2.900 visninger
|
Oprettet:
spring - materiale, forhindringer mv {{forumTopicSubject}}
idéer til hvordan man laver specielle forhindringer, opstilling og materialer at lave spring af
HUSk brug af rådene er på eget ansvar.
okt 2004
Følger: 69 Følgere: 122 Heste: 3 Emner: 298 Svar: 1.292
tønder:
Gamle olietønder/benzintønder kan males i flotte farver, såfremt de ikke allerede er det. Kan fås på genbrug (måske) eller ved benzintanke eller hvor man nu ser dem.
Bomme:
tæppehandlen har nogle platikrør fra tæpper, som er fremragende til bomme, da de er lette og hule, så hesten slår sig knapt så meget.
dæk:
gamle bildæk kan stables til en mur eller bruges til forhindringsbane. Fås ved dækforhandlere.
Dunke:
Saftevanddunke kan fyldes med sand, og være gode bomholdere.
presiening:
kan fungere som tørgrav - især hvis den er blå elelr anden skarp farve.
bølger mv.
kan udskæres og males af krydsfiner, så har du en bølge for godt 50 kr.
okt 2004
Du skal bruge:
Noget træ til en ramme.
En blå presening
Og søm eller skruer.
Hvordan du laver den.
Du laver en ramme i den str. du vil havde din vandgrav
Du sømmer eller skruer presningen fast til rammen.
Og sådan har du en vand grav
okt 2004
dæk kan du tit få "kastede i nakken", hvis du henvender dig hos dine lokale automekaniker, og spøgere pænt.. for de skal tit betale for at komme af med de gamle dæk... derud over kan du også bygge "mur" med dæk hvis du "hænger" dem på en bom så har du et kompakt spring... du kan male dem i forskællige skrigene farver så din hest blive vandt til farver... men lad også nogle forblive sorte...
god fornøjelse...
ov ja glæmte lidt at hvis du kan få nogle gamle "paller" eks fra byggemarkeder så kan de blive gode "vinger" og du kan også lave nogle "pallespring" samt lave "hundehus" af dem...
okt 2004
Jeg sætter dem foran at alm spring, men det giver noget helt andet når man skal over
Har du tønner eller mulighed for at skaffe det, kan sådanne også bruges til at lægge under- eller som holdere.
okt 2004
okt 2004
okt 2004
Jeg valgte at lave dem i 7,5x7,5 cm. stolper istedet for 10x10 Så er de nemlig ikke så tunge.
Derudover har jeg købt bomholderne fra Sverige ( www.borjes-tingsryd.se) Da det var sådan en slags der bare krævede huller i stolpen og ikke en særlig skinne. På den måde var det billigere. Gav ca. 17 kr. pr. bomholder + porto, mener de koster et par kroner mere nu.
Alt ialt kostede mine støtter ca. 140 kr. pr. stk inkl. to bomholdere til hver og en fin lille tophat som i sig selv kostede 25 kr. (så passede de til alle stolperne rundt om ridebanen)
Det er ikke sådan vildt svært at lave, men man bør være vandt til at bruge en sav, måle op og bore med skruemaskine.
Jeg har kigget alle muligheder af der var tilstede for ca. 6 måneder siden og det har var klart det billigeste jeg kunne finde.
Jeg købte materialerne i Jem og Fix (tror ikke Bauhaus er billigere) Men man skal lige kigge efter de pæneste stolper og brædder.
Til bomme har vi brugt de lange hegnspæle på 2 m. og saver spidsen af, de er nemlig heller ikke mere end ca. 7,5Ø og derfor også lettere, men også kortere og egner sig ikke til storhestespring!
okt 2004
okt 2004
men hun have tjekket derude og fundet det træ og det ville blive 200kr til at lave 4 støtter
okt 2004
okt 2004
okt 2004
Som bomme kan I bruge hegnspæle?
og gå op på den lokale rideskole, og tag mål af deres støtter, så skal du bare have en far der er fiks på fingrene. Men jeg vil råde dig til, for din sikekrheds skyld, at købe rigtige holdere og skinner.
okt 2004
spring - materiale, forhindringer mv
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside