{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.021 visninger | Oprettet:

Hovbyld .. :s {{forumTopicSubject}}

Arghh, hvorfor sker det her altid for mig !
Her i sidste weekend var jeg på ridelejr og skulle have redet på Mira, men self. var hun blevet halt?! Mega sur havde glædet mig vildt for det ville være første gang jeg red tur på hende .. :'/ Smeden kom mandagen efter og sagde det var en hovbyld, så har badet hendes hov i varmt sæbevand siden... ved godt det ikke var hendes skyld men det er da typsik, red undervisning på hende om fredagen og der var ingen ting... Og så li den weekend......!
Typisk det li sker for mig smiley
- sku bare li ud med det ...
- hva plejer i at gøre når jeres heste får en hovbyld?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hovbyld .. :s
  • #1   19. sep 2008 Okay, smeden kunne heller ikke få hendes ud men jeg red lidt på hende i onsdags og der gik hun næsten rent..

• #2   19. sep 2008 En hest jeg engang red fik det også.
    Vi satte hendes hov i en spand med brun sæbe ca ½ time hver dag.
    Når hun skulle ud på fold fik hun en forbinding på hoven så der ikke kunne komme skidt og møg ind i hoven smiley

• #3   20. sep 2008 Vi har haft hovbylder på rimelig mange heste efterhånden. En af dem får det mindst en gang om året, for det meste oftere. Vi giver dem fodbad to gange omk dagen, i ca et kvarter. Det behøver ikke være sæbe vand, men det er meget vigtigt, at vandet er varmt! Men selvfølgelig skal du selv kunne holde ud at have din hånd i vandet, for ellers er det for varmt. Boksro et par dage er også en god ide, så der ikke kommer sten til at trykke.

• #4   20. sep 2008 når man har badet hoven med sæbe spåner plejer jeg at tage en tot vat og dyppe den i jod og så set totten ind i det hul hvor bylden har sat smiley det gik godt da Lukas havde en smiley

• #5   21. sep 2008 Det kommer jo an på, om der er hul ind til bylden. Det behøver der ikke at være.

• #6   21. sep 2008 nej nej, men hvis der var det jo noget af det bedste man kunne gøre, det er da ikke man skyld at hun ikke beskriver hvordan den ser ud smiley

• #7   21. sep 2008 Nej(: Hvis der er hul er det selvfølgelig bedst med sæbevand, men eller er det lige så godt med bare vand. Det har vores dyrlæge i hvert fald sagt.

• #8   21. sep 2008 ok smiley

• #10   24. sep 2008 hvor længe kan der gå, min "lille" dreng har haft en hovbyld i næsten 5 dage hvor han ikke kan støtte på benet overhovedet og selvom jeg sætter hans ben i sæbevand hver dag 2 gange 15 min. hjælper det ikke en pind, dyrlægen har givet ham noget smertestillende men han har bare så ondt nogen andre forslag?
    Nicole

• #12   24. sep 2008 uffff, jeg kan næsten ikke holde ud at se ham sådan en måned lyder fælt

• #14   24. sep 2008 det har jeg ikke prøvet endnu, dyrlægen kan nemlig ikke se den, så regnede jeg heller ikke med smeden kunne??? jeg er villig til at gøre alt hvad jeg kan for at han ikke skal lide sådan

• #15   25. sep 2008 nu sidder jeg og venter på smeden, håber bare helt vildt at han finder noget S-;

• #16   26. sep 2008 Du skal bare være meget opmærksom på, at det skal holdes meget rent, hvis han skærer hul op i hoven. Dyrlægen skar min hests hovbyld op, dyrlægen var der ca kl 16, og han sagde at jeg skulle vaske det flere gange hele aftenen, det gjorde jeg, men da jeg kom ud dagen efter havde han fået feber, der var nemlig gået infektion i det, så blev hoven pakket ind i en stor bandage, og så skulle han have total boksro i næsten en måned, og derefter måtte han komme lidt på fold, men kun hvis han havde fået sko på, og det fik han.

Kommentér på:
Hovbyld .. :s

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce