Folk bliver sure? {{forumTopicSubject}}
Folk de bliver utrolig sure, hvis man skriver at det er videnskabeligt bevist at biddet er skadeligt.
Jeg tror at det bliver opfattet som en nedgørelse af deres ridning, men det er jo bare et resultat af videnskabsmændendes undersøgelser.
Hvad synes i? Skal man lade være med at skrive sådan noget i fremtiden? Jeg respektere jo alle personer, og skriver pænt, og det er rent fakta. Alle der rider, har en grund til at ride som de gør, og jeg synes ikke selv jeg nedgør nogen, men alligevel går folk amok?
Hvorfor er folk så lukkede over for ny eventuel viden? Hvis de sagde at det var bevist at biddet ikke var skadeligt, ville jeg da med glæde læse den artikel og tænke mere over det, men de er fuldstændig indelukket over for ny viden..
Har i oplevet det samme, og hvad synes i?
sep 2007
Følger: 74 Følgere: 140 Heste: 4 Emner: 106 Svar: 1.310
http://www.hestegalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=6104
Prøv at læs disse to gruppebeskrivelser ! Det er ihvertfald nogle af dem, som bliver sure hvis man nævner noget med at ride bidløst ! Synes det er noget mærkeligt noget at skrive i en gruppebeskrivelse ?
sep 2007
Følger: 74 Følgere: 140 Heste: 4 Emner: 106 Svar: 1.310
sep 2007
Følger: 59 Følgere: 25 Heste: 4 Emner: 289 Svar: 3.656
jul 2008
Følger: 168 Følgere: 157 Heste: 7 Emner: 154 Svar: 1.148
Men alligevel syns jeg der er en del som er begyndt at forstå hvad horsemanship er / bidløs ridning er. Som virker meget interesset ( stav ) i denne form for ridning.
Men syns ikke man skal droppe at skrive om den slags. For vi har alle lov til at have hver vores meninger. Og hvis folk bliver så stødte må de jo tænke deres. Så længe man bare ikke beskylder nogen for at flå i bidet/ have en hård hånd.
Men jaa det er et svært emme og MEGET FØLSOMT
okt 2006
Følger: 214 Følgere: 210 Heste: 3 Emner: 26 Svar: 1.142
Fordi vi vender op og ned på alt det de nogensinde har lært, og hvordan de ser på deres heste.
Men dengang jeg red med bid, ville jeg nok heller ikk have skyndt med at tage det af min hest bare fordi der var nogle der skrev: det er bevist at biddet er skadeligt for hesten.
Jeg ville tænke over det, men ikk fjerne det.
Jeg fik det fortalt ansigt til ansigt, af en erfaren 'horsemanshiptræner'. Jeg tror at de vil tro mere på det hvis de fik vist faksene, og snakket med os i virkeligheden.
okt 2006
Godt der er nogle der selv kan tage intiativet .
okt 2006
Nemlig !
Sådan skete det også for mig,. Jeg fik 'HMS' undervisning, på en vildt DYGTIG hest, og bagefter teori.
Så kunne jeg forstå det. Men hvis der var kommet nogle og sagt dyremishandler til mig, og at jeg ikk elskede min hest og ovs. når jeg red med bid. Ville jeg have lukket af. Fordi at det bryder vi os self. ikk om at høre.
okt 2006
Det er jeg så enig med dig i ^^
okt 2006
Også dem der siger at det er useriøst >.< , og at man ikk kan få sin hest i samling uden bid.
Og den der : så lad os alle sammen slippe vores heste løs i skovene.!
Det har vi jo aldrig sagt at de skulle xD
okt 2006
Den har jeg ikk hørt før ! Og det er nok den værste af dem !
Som om det er bidet der er grund til at man rider, og ikk hesten ! >.< .!
Naturlig Hest -
Jah nemlig. De elsker nok mere anderkendelsen, og smart udstyr, frem for hesten.. Altså dem der er 'værst'
okt 2006
Nemlig ! Jeg syntes også man bliver stemplet for noget andre har sagt !
Altså nogle sviner en til, fordi en anden bidløs person har sagt noget til dem som de ikk så godt kunne lide -.-
okt 2006
Kræfthelved joh, du er den værste xD .
Narj det var bare fordi jeg læste noget herinde hvor en bidrytter virkelig rakkede ned, på en meget, meget dum og barnlig måde på en bidløs rytter der havde virkelig gode agumenter.
Det var bare så sindsygt at læse hvor fordomsfuld bidrytteren var, og HVOR meget hun spidede den bidløse rytter.
okt 2006
Jeg er nået dertil hvor jeg går undercover herinde, og bare sniger med rundt :b . Jeg er bare så dårlig til konflikter over skærm og tastatur xP
okt 2006
Jeg har først lige lært at sætte mig igennem over for min hest, nu kommer turen til mennesker xD .
Aj, men jeg støtter dig . Sådan nu har jeg gjort en forskel xD . haah
okt 2006
Jah jeg er en møgkælling over for ham 8D .
Men mennesker er ikk ligeså nemme at læse som han er, og han kan heller ik svine mig verbalt til :b
okt 2004
Følger: 146 Følgere: 149 Heste: 2 Emner: 225 Svar: 2.448
http://www.hestegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=345454
Folk fatter bare ikke en ironisk smily - eller "sjov" i det hele taget. Selvfølgelig skrev jeg det ikke 100% seriøst (og så alligevel! But you know)....
Jeg er et barn xD
Folk bliver sure?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside