{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
788 visninger | Oprettet:

Tricks? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg ville sådan set gerne lære min lille bette røv så meget som muligt da jeg jo ikke kan lave det store nu hende. Mit problem er så hvordan jeg skal starte. Bette røven er min første pony så jeg er fuldstændig lost (o:
Jeg har været inde på klikhesten.dk og læst mig frem til at man fx for at få den til at løfte benet skal kilde den med pisken på benet. Dette har jeg dog selv forsøgt inden jeg læste det da jeg synes det virkede logisk, men nu er det sådan at min bette røv og ligeglad og bare står og glor på mig som om at jeg er idiot ^o)

Udover det vandre jeg rundt i en ridehal med hende hvor hun selvfølgelig er løs og hun følger da osse med når jeg går, men så snart jeg sætter tempoet op, går hun bare lige så langsomt med eller stoppet helt op og glor på mig. Eller osse så render hun hen til lågen i ridehallen og kigger over. Hmm, hvilket hun gør 1000 af gange på en halv time. Og jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal gribe det an. Når jeg skal have hende rørt er jeg nødt til at løbe i røven af hende og svinge med pisken da hun er pisse ligeglad og hvergang stopper hun ved lågen? Jeg har prøvet at ligge en bold der, jeg har prøvet med kegler og jeg ved ikke hvad, men uanset hvad jeg gør lykkes det hende hver gang at stoppe der.
Ja, håber I forstår hvad jeg mener da jeg ikke føler at jeg kommer længere med hende. Håber I har et trick i ærmet fx til hvad jeg skal gøre når hun stopper ved lågen, men også til hvordan jeg kan gøre det spændene for hende og hvordan jeg skal lære hende tricks.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tricks?
  • #1   27. dec 2008 Du kan lære den at smile? Der kilder du den på overlæben, og så skulle den gerne løfte den, og så klikker du, og sådan bliver du bare ved.

Så kan du lære den at ryste på hovedet, det gjorde jeg da der var mange fluer, og min så automatisk rystede på hovedet, og så klikkede jeg, nu gør han det når jeg siger nej og ryster med fingeren.

Spanske skridt, neje og løfte ting har jeg ikke selv lært ham, men at løfte ting kan du tage en pisk, og holde den i mule højde, og så skulle den meget gerne tage fat i den, og så klikker man bare, og når man har gjort det mange gange kan man lægge den på jorden.

Kysse, satte jeg mig bare på hug foran ham og sagde kys, og så kom han, og så klikkede jeg.

Vinke lærte jeg ham fordi han kunne spanske skridt.

Så kan jeg ikke huske hvad han mere kan.

Men det med at de skal sætte tempoet op når man gør det har jeg også probelemmer med, så kigger også lige med.

Men held og lykke med trickene, håber du kan bruge det.

• #2   27. dec 2008 Må huske at tage min klikker med der ud i dag. Jeg har endnu ikke haft den brugt endnu, men har da en til at ligge for at samle støv. Og mange tak, det vil jeg da forsøge (o:

• #3   27. dec 2008 Det var så lidt.

Hvis der er nogle der har nogle råd til hvordan man får dem til at lægge sig ned, må i lige skrive.

• #4   27. dec 2008 Vicky's pige smiley Elsker dig skat. E
    Hvis du lærer den at neje først, og når den så kan det, så kan du gå over til at forsøge at vælte den mens den nejer. Det er dog ikke altid lige nemt. smiley
    Ellers tror jeg der er en anden metode på www.klikhesten.dk.

• #5   27. dec 2008 Han har lært at neje, og har prøvet på at vælte ham.
    Jeg kender klikhesten, og har også fået undervisning af Ditte, men jeg synes ikke dden metode hun bruger er så god til min smiley

• #6   27. dec 2008 Vicky's pige - Okay. Har du prøvet det som også står på klikhesten, med at prøve at få hesten til at løfte bagbenet, mens den er nede på knæ med forbenene? Kan være det er nemmere end at vælte den. Hvis du har prøvet det, og det heller ikke virker, så ved jeg desværre ikke hvad du ellers kan prøve. Så må du bare prøve det samme igen. smiley

• #7   27. dec 2008 Ved ikke lige hvordan jeg skal få ham til at løfte bagbenet samtidig.

• #8   27. dec 2008 Prøv at lære ham det på kommando, ligesom med spanske skridt. Når han så kan det, så prøv at få ham til det, mens han ligger på forknæene.

• #9   27. dec 2008 Ved jeg godt, men når de nejer ligger de jo kun nede på det ene forknæ.

• #10   27. dec 2008 Ja, men det kan du jo også prøve. At når han nejer, så få ham til at løfte det ene bagben, så kan det være han vælter af sig selv. smiley

• #11   27. dec 2008 ja, tror jeg at jeg prøver når jeg får tid smiley

• #12   27. dec 2008 kigger lige med

• #13   28. dec 2008 * Tjeaz & Selina *
    Hehe, din hest lyder nøjagtig som mine xD Helt ærligt, har jeg mere eller mindre givet op med min fjolle, hun er lidt for doven ;b¨

Mht. det med at din hyp ikke vil løfte benet, er der ikke andet at gøre end at blive ved og ved og ved.. Det lyder ganske kedeligt, og det er det også x) Men du skal simpelthen blive ved med at kilde hende overalt på benet med pisken. Både ved koden, piben, knæet, og hele vejen op til benet slutter.. og så find det sted på benet, hvor hun reagerer bedst, hvis hun altså overhovedet reagerer :o)

Hvis hun ikke reagerer på noget som helst, kan du prøve at skubbe hende, så hun automatisk løfter benet, når hun skal flytte sig.. Så snart hun løfter benet bare ganske lidt, så skal du være klar med klikkeren og en godbid.. (Hun skal nok lige lære at forstå klikket først xD)
    Når hun så finder ud af at hun får mad, hver gang hun løfter benet, skal det nok gå hurtigt fremad smiley

Hmm , det blev sgu lidt indviklet, håber du kan finde rundt i det volapyk jeg har skrevet smiley og håber at det hjælper.

• #14   28. dec 2008 Og forresten xD
    Til det der med at hun stopper, når hun går rundt..
    Sådan som jeg har forstået det, vil du gerne have hende til at følge dig?

Men altså, jeg tror, vi alle kender alt for godt til det med at hesten ikke vil følge én i trav, men derimod står og kigger som om man er en lalleglad idiot (hmm , det blik får jeg i hvert fald tit af min hest xD)

Du kan prøve at få din hest til at trave (få evt. en til at løbe bagved og vifte med en pisk eller armene, hvis hun er helt umulig). Så snart hun traver bare lidt, klikker du og giver hende en godbid. Og gentag så det ca 100 gange :b
    På den måde burde hun forstå, at hun bliver rost for at trave, og hun burde også følge dig lidt mere villigt, hvis hun får lidt godbidder :o)
    og husk at give hende en kommando, når hun skal trave. Det kan være alt muligt som "løb", "trav" eller den der "sæt-i-gang-lyd", som jeg altså ikke kan omformulere til skrift xD

Håber det virker, og igen - sorry, det blev nok lidt indviklet forklaret xD men ellers må du lige prøve at spørge smiley

• #15   29. dec 2008 Du kan bestille en gratis på http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/ (o: Det er der jeg har min fra. Der står noget om det et eller andet sted på siden

Kommentér på:
Tricks?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce