924 visninger
|
Oprettet:
Hest sparker på fold {{forumTopicSubject}}
ja, min hest er begyndt at sparke efter os ude på folden, feks. idag hvor jeg stod med vandslangen og var ved at fylde vand op, så kommer han hend til mig, og jeg klapper ham og kæler lidt for ham, så går han forbi mig, og da han var kommet lidt væk spaarker han ud med det ene ben efter mig, han rammer mig heldigvis kun på armen.
men hvad kan gøre at han er begyndt at opføre sig sådan??
jun 2007
Følger: 45 Følgere: 42 Heste: 1 Emner: 166 Svar: 731
Det kan resultere i hesten begynder og bide efter dine fingre.
min var begyndt og gøre det fordi jeg gav ham godbidder,
så nu er der ingen godbidder til ham fra hånden af.
ALDRIG !
maj 2006
Følger: 98 Følgere: 93 Heste: 5 Emner: 28 Svar: 169
han har altid haft respekt for mig, jeg har haft ham i ca et halvt år og der har aldrig været tegn på at han ville gøre mig ondt
jun 2007
har han gjort det mange gange før?
for ellers ku det jo godt være at det bare var fordi den var lidt hyper og den ikke tænkte på at du stod der !:)
maj 2006
tænkte på om det kan være fordi han har ondt et sted
jun 2007
Men efterhånden som jeg lærte ham og kende, og HVER gang han gjorde det fik han skæld ud og skubbede så hårdt jeg kunne til hans røv . han blev fornærmet, men han har lært at mig skal han sku ikke sparke efter! han er stadig sur når han får mad hvis der står en hest på den anden side af boksen og slikker og står med snotten i hovedet på ham. men når den ikke er der er han den sødeste
maj 2006
maj 2007
Følger: 57 Følgere: 57 Heste: 3 Emner: 13 Svar: 109
Min 4½ års prøver grænser af i stor stil lige for tiden...
Jeg går ofte ture med ham, der ved han 100 % at det er mig der bestemmer. Når han får en masse nye indtryk (og er væk fra flokken) så er han tvunget til stole på mig som leder/førerhest.
Det er en rigtig god tillidsøvelse.:-)
Jeg kan til dels forstå at fodergerrige heste kan sparke når de har mad i krybben, men der er altså ikke ok på folden.
Held og lykke, giv gerne en opdatering.;-)
Mvh. Lea
Hest sparker på fold
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside