Heste: Sygdomme og Skader

Heste: Sygdomme og Skader

Medlemmer: 3.090
Forside Forum Medlemmer Annoncer Heste
1.729 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Islænder pels Islænder pels

Hjælp...
Min islænder/new forest, får meget pels om vinter, faktisk som islænder gør, tar jeg hende på stald gangen og ska ordne hende eller ud og ride sveder hun meget, ville høre om nogen har et godt råd, jeg plejer at klippe hende men ved ikke hvor meget jeg får hende brugt her i vinter da jeg har et fuldtids job, men der er en af de andre i stalden som rider hende engang i mellem...
Så hva skal jeg gøre? skal jeg klippe hende eller skal jeg lade hende få pels? :S
Håber nogen kan give mig et godt råd som jeg kan bruge... smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Islænder pels
  • #1   4. okt 2008 der er mange der babere deres islændere om vinteren, især på halsen hvor de sveder meget, men jeg syntes du skulle barberen den.

• #2   4. okt 2008 ^^ samme som livogleo (:

• #3   4. okt 2008 jeg har islænder og de får tyk pels lige meget om de går med dækken, self. ik så tyk pels hvis den går med dækken(:

• #4   4. okt 2008 Jeg er bare bange for at hvis jeg giver hende dækken på at hun vil svede og så blir hun jo syg, for hun har allerede meget pels nu. plejer at klippe hende helt hver vinter, men det tar jo hendes fedtlag og når jeg så ikk får brugt hende så meget, ved jeg ikk om hun tar "skade"... :S

• #5   4. okt 2008 tror os det er forsent at give hende dækken på nu. fordi mine islænder har allerede <b>MEGET</b> pels /:

• #6   4. okt 2008 Ikk flip ud over, hvad jeg skriver nu .
    MEN . Jeg synes ikk der er noget gimmere, end at klippe en islænder . Altså hvis bare den har et fleecetæppe, du kan give den på, efter at den har svedt på en ridetur, så bliver den jo ikke syg .
    Heste har det også bedst uden dækken på . smiley

• #7   4. okt 2008 Team cob: Hun har os meget pels nu, det er derfor jeg er i tvivl om jeg ska klippe hende eller lade vær...

Cille: Hehe jeg er enig, de er ikk så smukke som med pels.

• #8   4. okt 2008 Natascha O:
    Det ser bare lidt forkert ud, at de er klippet helt kort på hals og krop, og har masser af pels på hovedet og benene . ;P

• #9   4. okt 2008 Cille: Hehe ja gir dig helt ret... men klipper os lidt i hoved.

• #10   4. okt 2008 cille.
    går din ik med dækken?

• #11   4. okt 2008 » team cob' .why not? i like it(: .:
    Nope . Ingen af mine heste går med dækken . smiley

• #12   4. okt 2008 Jeg tror at hvis det var mig så ville jeg ladeden beholde pælsen, hvis du ikke kommer ud af ride den meget er der jo ikke så meget grund til at klippe, så kan du jo smide et flees dækken på når du har redetså den kan stå og dampe af eller hvad man kan sige, det gør jeg med min islænder for han sveder meget når vi har redet, og det hjæper fint.. Det er godt med et dækken der går op om halsen smiley

• #13   4. okt 2008 cille
    okay(:

• #14   5. okt 2008 Jeg synes, at du skal lade den få pels, og så lad den gå ude døgnet rundt. Når du så har redet den skal du bare gi den et fleecedækken på, som kan suge sveden før hesten blir lukket ud... Jeg synes personligt ikke, at man skal barbere sin hest, der er jo en grund til, at den får den pels den får.. En islænder der fx går med dækken, vil heller ikk få så lang pels, som en der går uden, for det har den ikk noget at bruge til.

• #15   5. okt 2008 Tak for jeres råd og meninger... smiley

• #16   6. okt 2008 Jeg kan ik se problemet i at klippe hesten bare en lille klipning der hvor den sveder og give den et regn eller overgangs-dækken på ! det er da mere besværligt at skulle vente i timevis på at hesten bliver tør når man har reddet, eller stå med håndklæder og kæmpe med at få den tør fordi den har svedt fordi man har reddet, og man risikerer den blir hammer-forkølet. det er altså ligeså surt at skuklle lade sin hest stå stille i et halvt år fordi den sveder når man rider.

-Bare min mening....

• #17   6. okt 2008 smiley

• #18   7. okt 2008 I gør mig sgu forvirret allesammen... smiley
    Der er godt nok mange forskellige meninger og holdninger til det... smiley

• #19   7. okt 2008 ~ Joy ~ JUMPYGIRLakaMICHAELFREAK !:
    Hvis ikke hesten har svedt så meget at du kan skrabe vand af den med en svedskraber, eller at det er minusgrader udenfor, kan den sagtens bare få et fleece-/uldtæppe på i en times tid, efter en ridetur hvor den har svedt, og så klsrer den sig .
    Desuden vil jeg da mene, at det er dobbelt så besværligt at hesten skal gå med dækken 24/7 i et halvt år . Så skal man hele tiden tiden sørge for at hesten ikke er kold, for så skal den have tykkere dækken på osv. . Og den bliver desuden også meget lettere forkølet efter at have svedt, hvis den er klippet . . Så jeg ville til hver en tid vælge at lade mine heste gå uden dækken . Det er meget sundere for dem, og når hun har en hest der laver så meget vinterpels, ville jeg da specielt synes at det er den bedste løsning smiley

• #20   7. okt 2008 Cille, vi SKAL klare det . snart helt bidløse smiley .

Vil bare lige sige en ting he, det er ikke en god ide at bruge en svedskraber om vintern på en islænder man få nemlig vandet ned under dens fedtlag og så kan den ikke holde varmen og kommer til at fryse og måske bliver syg

• #21   7. okt 2008 milla elsker Leistur<3 H:
    Jeg mener heller ikke at man skal stå og skrabe den . '
    Jeg prøver bare at fortælle, at hvis man ikke ligefrem kunne stå skrabe vand af hesten, overlever den med bare at få tæppe på . Ellers skal man måske overveje at tørre den med halm . Men så vil jeg klart også hellere bruge lidt ekstra tid på det, end at hesten skal gå med dækken på hele vinteren . :b

• #22   8. okt 2008 nårh okay ja det kan man jo saktens he misforstod

• #23   11. okt 2008 Jeg ville helt bestemt klippe den, det behøver jo ikke være et fuldt klip. Den mister utrolig meget ved at blive for varmt (svede) og resikere også at blive syg. Du ved vel selv hvordan du har det hvis du har svedt meget og så står stille og bliver kold.
    Hvis den går ude kan den jo bare få dækken på. Det behøver jo ikke være et tykt vinterdækken men bare et regndækken som kan beskytte lidt for vind og vejr.

Kommentér på:
Islænder pels

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce