{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
581 visninger | Oprettet:

Sigma VS. Canon objektiv ~ erfaringer? {{forumTopicSubject}}

Yup, jeg har lige nu et Canon Objektiv EF 75-300 III F4-5,6 USM.

Men jeg overvejer at købe et andet, nemlig dette:

Sigma Objektiv 70-300mm F4-5,6 APO DG Macro.

Jeg vil gerne høre fra nogen der har erfaring med dette objektiv eller en som virkelig ved hvad de taler om.

Prisen er stort set den samme, den eneste forskel er at Canon'et er lettere end Sigma'et og har indbygget USM (ultrasonisk motor)

Sigma objektiver derimod synes jeg tager skarpere billeder + det er et macro objektiv hvilket sætter mere fokus på forgrunden.
Jeg har selv prøvet begge objektiver, dog sad Sigma'et på et Canon eos 400d og det andet på mit eget 350D smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sigma VS. Canon objektiv ~ erfaringer?
  • #1   3. jun 2008 Se evt: (link fjernet)

• #2   3. jun 2008 jeg har sigma 70-300 macro den er god xD

• #3   3. jun 2008 Jeg køre både canon og sigma her.. det er svært at skifte imellem dem. men de kan være vild fede at arbejde med på hver deres måde

• #4   4. jun 2008 Trine C: Håbede på at høre fra dig faktisk smiley Har du nogle fordele/ulemper med Sigma?

• #5   4. jun 2008 Fordele ved sigma. billiger end Canon.
    Ulemper ved sigma kvaliteten er billiger end Canon.

Fordele ved Canon. Det er godt kvalitet og rart at arbejde med.
    Ulemper ved Canon det er dyrt i de gode objektiver.

Den er lidt svær den der. for du kan sagtens købe et objtktiv til 3000 kr i Canon. men for de 3000 kr kan du måske få et bedre objektiv hos Sigma. hvis du forstår hvad jeg mener.

Sigmas kvalitet er stigende, så den holder næsten samme standart som Canons. Men det største problem for Proff Fotografer (mode og reklame fotografer ) er at Sigma ikke gengiver farverne korrekt på samme måde som Canon. Du vil ikke kunne mærke det, da du ikke skal tage sådanne billeder, og det samme for miig. jeg arbejder heller ikke med sådan fotoshoots.

Så se hvad Objektiv verden kan tilbyde dig, den står åben for dig.

• #6   4. jun 2008 Hmm, kan godt se hvad du mener. Nu koster det objektiv jeg har kig på heller ikke mere end 1700, og det jeg har nu kostede lidt over 2000,- så jeg ved sku ikke helt :b

Kommentér på:
Sigma VS. Canon objektiv ~ erfaringer?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce