Om børn og heste {{forumTopicSubject}}
Jeg synes efterhånden tit jeg støder på mennesker, der ikke helt er klar over hvad deres børn/heste i virkeligheden kan. Der er tilsyneladende ikke mange tilbage med helt almindelige børn eller heste.
Jeg er også stolt af min søster, men hun er altså ikke noget usædvanligt talent og min hest er, i mine øjne, verdens ubetinget dejligste hest, men nogen martiné er fjordhyppen jo ikke. Nogen gange synes jeg endda forældrenes forventeninger og tro på børnene kan være farlige for dem. Små børn der bliver sat op på tændte ponyer og lukket ind på en springbane. Sidst jeg så ponyspringning var der én, der brækkede armen og flere heste var helt ude af kontrol, det var ikke rigtig ridning, men forældrerne virkede ret uberørte af situationen.
jun 2007
Følger: 62 Følgere: 56 Heste: 2 Emner: 99 Svar: 2.005
Mange tænker også jammen de har jo hjelm og vest på, så kan der da ikke ske noget... øhh jo det kan der. vesten er ikke helt nok hvis ponyens vægt evt er ovenpå...
apr 2008
Følger: 48 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 137 Svar: 611
mar 2007
Følger: 96 Følgere: 89 Heste: 27 Emner: 68 Svar: 1.641
børnene skal nok selv sige fra når de ikke vil mere
apr 2008
Følger: 48 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 137 Svar: 611
jun 2007
Følger: 62 Følgere: 56 Heste: 2 Emner: 99 Svar: 2.005
apr 2004
Følger: 61 Følgere: 70 Heste: 5 Emner: 58 Svar: 225
Hun springer da og holder meget af det, men det er stille og roligt for hendes pony vågner nemt. Hun vinder nok ikke de store ting i spring, men det klarer vi nok.
Gabbana: for mig er det et gradsspørgsmål, jeg kunne da også godt finde på at give min datter en træktur på en af mine ungheste, men det der ponyspringning i uhæmmet form er jeg ikke glad for.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 21 Emner: 106 Svar: 706
maj 2007
Følger: 29 Følgere: 26 Heste: 1 Emner: 19 Svar: 168
Mine drenge har altid fået lov til at skridte ham af for mig og de to store har altid skridtet rundt på ham selv, mens jeg har stået og kigget efter dem på banen - men de fleste gange har jeg gået foran, for det har Twister syntes var mest hyggeligt. Så kunne vi også lige nusse lidt ind i mellem. Den mellemste har travet lidt på ham uden problemer. Twister stopper meget stille hvis han kan mærke at rytteren ikke helt er med ham, og så traver han lige så stille, for ikke at der sker rytteren noget. Han er helt utrolig.
aug 2007
Følger: 31 Følgere: 36 Heste: 5 Svar: 41
Mine piger (14 og 16 år) fortæller ofte om veninder, der får ponyer og heste til langt over 100.000,- og også højere - det er jo fuldstændig vanvittigt! Man sætter jo et forventningspres uden lige på barnet, som de ganske rigtigt sjældent kan leve op til og med tåbelig ridning og opførsel til følge.
Sjovt nok har alle "venindernes" første spørgsmål også været "hvad har den kostet?" da mine piger hver fik ny hest her i sommer - som om det var det vigtigste. Og vi er altså SLET ikke oppe i de prisklasser.
Jeg fatter det ikke, for disse børn får da senere nogle hak i tuden og selvtilliden, der kunne have været undgået. Verden er jo altså sådan skruet sammen, at vi er flest af dem der er almindelige og så ganske få, der er noget særligt - og heldigvis for det:0)
Men igen - fedt at der kommer sådan en tråd op, for det starte jo hos forældrene!
maj 2007
aug 2007
Følger: 31 Følgere: 36 Heste: 5 Svar: 41
Nå, det får nok en ende alligevel, nu hvor finansmarkederne vælter....:0)
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 31
Nu er jeg så småt begyndt at kigge lidt efter en pony som Natazja på 6 og et par piger på 10 vil kunne få lidt mere ride erfaring på... uden at jeg skal ødelægge ryggen ved at løfte dem op... det er ikke fordi at de ikke kan ride min og venindens faktisk går det rigtigt godt og de får jo også undervisning i det fra starten af... men det jeg ville sige er at enten er det super ponyer der ridder distrikt (totalt for højt neavu til os) eller også er de ikke tilredet... Hvor er alle de søde hverdags ponyer som ikke er så små at pigerne kan nå jorden med føderne...??? findes der ikke almindelige ponyer mere??? er der kun dem som i siger og så dem helt uden noget???
maj 2007
Følger: 29 Følgere: 26 Heste: 1 Emner: 19 Svar: 168
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 31
og alle de børn der få sån en pony og så stiller op og vinder, ikke fordi de kan men fordi ponyen kan, de får sig en slem overraskelse når de skal op og ride hest...
maj 2007
Om børn og heste
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside