{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.000 visninger | Oprettet:

Udlån af hest/pony..? {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne hører jeres mening ...

Jeg vil helt vild gerne låne en hest og gerne en fjordhest, som jeg selv har haft før, men efter som at der er så meget "ballade" omkring det her i øjeblikket, er det svært for mig at finde den helt rigtige.

Hvordan er jeres mening og holdning til at leje en hest/pony ud til en seriøs voksenrytter, men forkøbsret?

Jeg ved godt at det er nemt at sige at man er seriøs - jeg kan ikke gøre andet end at vise det overfor ejeren af den hest/pony, som jeg nu er så heldig at låne - men skide svært (undskyld sproget..) når der ikke er så mange der er villige til at låne deres heste ud...
For at sikre både mig og ejeren af hesten/pony'en, VIL jeg have en kontrakt på, hvor der udtrykkelig står skrevet hvad der må ske med hesten og ikke ske. Derudover vil jeg have at ejeren kommer på besøg og tjekker hesten - og meget gerne uanmeldt! Jeg har ikke noget at skjule og vil kun være ærlig.

Glæder mig til at hører fra jer og læse jeres meninger ;o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udlån af hest/pony..?
  • #1   17. nov 2008 Nu spørger jeg lige dumt..
    Men hvorfor er der ballade om låne heste?

• #2   17. nov 2008 Der er en 24 årig pige der låner/køber på afbetaling. Hun undlader at betale og behandler hestene som skidt. Det er netop sådan en tøs der ødelægger det for de seriøse, der ikke er sådan - men jeg kan kun åbne munden og snakke, jeg kan ikke bevise det før jeg har en hest at bevise det på/med - hvis du forstår mig?

• #3   17. nov 2008 Ah på den måde.. Har jeg ik vidst hun gjorde =)

Jeg kan ikke se at det skulle være at problem at man låner sin hest ud eller at man låner en hest.. Det kan jo være godt for alle parter hvis folk er seriøse så jeg synes bare du ska gøre det =)

• #4   17. nov 2008 Har selv lånt hest ud og jeg har intet dårligt at sige om det.. Hvis jeg havde rug for at låne min hest ud nu var du da absolut en jeg ville overveje at låne til.. Held og lykke med det hele.

• #5   17. nov 2008 Hejsa.
    Ja, jeg er desværre een af dem der har prøvet at låne ud hvor ALT gik galt.
    Der var skrevet udførlig kontrakt, som der blev blæst højt og flot på, og advokaterne kunne intet gøre, da kontrakten ikke var stemplet og underskrevet ved advokat til mange penge.
    Hesten måtte bla kun rides af låner, som var en 40 årig kvinde, men ejeren af stalden så 6 personer ride den på een uge.
    Den havde voldsom ubehandlet mug.
    Red med udstyr der ikke passede, selvom jeg havde givet en tilpasset sadel med, men nææ nej, straks jeg var væk, røg egen utilpasset sadel på????
    Hesten begyndte at rejse sig pga forvirrethed over de mange forskellige ryttere, og derefter kom der endnu flere på for at få "afrettet" hesten:-(
    Gårdejeren ringede efter et par mdr, og spurgte om det var korrekt at jeg havde givet tilladelse til denne behandling, det havde damen sagt.
    Dagen efter smed jeg hende af H...... til, væk fra min hest.
    Og stod med lortet selv:-(
    Og det skal siges at hun sendte billeder og jeg talte tit med hende:-(
    Jeg låner aldrig en hest ud igen, medmindre det er så tæt på at jeg kan troppe op uanmeldt så tit jeg lyster.
    Og det er sørme synd for søde mennesker som dig, der vil behandle den pænt, men jeg tør ikke tage den chance igen.
    Og jeg vil faktisk gerne selv låne en hest nu:-)
    Dobbelmoral?

• #6   17. nov 2008 Catia: Dejligt med andre der har gode erfaringer smiley Har selv haft udlånt min fjolle, som nu er solgt til hende der lejede ham - og han har det bare super!

Linda B. "Stenhøj": Ked af at hører du har haft sådan en oplevelse! Det er langt fra rart og må også ærlig indrømme, at det løber mig langt ned ad ryggen, når jeg læser sådan noget! Puha..! Meen... Ja, jeg vil nok mene lidt at du er en lille smule dobbeltmoralsk - men jeg må ærlig indrømme, at jeg forstår dig vild godt. Jeg ville nok også have betænkligheder ved at leje min hest ud, hvis den har været igennem så meget! Men desværre kan man også opleve sådan noget, hvis man sælger sin hest til en anden - men hvad skal man så???

Lene J.: Jeg har lige været forbi og kigge hende. Hun ser rigtig sød ud. Og da også en der skal kigges lidt nærmere på, synes jeg smiley Hvor meget kan hun i dressur?

• #7   17. nov 2008 Det er rigtig, rigtig ærgerligt, at nogle mennesker ikke kan finde ud af at overholde en kontrakt... Jeg kan ikke lade være med at spørge mig selv, hvorfor man vælger at låne en hest, hvis man ikke behandler den ordentligt??? Og hvorfor man underskriver en kontrakt, som man ikke har tænkt sig at overholde??? :-S

Jeg har selv en låne-hest i min stald... og hun bliver behandlet nøjagtigt, som var hun min egen. Faktisk er jeg næsten ekstra påpasselig omkring hende, fordi hun kun er til låns, og jeg ville være knust, hvis der skete hende noget, mens hun opholder sig her hos os. Så jeg er hyper opmærksom på, at hun hele tiden er i optimal foderstand, og at hun får den rette mængde frisk luft og motion, det bedst mulige foder og en optimal omsorg og pleje. smiley

Personligt synes jeg, det er almindelig respekt at passe godt på det, man låner... og det gælder for så vidt både heste og diverse "døde" ting. smiley

• #8   17. nov 2008 NEMLIG.
    Fatter heller ikke hun kunne byde min elskede hest dette.
    Og synd at KÆLL..... som hende ødelægger lånemuligheder for folk som virkelig vil behandle med kærlighed og respekt.
    Ja, se mig selv, jeg vil gerne låne:-)
    Elsker dobbelmoral:-)
    Men tilgiver mig selv efter min oplevelse.

• #9   17. nov 2008 Louise Lindbøg H: Vi er fuldkommen enig! Utroligt at folk er sådan nogen gange - gad vide hvad de får ud af det..?????

Linda B. "Stenhøj": Ja, det er møg irriterende at der er sådan en som hende, der virkelig ødelægger tingene for os seriøse og gode heste-lånere smiley Meen jeg tror nu nok jeg alligevel har heldet med mig ;o)

• #10   17. nov 2008 Hejsa.
    Tror der hentydes til sagen om hende den 24 årige der køber heste på afbetaling og sælger dem videre uden at betale dem.
    Der var en sag på HN.

http://www.heste-nettet.dk/nyheder/4617/

• #11   17. nov 2008 Hov forresten.
    Jeg må da godt linke til en artikel i en tråd ikke?

• #12   18. nov 2008 Nej, helt ærligt.
    Og når jeg så ser på mine 2 muler, (Fazer skal desværre aflives)
    hvordan de bliver forkælet med super foder, masser af hø, og kærlighed, så tænker jeg mit.
    Jeg vil jo selv gerne låne en hest, og jeg ville behandle den som min egen.
    Men forstår godt at mange som mig selv, ikke tør at udlåne mere.
    Jeg ville heller ikke kunne sølge Katinka nogensinde:-)

• #13   18. nov 2008 Hejsa.

Jeg leder selv efter en som vil være interesseret i at låne min hest i 1-2 år, da jeg ikke selv kommer til at ride de næste lange tid. Jeg er jo nok optimist, for jeg er helt sikker på, at jeg finder den helt rette som skal låne min hyp.

Jeg vil gøre låner opmærksom på, at jeg kommer og ser til ham - også uanmeldt! Men jeg vælger at tro på der er en god og fornuftig pige/kvinde som kan finde ud af at behandle min hest ordentlig.

Held og lykke med at finde din lånehest :o))

• #14   18. nov 2008 Ja, det er den samme 24 årige pige vi snakker om - mener også der har været skrevet lidt om hende herinde, men kan ikke huske det...

Jeg har indtil videre to forskellige som jeg skal ud og se på, så det bliver spændende smiley

Jeg har det sådan at der skal stå i kontrakten at ejeren har ret til at komme både anmeldt og uanmeldt - det vil jeg så også have at han/h un gør - for at se at hesten har det godt og bliver behandlet som den skal! Det forlanger jeg simpelt hen, for jeg har intet at skjule og vil aldrig have, sådan er jeg bare smiley Ejeren må også ringe til dem hvor hesten bliver opstaldet hos og hører dem om hesten har det godt og om den bliver behandlet som den skal. Det kunne jeg selv finde på at gøre.

Jeg har selv haft min fjolle udlånt og jeg havde rigtig meget kontakt med dem og var tit på besøg - nu er han så solgt til familien og jeg har stadig meget kontakt med dem og er stadig med jævnlige mellemrum ude og besøge min dejlig gamle fjolle - jeg har endda fået lov til at låne en boks af dem, hvis jeg finder en fjolle at låne - de har nemlig kun fjoller, he he ;o) Jeg synes det er skønt, for jeg har rent faktisk fået mig nogle nye venner . og så har vi børn der er næsten jævnaldrende smiley

• #15   18. nov 2008 jeg er lige kommet af med min låne fjordbolle pga bækkenløsning ... og ja det er dælme ikke let at finde en låne hest, for dem der låner ud forventer at man vil ride landsplan, jeg ville bare have en hygge hest , lidt bane og lidt tur og så en masse kærlighed... men nææ og nu er jeg 19år og jjeg føler at de tænker , aarh alt for ung altså.. jeg søgte lån med forkøbsret.

men jeg giver dig ret , det er sq ikke let .

• #16   18. nov 2008 Nej, det er det bestemt ikke!

Det var da ellers en tidlig alder og få bækkenløsning! Stakkels dig! Har det selv så ved godt hvordan det er..!

Inde på heste-nettet er der en del der søger efter en der vil leje deres heste og pony'er ud, men jeg synes bare at de fleste er på djævleøen, he he (ikke ondt ment..) Jeg har desværre ikke mulighed for at kommer derover for at kigge på en lækker hest eller ponz.

• #17   18. nov 2008 ja med forbehold.

Ja jeg ville nok godt.

Men det skulle være i nærheden af mig, med kontrakt og klausuler(konsekvenser) hvis den ikke overholdes.

Jeg er ikke streng omkring lige præcis hvordan min hest skal passes, det hedder; frihed med ansvar. Men den skal selvfølgelig passes.

• #18   18. nov 2008 tanja, det du mener er at det er en tidlig alder at vælge at få en baby? hvor bækkenløsningen føler med smiley tja det syntes nogen måske, men det er jo bare mit cpr nummer, og man er 19 eller 40 gør vel ingen forskel..

det var lige et sidespring, men ja de fleste heste ligger langt væk, jeg esyntes bare ofte at der står at man skal ride så og så meget, starte stævner, være min. LA rytter (distrekt) osv.. det er lidt ringe, eller dem der låner deres unghesst ud fordi de syntes det er smart at få den redet op GRATIS haha ej undskyldd.. det er da morsomt...

• #19   18. nov 2008 Uha, du skal skam ikke undskylde. Jeg har selv tre stykker, blev gravid da jeg var 19 og var lige blevet 20 da jeg fødte ham. Det var dog først med den sidste at jeg fik bækkenløsning. Har nu haft det i 6 år og kommer aldrig af med det igen - men noget der er godt er fitness og en masse skridte-ture ;o)

Det med rideniveau vil jeg gerne give dig ret i. Jeg har ikke redet stævne siden jeg var en lille pige, så hvad det angår ved jeg ikke hvilket niveau jeg direkte ligger på, men træner lige nu lb og lidt la - men det kommer også helt an på hvor meget hesten kan og om den har gener og vilje til at lærer det hele smiley

• #20   18. nov 2008 hvis hesten kan kan alle jo smiley men folk regner med man vil låne i et år for at ride deres hest op.. tja... sådan er livet smiley

• #21   18. nov 2008 er der ballade med det? Det er vel spørgsmålet at finde en voksen person at låne af,som man samtidig kan snakke godt med.

Lady er godt nok ikke en fjordhest, men hun udlånes til voksen rytter - du kan jo skrive til mig ved interesse

Kommentér på:
Udlån af hest/pony..?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce