{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
592 visninger | Oprettet:

Øvelser på staldgangen {{forumTopicSubject}}

Da jeg er blevet syg - IKKE HESTEN og har fået fjernet min blindtarm akut i sidste uge søger jeg nogle simple øvelser vi kan træne på staldgangen

Vi træner en del med target pind, det synes han er vælddig skægt men der må være mere

Han kan:
- Rykke på komando
- Bakke på komando

Havde selv overvejet at finjustere frem og stop på trensen på staldgangen og så senere når jeg kan om et par dage gå lidt med ham - men der går lige en dag eller to før jeg kan

Så hvad kan man lave på STALDGANGEN
Det skal være simpelt og man skal ikke bukke sig for meget ned for at gøre det af hensyn tli MIG

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øvelser på staldgangen
  • #1   10. jan 2009 Hvis han kan røre target kan du jo lave strækøvelser ved at den skal røre den mellem forbenene og ved skulderen.. Du kan øve vinke eller smile eller lærer den at ryste på hovedet..

• #2   10. jan 2009 Den der med vinke var da ikke helt tosset
    Trick træning er så hyggeligt. De fleste synes det ser så sødt ud når de kan det og hestene elsker det som regel

Min gør i hvert fald. Det er en god afveklsling fra den daglige træning i hvert fald synes jeg

Men hvordan lærer jeg ham at vinke, han kan faktisk allerede spanske skridt eller løfte ben på komando (:
    Komandoen er når jeg løfter dit ben så skal du løfte dit. Fangede han hurtigt

• #3   10. jan 2009 Så skal du jo bare lære ham at vifte med benet.. giv fx. komandoen "løft ben" to gange hurtigt efter hinanden (kan være det virker hvis du vifter med dit ben i stedet for at sætte det ned igen) og når den så "vifter" to gange hurtigt skal du så forlange at han ikke sætter det ned på jorden igen i mellem og så forlænge til 3 vift osv..
    Sådan ville jeg i hvert fald gribe det an..

• #4   10. jan 2009 At stå stille er altid godt - og det træner jeg hver gang jeg kan
    Dog blev det ikke til træning i dag - mit helbred er ikke ligefrem det bedste for tiden

• #5   10. jan 2009 Ja, "stå" er også en kommando jeg kæmper for at lærer min.. Hun er så nysgerrig og har svært ved at holde fokus ret længe af gangen når hun "bare" skal stå..

• #6   10. jan 2009 Stå på komando er altid en god øvelse
    Min er så nysgerrig at det gå aller bedst hvis det bare er altid os to der er på staldgangen så fokus er på mig og intet andet

• #7   10. jan 2009 Ja, hvis vi er alene og der ikke er andre heste så kan min stå rigtig længe, men hvis der er andet som "forstyrre" så er det utrolig svært..

• #8   10. jan 2009 Jeg må se, hvad jeg er frisk til i morgen.
    I dag har jeg sådan haft noget ondt - og mit helbred er nødt til at komme i første række

Så derfor har jeg ikke lavet noget med ham i dag, men jeg regner med at jeg kan lokke min mor med derud i morgen og så får han lov til at lave lidt på staldgangen

• #9   11. jan 2009 Jeg ejer desværre ikke en strimmel gulvtæppe, men ellers en sjov øvelse.. (:

• #10   14. jan 2009 Pas på med at vinke!!!!

Mange heste bruger det efterfølgende hver gang de ikke forstår hvad den skal eller hellere vil have godbidder end at træne (ret ofte smiley )
    Og en hest kan virkelig sparke til med sådan et ben!!

• #11   14. jan 2009 Jeg har heller ikke lært ham det endnu
    Jeg er ikke frisk til mere end 5 minutter på staldgangen, jeg er stadigvæk meget træt og sådan ):

• #12   14. jan 2009 okay.. det var også bare så du lige tænkte over det inden du går igang. for bagefter er det for sent!!
    God fornøjelse

• #13   14. jan 2009 Jeg tænker skam over hvad jeg laver
    Jeg har jo næsten lært ham spanske skridt uden de større vanskeligheder - det er et spørgsmål om en konkret komando og kun forstærke når du beder om det

• #14   14. jan 2009 okay... Mente det heller ikke dårligt!!
    Har bare oplevet flere heste som sparker ud med alle ben fordi de håber på at gøre det rigtige når du prøver at lære dem noget nyt!!

• #15   14. jan 2009 Ja, det gør min da også ganske få gange, men har du gjort det er du ikke tydelig nok i dine komandoer

Men nu er det stadigvæk begrænset hvor meget jeg kan træne. Det foregår stadigvæk hovedsagligt med en target fordi det så er ham der skal tænke.

Vi laver da nogle få spanske skridt men det er ikke mange. Jeg bruger nemlig komandoen at jeg løfter mit ben før han løfter og så tager det længere tid at lære dem

• #16   16. jan 2009 Nu er det ikke mine heste nogen af dem, men de har begge lært komandoen *løft ben når ejeren løfter* smiley

Tror bare nogen heste er mere.. Ved ikke hvad man skal sige! De vil gøre alt og prøve alt for at få ros for det!! Vil tro det er derfor de begynder at slå ud med benet når man vil lave noget nyt

• #17   16. jan 2009 Det har min også gjort et par gange
    Men jeg ved rigtig rigtig meget om indlæring og hestens måde at søge behag/opmærksomhed på fordi jeg har sat mig ind i hvordan hesten og mange andre dyr lærer - og hvilke måder der er lære på. Det kan i øvrigt også bruges på mennesker og alle andre, der har behov for at lære noget.

Så derfor ved jeg lige præcis hvad jeg har med at gøre
    Manglede bare lige noget inspiration til træning på staldgangen - men nu har han lært at holde hovedet nede og blive rørt i hele hovedet det brød han sig ikke om - 10 min med en klikker et par dage så var den pot ude og nu kan jeg ligge trensen på ham uden problemer

Er desværre nødt til at gå med ham i trensen her i starten, da jeg ikke har så mange kræfter ):

• #18   16. jan 2009 Okay smiley Det lyder jo godt...

Kommentér på:
Øvelser på staldgangen

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce