{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
929 visninger | Oprettet:

Rødt pas? {{forumTopicSubject}}

Hej

Nu står jeg med en ox hoppe, som har stamtavle, men ikke det alm røde pas.

Mener at jeg har læst et sted at man kan sende stamtavle ind og så kan de lave et pas til ehsten for ca 300kr.

Nogle der har prøvet det?
vil nemlig meget gerne have det på hende, så hun evt kan komme med til show næste år.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rødt pas?
  • #1   27. maj 2008 Du skal have endten dyrlægen eller sådan en tilsynsmand ude for at udfylde nogle papir og se hesten, også sender du papirene ind og får lavet et pas.

• #2   27. maj 2008 jeg havde min dyrelæge ud og lave den så sendte han den ind for mig

• #3   27. maj 2008 Ja, det tror jeg også nok min dyrlæge gjorde, kan ikke helt huske det, men dyrlægen ved det helt sikker:-)

• #4   27. maj 2008 Hej

Du skal bare tage kontakt til Landskontoret. Du skal sende stamtavle ind til dem, så laver de et pas, mener det er 400 det koster, jeg har gjort det 2 gange.

Når det er en hest med Papirer på, behøver der ikke en dyrlæge ud.
    Hvis du skriver en mail til dem, og forklarer at hesten skal bruge passet en speciel dag, er de meget søde til at ordne det hurtigt.

Spørg evt. om du skal sende frimærker med til at de kan sende det anbefalet retur til dig, så du kan spore kuverten, hvis den bliver væk, for mister du stamtavlen, bliver det meget dyrt og skulle have lavet en ny.

Mvh
    Betina

• #5   27. maj 2008 Hvis det er konkurrence pas der skal laves skal der dyrlæge eller den anden tilsynsmand ud for at få passet, så kan man ikke nøjes med at bare sende det.

• #6   27. maj 2008 Sarah E

Hun skriver alm. rødt pas, og det er det samme som jeg har fået.

Mvh
    Betina

• #7   27. maj 2008 Det er jeg klar over, men hvis det ikke er til konkurrence hvorfor så få det lavet, og det skal der en dyrlæge til. Mine har fået pas fra fø'l, men får at få den godkendt til konkurrence skal det stemples og godkendes, og det er kun dyrlæge eller tilsynsmand der kan gøre det.

Du kan læse på passets forside om din hest er godkendt til konkurrence.

• #8   27. maj 2008 Mange tak for svar..Ja Betina du har helt ret, det er nemlig det jeg skal have til vores hoppe. Tusind tak, det hjalp meget.

Sarah E: Det er ikke for at starte konkurrencer, men for at kunne tage hende med til et show, hvor det nemlig kræves :o)

Kommentér på:
Rødt pas?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce