{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
717 visninger | Oprettet:

Spørgsmål vedrørende trick-træning... {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg er ikke helt sikker på, hvorvidt overskriften er sigende nok, men her kommer i hvert fald spørgsmålet:

Er der nogen af jer herinde, som har erfaring med at få jeres heste til at neje, mens I nejer foran dem? Altså, jeg kender den traditionelle måde at lære hesten at neje på, men hvordan får jeg den til at gøre det uden at stå lige ved siden af den?

Og dernæst; er der nogen af jer, som har erfaring med at lære hesten at gå sidelæns på en sådan måde, at den krydser forbenene?

Jeg spørger, fordi jeg har gang i et lille "projekt", hvor Altruida gerne skulle kunne disse 2 ting, og hvor de umiddelbart (næst efter fokus/koncentration osv.) udgør det, jeg forventer, bliver den største udfordring. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål vedrørende trick-træning...
  • #2   15. sep 2008 • TeamClickHorse • Tusind tak for dit svar. smiley Men hvis vi nu antager, at man står et sted med høj musik osv., hvor man ikke kan benytte en stemmekommando (hvis man f.eks. skal optræde), hvad så? Kan jeg starte "traditionelt" og samtidig lære Altruida kommandoen "neje" for så bagefter at overføre det til, at jeg nejer foran hende og siger "neje", så hun til sidst lærer at reagere på alene det, at jeg nejer?

Puha, det lød indviklet, men jeg håber, du forstår, hvad jeg mener? smiley

• #4   15. sep 2008 <b>• Signe - Team Inda Illar •</b>

Tusind tak for dit svar. smiley Men nu tænker jeg bare... kan det mon lade sig gøre at lære hesten sidelæns bevægelse SAMMEN med træneren? Altså at jeg står foran hesten og får den til at udføre øvelsen? Tror, jeg skal igang med at søge lidt... smiley

• #6   15. sep 2008 Ja, jeg må se, hvad jeg kan hitte på. smiley Skal helst kunne få hende til at gøre tingene uden stemmekommandoer, så øvelserne også kan udføres med musik og larm, men der er nok ikke andet for end at kaste mig ud i det og så "udbygge" efter fantasien. smiley

• #8   15. sep 2008 det med at gå side læns skriv til Tabita C. herinde hun har en fuldblods blanding Lumiere som kan det og han gør det lige meget hvor hun står:-D

Kommentér på:
Spørgsmål vedrørende trick-træning...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce