{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
900 visninger | Oprettet:

hadet til bidløse ! et indlæg kig S: {{forumTopicSubject}}

jaa, der er jo efterhånden kommet nogle stykker, der mener det er mishandling at ride med bid.

og nu er der så en der åbenbart ikke kan klare folk der laver meget hms med deres heste, og rider med bidløst S:

det her skrev hun i et indlæg, i gruppen "dressur snak"
:

Det er efterhånden blevet trættende at se og hører at alle er blevet total hysteriske og besatte af at ride uden bid, horsemanship osv.

Når nogle ligger en video ind hvor de gerne vil vise hvor dygtige deres ponyer / Heste er, bliver de svinet til af uvidende personer, der har fået den fordrejede mening at det er dyreplageri at ride med bid.

En rytter der kan ride en MA på landsplan bliver flere gange anklaget for ikke at kunne ride, fordi de holde i lidt mere i deres pony / hest når de rider mod et spring på 120.

Hvorfor er det blevet så forkert at ride med bid, hvorfor er det blevet så forkert er tage igennem på sin hest, hvis den ikke reagere. Hvorfor er det så forkert at kunne ride sin hest igennem??

Det er virkelig trættende at HG er synket så lavt at skulle kritisere andre fordi de rider på et højere niveau.
Og for at kunne kritisere dem endnu mere skal de have ad vide de mishandler deres heste / ponyer fordi de rider med bid!!

Det hele er blevet så hysterisk at det næsten ikke er til at være her.
JA det er sjovt at lærer ens hest en masse sjove øvelser og forskellige tricks, men det er ikke alle der har tiden elller Hesten / ponyen der har temperamenten og talentet til at lærer det.

Tag lige at tænke jer om før i begynde at beskylde gode ryttere for ikke at kunne ride, bare fordi de ikke er Horsemanship Freaks.



føler mig på en måde lidt "angrebet" over det her indlæg xD og der var flere der gav hende ret ! faktisk ingen der sagde det imod !

kan da godt se at det er irriterende hvis folk synes man er dyreplager. Men hun behøver da ikke blive så arrig.


hvad er jeres mening om det ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hadet til bidløse ! et indlæg kig S:
  • #1   19. sep 2008 OBS.
    det her svarede jeg:


    sys lige i skal se jeres indlæg igennem.

    nu sidder i og er meget gnavne over folk, som ikke synes man skal ride med bid.

    og jeg kan da også godt forstå, at det er møg irriterende at blive kaldt for dyreplager, når folk ikke har noget at holde det i.

    og så imens i sidder og har såå ondt af jer selv, fordi folk ikke kan lide i rider med bid. Begynder i at anklage os der går op i hms, og også rider lidt uden bid.

    Det kan godt være at det at blive anklaget for dyreplageri er meget hårdt. Men synes alligevel ikke i skal begynde at disse hms, for det er det samme som venskab mellem hest og rytter.

    og desuden har mange seriøse konkurrence ryttere det problem, at de kan tage lidt for hårdt fat i deres heste. siger ikke at i gør det, men der er bare mange der gør det.
    og nu skal i ikke sige at det ved jeg ikke en skid om, for det gør jeg !

    håber ikke det lød for hidsigt, men lige nu sidder jeg og føler mig lidt alene, imens i sidder og tydeligt viser, at i synes det jeg går op i er pisse irriterende xD


  • #2   19. sep 2008 kan slet ikke tage det seriøst.. det der er folk der er alt for snævresynede og nertagende..

    og hvad fanden er det for nogle argumenter...
    f.eks. "man har ikke en pony med det rigtige temperament... " hva fanden min hoppe hører klart til de vildeste og hidsigeste heste og jeg rider på hende uden noget...
    og man ikke har tid... altså hvis du har tid til at ride din hest.. har du også tid til at ride horsemanship.. det behøver altså ikke tage længere tid

    hehe blev vist liiiiiige lidt langt


  • #3   19. sep 2008 *.•*•.CHIARA&SUZ.•*•. NY VIDEO *
    giver dig 110% ret !
    deriøst, ALLE heste har temperement til hms HMS=Horse Man Ship (venskab mellem hest og rytter) som om der findes en hest, der ikke vil være ven med isn rytter ?


  • #4   19. sep 2008 Nicole<3Silver !
    tak
    ja det er der så mange der ikke fatter


  • #5   19. sep 2008 syns virkelig ikke hun har sagt sig i i tingene..
    Man kan bare se på nogle af de obditioner ( stav ) som er blevet lavet på tidligere elite heste, hvor tænder er helt ødelagte på grund af for hårdt tag i tøjlerne.
    Men jaaa sådan vil det nok være altid.


  • #6   19. sep 2008 Jeg har selv redet med bid og gør det ind imellem af sikkerhedsmæssige årsager i skoven men det problem tror jeg at jeg har løst nu.
    Men det er ligeså respektløst af dem at gøre det modsatte som det er af os at gøre det andet! BASTA!

    Jeg kan godt acceptere folk rider med bid, hvis folk tilgengæld kan acceptere at jeg er perfektionist der vil have min hest har det godt! Og det gælder både kirpraktor, smed (han er nødt til at have forsko på da han ellers får knusninger i hovene.
    Og alt det andet. Jeg er perfektionistisk. Lev med det!


  • #7   19. sep 2008 Jeg mener der skal være plads til alle, og man skal IKKE svinde andre til, fordi de ikke deler ens mening.
    Westernridning er fx heller ikke altid den afslappet måde at ride på ... og sådan er der jo sorte får i alle områder.
    Jeg respekterer dem, som rider bidløs, men jeg vil også respekteres selvom jeg rider med bid.
    Hvorfor udøve kritik hele tiden, fordi ikke alle gør, som man selv gør?
    Hvad med at respektere hinanden og mindre kritisere hinanden konstant. smiley


  • #8   19. sep 2008 Det er lige det !!!
    Måske skulle vi huske, at vi alle (håber jeg da) elsker vores heste/ponyer, og at vi er her, for at dele glæden og finde støtte, hvis vi har et problem.
    De sorte får der er, burde slettes...men andet emne... men ellers burde vi da bare dele glæden, når en af os har oplevet en succes med sin hest - UANSET om med eller uden bid. Smil.


  • #9   19. sep 2008 haha et dumt indlæg..

    "Hvorfor er det blevet så forkert at ride med bid, hvorfor er det blevet så forkert er tage igennem på sin hest, hvis den ikke reagere. Hvorfor er det så forkert at kunne ride sin hest igennem??"

    *tage igennem" Det lyder jo direkte grusomt, at tage igennem.. Hesten går med metal i munden og så er det i orden at tage igennem ?? Forstår ikk helt den tankegang!


  • #10   20. sep 2008 Det er okay at vi har værd vores forståelse af hvordan man behandler heste! og det må os der træner horsemanship jo også respektere.
    Det er meget uhøfligt og faktisk uretfærdigt at kalde dem for dyreplagere (ikke fordi jeg ikke er enig, for det er jeg!), men for at få bredt horsemanship og bidløshed, må vi altså starte med at gøre det på en anden måde! De kommer ikke til at synes om os der har et venskab med vores heste hvis vi bliver ved med at kalde dem dyreplagere og mishandlere!
    Hellere vise end spise hvis i forstår?
    vise alt det gode man får med, alt det som de går glip af!

    når man er overbevidst om at man er dygtig til f.eks. dressur, så respekter det!!

    og husk at jeg er enig med hensyn til at det er dyremishandling og at du klart ødelægger hesten ved ay proppe metal ind i munden af den!

    men husk vi er ikke ens nogen af os!


  • #11   20. sep 2008 jeg skal selv til at ride bidløs
    jeg har redet med bid lige siden jeg var 6 år
    og jeg har været rigtig ond med et bid
    men nu forstår jeg at det gør ondt på heste vis man er ond med et bid
    jeg rider med bid her og nu rider jeg med bid og nu er jeg sød med bidet
    og det er ikke mishanlign vis bare man bruger et bid rigtigt
    og jeg genter det er IKKE mishanling


  • #13   20. sep 2008 ~ Dream-Team ~ Oli-Indy
    Håber, du også rider uden sadel - for mange heste lider mere under en sadel OG får endda blivende skader af den, end af at ride med bid.
    Kan godt lide alle, som rider uden bid - MEN at blive betegnet som dyrmishandler, fordi jeg rider med bid, DET er for langt ude.
    Måske skulle man drive hets mod dem, som VIRKELIG mishandler deres heste/dyr !!!
    Mener, at man tager mishandling af heste fra den forkerte ende her ! smiley


  • #14   20. sep 2008 Jeg har lige sagt min ærlige mening i lige netop det indlæg. Jeg håber at jeg ikke får hugget hovedet af for det er sagt sagligt.
    For mig handler det ligeså meget om at man skal respektere andres måde at ride på!


  • #15   20. sep 2008 Kia | Light&Bredmåsen | .
    prøcis !
    dem der rider med bidløst, skal acceptere at folk går meget op i konkurrencer, og derfor rider med bid

    og folk der rider med bid, skal accepterer at folk der rider med bidløst og øver meget hms, gør det for at få et tæt venskab med sin hest :b


  • #16   20. sep 2008 jeg ønsker at stille op i konkurrecer senere, men det er der mange som siger at jeg ikke kan fordi jeg rider bidløst. det syns jeg ikke er fair. bare fordi jeg rider uden bid kan jeg os godt ride både spring og dressur. Totalt stave spasser er jeg ihvertfald.


  • #17   20. sep 2008 Majken M
    synes også det er mærkeligt, at bidløse ryttere ikke kan stille op til stævner !
    men så det jo godt nogle herinde, vil bruge enormt meget tid på at få et bidløst rideforbund op at køre !
    det eneste problem jeg kan se, ved bidløs stævneridning. er at man umuligt kan give karakter for "hestens accept af biddet"


  • #19   21. sep 2008 nicole.
    Jaaa det rigtigt, men så ville jeg nok heller ikke stille op i konkurrece hvor det indgik. Jeg stiller os op til sådan noget, for at give min hest noget andet og hvis vi så får en placering er det bare fedt. Men gør det for at komme ud. Så man ikke bare lukker sig inde i sin egen lille verden. Har faktisk aldrig brudt mig om stævner, syns det meget hurtigt blev ; Jamen min hest er finere end din og springer højere. Og sådan noget dur jeg ikke til. Og syns os det er syndt at heste bliver presset til for meget inden de faktisk er færdige med at vokse.

    Bare min mening... ;o)

    Er os kanon glad for dem, så kæmper med at få gang i et bidløst rideforbund ;o) Selv til min ridelærer spørg jeg om hun kan holde noget stævne og distance ;o)


  • #20   21. sep 2008 Fedt hvis der kommer gang i en bidløst rideforbund!! smiley

    Jeg rider stævner, eller lige pt gør jeg ikk pga hesten hat været skadet, men jeg har redet rigtig mange stævner.. I spring er er det jo intet problem at være bidløs, så tager man bare en hackamore på.. Og i dressur rider jeg uden for konkurrence, jeg bliver jo stadig bedømt og kan "vinde", bare uden at få en roset og så noget smiley

    Men det ville være så fedt, hvis man selv måtte bestemme hvad man red i.. Jeg rider altid uden sadel, ville elske at kunne gøre det til springstævnerne.. og hvis man så også måtte ride i rebgrime, ville det jo være helt perfekt smiley


    Men lige for at vende tilbage til emnet, så skal man ikke jo nok ikke kalde folk med bid dyreplagere, da de så bare går i forsvarsposition og så begynder at hade os bidløse smiley



Kommentér på:
hadet til bidløse ! et indlæg kig S:

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce