763 visninger
|
Oprettet:
Sparker :S {{forumTopicSubject}}
Hej er der nogle der har et råd ?
Hver gang jeg giver Gloá en med pisken sparker hun bagud, ikke så det bliver farligt men det er alligevel irriterende, nogle der har et forslag ????
feb 2008
Følger: 49 Følgere: 49 Heste: 9 Emner: 187 Svar: 1.853
fx. når hun ikke ville trave, stampede hun hele tiden i jorden mens hun gik, -så fik hun et rap med pisken. -først stille og roligt, så hårdere og hårdere, indtil hun lærte at sådan gjorde man bare ikke..
Det samme gjorde jeg, for at lære hende ikke at spise græs når vi red tur, eller når jeg på andre måder trænede hende. Hun må KUN spise det græs hun får fra min hånd, -og hun ser ikke ud til at have noget som helst i mod det
jul 2007
Følger: 77 Følgere: 69 Heste: 7 Emner: 106 Svar: 456
mar 2007
Følger: 25 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 23 Svar: 434
feb 2008
men sådan fik jeg engang afvide, at jeg skulle gøre for at min hest lærte det, jeg skulle bare gøre det én gang, så gjorde hun det ikke igen.
Det er den eneste måde, jeg har lært det på.
- Hvordan ville <b>i</b> gøre det? i bør jo alle 3 vide bedre, hvis i kan besvare dette på dén måde..
jun 2007
Følger: 30 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 52 Svar: 255
ja lille dovne dovne gloa, bare bliv ved hård vej men bare kæmp XD
jul 2007
Følger: 77 Følgere: 69 Heste: 7 Emner: 106 Svar: 456
jan 2007
Følger: 38 Følgere: 39 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 270
glöa er jo den dovne type, hun sparker når hun mister pusten og synes hun har gjordt nok, hun er meget stædig. det blir' der nok aldrig lavet om på, hun er jo en 18'årig dame. red hende selv en gang, hun skal bare i bedre form så skal det nok blive bedre.
jan 2008
Følger: 18 Følgere: 16 Heste: 1 Emner: 13 Svar: 136
nov 2006
Følger: 70 Følgere: 65 Heste: 5 Emner: 34 Svar: 405
feb 2008
- selv rider jeg ikke med pisk, -end ikke i undervisningstimerne jeg får, hvor dem jeg rider sammen med gør dette..
Min underviser spurgte mig om, hvordan jeg havde det med at ride med pisk, for hun mente at der burde være noget "i vejen" eftersom hun ikke havde set mig med en. Jeg sagde at det nu egentlig bare var fordi jeg ikke følte det nødvendigt på min nuværende hest.. Hun indfandt sig med det, og jeg lærte andre metoder at stille hesten ind mod midten på. Dog kán jeg godt bruge den, men det sker kun en sjælden gang. Det jeg bruger pisken mest til nu, er når vi klikkertræner de spanske skridt, og der berører jeg slet ikke hesten.
Men som der før blev sagt: nogle hest har dog brug for strammere rammer, og selvom pisken ikke er til at slå hesten med, hører den alligevel med i kassen hvori de gode hjælpere er (hvis i forstår?)..
Min tidligere hest, Palli, havde brug for stramme rammer, mens Trítla nærmest er fri under ridningen, da hun adlyder bare jeg tænker på det
jan 2007
Følger: 38 Følgere: 39 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 270
glöa går i istå hvis du ikke giver den et prik med pisken, hun regerare ikke på schenklerne. heste er forskellige. så at lade pisken blive hjemme bliver ikke en løsning..
nov 2006
Følger: 70 Følgere: 65 Heste: 5 Emner: 34 Svar: 405
- Pisken skulle ikke bruges som en start knap men som en hjælper til at samle din hest ordenligt
jan 2008
Følger: 18 Følgere: 16 Heste: 1 Emner: 13 Svar: 136
Sparker :S
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside