{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
713 visninger | Oprettet:

Galdeindlæg {{forumTopicSubject}}

Øv hvor jeg savner min gamle stald.
Jeg arbejder på stutteri, og har derfor taget hesten med for at træne ordentligt med hende og samtidig få undervisning.

Nu er der bare det at det slet ikke går glat.

Det startede sådan rigtigt i dag, hvor jeg blev ringet op at man havde flyttet hende til en anden hoppefold, fordi hun havde være oppe at slås med en anden hoppe. Den anden hoppe var helt blodig fik jeg at vide.
Så håbede de at de kunne sætte hende på plads på den anden fold.... øhhhh ???

Da jeg så kommer derud, finder jeg ud af at hun kommer til at stå helt alene om natten på folden, fordi de andre heste er begyndt at komme på boks om natten (det gør dem på den anden fold ikke).
Det synes jeg bestemt ikke om. Hun har ikke engang nogle naboer da der er en tom fold imellem hende og de næste heste.

Så gik jeg op for at se på Beta som hoppen hedder hun var oppe at toppes med.
Fik at vide at hun have fået et rigtig grimt sår ved munden.
Da jeg så kiggede nærmere på hesten fandt jeg det jeg ledte efter. En lille hudafskrabning på læben på størrelse med en 1 knone. Ikke engang et kødsår, en husafskabning!!!! Ikke blodig eller noget. Der var slet ikke andet at finde.

Efter det tog jeg min hest ind, og kiggede efter så på hende. Alle hårene på mulen er skrabt væk, og der er kommet noget hårdt hud over alt på mulen og ved næseborene.
Derudover havde hun et kødsår på manken efter et par hestetænder.

Hold k*ft jeg er tosset.... Synes ikke ligefrem det er fair over for min hest.

Fik også at vide hun havde været oppe at toppes med en anden i går, men kiggede selv flere gange til hende. Og jo de sparkede lidt til hinanden og nappede, men bagefter stod de og gned muler, og den anden hest rendte hele tiden Freyja i røven og ville hygge.

Er det en fair behandling??
Hvis det ikke bliver bedre i løbet af et par dage, må jeg droppe træningen og sende hende hjem igen.
Der får hun lov at være i fred, og tager de kampe der ind imellem skal tages, uden at folk går helt i panik over en lille hudafskrabning!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Galdeindlæg
  • #1   12. okt 2008 Måske skulle jeg lige tilføje at Freyja først som 8 årrig næsten 9 har prøvet at komme ind i en flok. Da hun har gået alene med sin søster indtil da.
    Derfor har hun bestemt ikke let ved at indfinde sig med fremmede heste. Og misforstår sommer tider deres tegn.

• #2   12. okt 2008 var blevet godt og grundog tosset, kender selv til at ha sin hest stående et sted hvor andre desideret lyver om at den er på den og den måde, ondskabsfuld og uregerlig.. løgn på løgn.. de mener at kende min hest bedre end mig selv og det passer jo ik..

til gengæld har flere af de andre ryttere derude efter at ha snakket med min hest sagt at det passer jo ik han er sådan for han er jo sød og omgængelig..

jeg har så fjernet min hest - finde mig ik i den slags og i at blive behandlet som et lille barn..

Kommentér på:
Galdeindlæg

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce