Hjælp til fodring! {{forumTopicSubject}}
Jeg har en tre års shagya-hoppe der virkelig volder mig problemer fodringsmæssigt.
Jeg bruger pt leisure mix fra brogaarden til hende, men har i perioder svært ved at holde hulden på hende.
Hvad bruger I af foder til jeres ungdyr?
Det skal lige siges, at hun er ekstremt kræsen (har prøvet adskillige fodertyper, men hvis det ikke passer damen, så sulte-strejker hun simpelthen....) og hun æder hellere sit halm end høet... Grrr....
Hun vokser selvfølgelig endnu og i perioder helt vildt.... Hun er sent udviklet i forhold til hendes mor da hun var i samme alder og hun bliver også større end gennemsnitshøjden på en "alm." shagyahoppe. Hun er ikke stresset ell lign og fejler ikke noget (hun er blevet undersøgt). Hun går på fold 10-12 timer om dagen, men derudover laver hun ikke noget fysisk. Hun har hele livet fået foder fra brogaardens efter udregnet foderplan samt alt det hø/wrap hun ville æde og problemet m hulden er også først opstået nu hvor hun er 3 år....
Håber nogen kan hjælpe....
maj 2007
Følger: 79 Følgere: 74 Heste: 4 Emner: 62 Svar: 473
nov 2007
Følger: 10 Følgere: 8 Heste: 2 Emner: 69 Svar: 344
feb 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Heste: 2 Emner: 7 Svar: 21
jul 2007
Følger: 54 Følgere: 46 Heste: 1 Emner: 12 Svar: 68
Brug fase 2 istedet. Det er også til ungheste, og godt til dem der ikke vil tage på. Døjer du med at den ikke vil spise i perioder kan jeg anbefale dig at have en sæk slobber mash stående som du indimellem blander i. Jeg har endnu ikke mødt en hest der ikke er vilde med det
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 10 Heste: 11 Emner: 1 Svar: 87
jan 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Heste: 3 Emner: 30 Svar: 851
Har nu valgt at prøve conditioning mix fra spillers, olie, o-grass og så får hun alt det hø hun vil æde. Så må jeg se hvordan det går. Troede ellers det måske var pga orm, at hun havde tabt sig, men nej. Dyrlægen ringede idag og hun havde ingen orm...
Julie Agersten - Det var brogaarden der havde lavet foderplanen til hende....
Miriam D - Ja slopper er hun helt vild med, så det får hun en til to gange om ugen pt som et lille ekstra måltid.
Lotte M - Både orm og tænder er tjekket og ok. Men overvejer om jeg skal få taget en blodprøve.
nov 2007
Følger: 52 Følgere: 75 Heste: 7 Emner: 12 Svar: 82
Roe og grønpiller blødt op i vand, mineralpiller som tilskud, olie og havre dette fungere helt fantastisk også for min 2 års hoppe, roepiller gør at hestens krop udnytter det øvrige foder helt optimalt. grønpillerne er protein og giver sul. mine normalt kræsne heste er helt vilde med det!
/Sabrina
jan 2008
Sabrina B - Roe og grønpiller vil jeg helt klart huske. Kan de købes hos en Land og fritid butik eller hvor fåes de?
nov 2007
Følger: 52 Følgere: 75 Heste: 7 Emner: 12 Svar: 82
Det er dejligt når man så hurtigt kan se forskel, så må man da gøre noget rigtigt;-)
Vedr. roe og grønpiller - tror jeg næsten at de kan købes på alle foderstof! da det også bruges til kvæg og andet!
Du er velkommen til at skrive hvis du mangler råd til blandingsforhold osv.
/Sabrina
jan 2008
Prøver lige at tjekke om de har nogen af de piller du nævner, der hvor jeg køber foder normalt. Tak for svar.
Hjælp til fodring!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside