{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Holdning
  • #1   27. jun 2008 han rider Lb 1
    og han har nogle utrolige store muskler i halsen fra forrige ejer da han kun blev brugt til dressur der og jeg kan også godt få ham ned bare kun 2-3 galop spring men der ved jeg ikke hvad jeg gør:/

• #2   27. jun 2008
    Catrine&hendes vidunderlig hest mickey~ Team KRK ~ W :

Hun kritiserer dig ikke, hun prøver på at hjælpe dig med det, du spørger om hjælp til..

.. Prøv at starte med at ride ham frem og ned.. Så bliver det nemmere på sigt, at samle ham, og få ham i holdning. Hvor meget undervisning for du?

• #3   27. jun 2008 oka min fejl.

Okay altså nu har jeg ikke noget billed fordi jeg aldrig har en som kan tag billed af mig når jeg ride det er ihvertigfald yderst sjældent.
    Menn da jeg fik noget undervistning af en som hedder LOne og siger at han går korrekt. da han også bruger ryggen meget
    smidigheden den er okay men ja den kan selvfølgelig godt øves

• #4   27. jun 2008 ja får desværre ikke noget undervisning lige Pt da hun ikke har tid men jeg står på venteliste

• #5   27. jun 2008 Spis Mere Hest !
    du har helt ret. jeg har gjort præcis det samme på min fjordhest, det tar sin tid men jeg vil hellere at min hest går i holdning naturligt end at jg skal tvinge den ned med hjælpe midler.

• #6   27. jun 2008 jeg tvinger ham heller ikke ned med midler??

• #7   27. jun 2008 ”Det du mærker i hånden, er det hesten mangler bagfra” - Bent Branderup.

• #9   27. jun 2008 okay det har jeg meget svært da han er meget hidsig og har kæmpe temperman hehe smiley men må bare øve smiley

MANGE TAK smiley

• #11   27. jun 2008 nej nej det er sødt af dig men det er slet ikke fra jorden af han er hidsig det er når jeg rider / galoper der vil han meget gerne fremad og er meget nogle gange ret u¨ålmodig men det var pænt af dig smiley

dte var mig som havde formuleret mig ukorrekt

• #12   27. jun 2008 jeg begyndte bare at lave lidt mere fat i min udvendig også stillee jeg ham lidt ind i volte mener? kan ikke rigtig beskrive det :S
    er dårlig til at give råd smiley

• #13   27. jun 2008 sludder det tror jeg ikke
    for det sagde jeg også tilmig ang. dressur og det blev rigtigt godt efter at en der hed lone hjalp mig så det skal nok gå smiley med undervisning engang i mellem
    gid jeg kunne sige det til mig selv smiley

• #14   27. jun 2008 jeg ville gå af og finde en anden smiley
    selvom det er svært

• #15   27. jun 2008 at få en hest til at gå i holdning er et hårdt stykke arbejde. man starter i skridt, for en halv lang tøjle, og leger let med tøjlen, så hesten begynder med at støtte på biddet. når hesten lægger sig frem til biddet, begynder du at samle tøjlen lidt op, og leger videre på tøjlen. hvis forarbejdet så er gjort korrekt, så vil den begynde at "suge" på tøjlen, og langsom strække hovedet ned og fremad. når den begynder på dette kan du begyndte at samle tøjlen helt op, og stadig lege let på den. ikke noget med at tage hårdt fat i tøjlen, vær blød, også selvom hesten måske stritter imod. hvis den ikke vil som du vil, så gå et skridt tilbage i træningen, og vent med at samle tøjlen helt op.

først når du har styr på det i skridten, kan du bruge det i trav og galop..

husk: en hest skal rides FREM OG NED. ikke noget med at tage hårdt i tøjlen, og kæmpe dig frem til resultater, for det ender nemt med at hesten "knækker" i nakken, og ikke bruger sin ryg korrekt..

• #17   27. jun 2008 med at lege med tøjlen, mener jeg at man skal bevæge tøjlen let mellem fingrende..

den form for ridning jeg nævnte ovenfor, er den jeg lærte at bruge på min gamle fjordvallak, som spændte en del op og trak hovedet op, når han galoperede, og det hjalp på ham.. smiley

• #18   27. jun 2008 det skal lige siges at jeg ikke bruger den metode på "min" unghest, da hun nemlig går af sig selv, så der sidder jeg tilbage og har næsten ikke i tøjlen, kun som en støtte for hende..

• #19   30. jun 2008 Spis mere hest - Hesten skal da ozz først lige lære tingene.. Altså.. En ny tilreden hest kan da ikk vide hva den skal.. Så bliver man da 'nød til' at guide den i gennem tøjlen til at starte med, og med tiden hvor hesten bliver bedre og bedre, så tager man mindre og mindre fat i tøjen..
    Og lige noget på side linien.. Man behøver ikke være en goé underviser, fordi man har undervist i 20 år.. Man kan kalde sig goé, den dag man er international træner.. smiley

• #20   1. jul 2008 Spis mere hest - Undskyld mig.. Men hvis du er så goé, hvor rider du så ikke internationalt? Du kan da sagtens sidde og finde fejl, men kan ikke selv gøre det bedre.. Og det der med at næsebåndet er så smertefuldt spændt? Jarh.. Jeg ved ikke om du har det fra den danske side, for jeg er lige kommet hjem fra et internationalt sted i Luxembourg, og de spænder den I HVERT FALD ikke smertefuldt.. Det er lige før den kan komme ned om mulen..
    Og jeg sagde ikke at man ikke er en goé underviser, fordi man ikke underviser internationalt.. Jeg mener, alle ser joé sig selv som en goé underviser.. Så man kan sagtens sige. "Hey, lyt efter hvad jeg skriver, for det er det eneste som er rigtigt" - Forstå mig korrekt..

• #21   1. jul 2008 tihi :i

• #22   1. jul 2008 Gider ikke diskutere det.. Men skrev heller ikk at der ingen der strammede næsebåndet for stramt.. smiley

• #23   2. jul 2008 Jeg har flere, gider bare ikke diskutere det.. For du har din mening og jeg har min og det kan der ikke laves om på. smiley

Kommentér på:
Holdning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce