vil have godbidder end at træne (ret ofte
Og en hest kan virkelig sparke til med sådan et ben!!
aug 2006
Jeg er ikke frisk til mere end 5 minutter på staldgangen, jeg er stadigvæk meget træt og sådan ):
aug 2008
God fornøjelse
aug 2006
Jeg har jo næsten lært ham spanske skridt uden de større vanskeligheder - det er et spørgsmål om en konkret komando og kun forstærke når du beder om det
aug 2008
Har bare oplevet flere heste som sparker ud med alle ben fordi de håber på at gøre det rigtige når du prøver at lære dem noget nyt!!
aug 2006
Men nu er det stadigvæk begrænset hvor meget jeg kan træne. Det foregår stadigvæk hovedsagligt med en target fordi det så er ham der skal tænke.
Vi laver da nogle få spanske skridt men det er ikke mange. Jeg bruger nemlig komandoen at jeg løfter mit ben før han løfter og så tager det længere tid at lære dem
aug 2008
Tror bare nogen heste er mere.. Ved ikke hvad man skal sige! De vil gøre alt og prøve alt for at få ros for det!! Vil tro det er derfor de begynder at slå ud med benet når man vil lave noget nyt
aug 2006
Men jeg ved rigtig rigtig meget om indlæring og hestens måde at søge behag/opmærksomhed på fordi jeg har sat mig ind i hvordan hesten og mange andre dyr lærer - og hvilke måder der er lære på. Det kan i øvrigt også bruges på mennesker og alle andre, der har behov for at lære noget.
Så derfor ved jeg lige præcis hvad jeg har med at gøre
Manglede bare lige noget inspiration til træning på staldgangen - men nu har han lært at holde hovedet nede og blive rørt i hele hovedet det brød han sig ikke om - 10 min med en klikker et par dage så var den pot ude og nu kan jeg ligge trensen på ham uden problemer
Er desværre nødt til at gå med ham i trensen her i starten, da jeg ikke har så mange kræfter ):
aug 2008
Øvelser på staldgangen
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside