Respons {{forumTopicSubject}}
VIl i ikke lige læse min stil og give mig lidt respons ?
I skal ikke forvente det bedste for jeg går kun i 5.
Jeg vil fortælle en historie om en dreng, det var en ganske almindelig dreng, han var både klog, rar og flittig.
Drengen hed Albert, han havde både en far som hed Knud Eriksen, en mor der hed Agnes Eriksen og en søster som hed Kathrine, faren arbejdede som købmand og moren gik hjemme, de havde ikke så mange penge fordi de boede på landet og der var ingen mennesker i 10 miles omkreds som havde penge til at købe noget, i butikken. Familien havde næsten ikke penge til tøj, mad eller sko, så derfor var de nød til at gå uden sko og fik kun en smule mad.
Albert var nu blevet 9 år og skulle så til at starte i skole. Familien havde næsten ingen penge tilbage, fordi når de købte varer til butikken var der aldrig nogen der kom og købte noget, så derfor havde de lukket butikken.
Albert var meget spændt, fordi i morgen tidlig tog han og hans far ind til byen, for at købe nogle skole ting, for de sidste penge de havde. Det vil tage tre hele dage.
Albert gik i seng og faldt meget hurtigt i søvn, han drømte om de ting de skulle købe.
Den næste dag stod Albert meget tidlig op, Agnes havde lavet en madpakke til dem hver, så havde hun pakket dem ned i en lille rygsæk og så var de klar til at tage af sted.
Albert og Knud begyndte at gå op af den hullet grussti og Kathrine og Agnes stod og vinkede farvel, fordi de vidste det vil tage dem mange dage.
De havde nu gået hele dagen, derfor var de blevet meget trætte.
De stoppede ved et lille, koldt vandløb, tog deres madpakke op af den lille taske og begyndte at spise, det var meget koldt fordi nu var den varme sol gået helt ned af den sorte himmel.
Dagen efter vågnede Albert ved hans far hældte koldt vand i hovedet på ham, han fik kuldegysning, så rejste han sig op, gik hen til det lille vandløb, vaskede sig og tog lidt af drikke.
Knud sagde, at nu skulle de gå for ellers nåede de aldrig ind til byen på tre dage, de gik rask af sted, men lige pludselig kom der en slem bandit og alle stjal deres få penge, Knud og Albert løb efter ham, men de kunne ikke løbe ligeså hurtig som banditten, men så faldt den slemme bandit og tabte pengene.
Albert og Knud råbte og skældte banditten ud og bedte ham om at gå og så gik de ellers af sted.
Efter nogle lange dage var de kommet helt ind til byen, der var meget at se på og der var mange mennesker og mange butikker at kigge på.
Endelig fandt de en butik hvor de solgte skoletasker og mange andre skole ting, butikken var meget mørk og gammel, de solgte for eksempel også penalhuse, madkasser og blyanter.
Albert og Knud fandt en flot skoletaske, den var sort og af læder, den var ikke særlig stor, men der var nok plads til et penalhus og en madpakke.
De fandt også et flot penalhus, det var af lyst læder og det var krokodille mønstret og meget dyrt, det kostede hele 5 kr.
Knud valgte at købe det til sin søn, derfor var han meget glad
feb 2007
Følger: 24 Følgere: 21 Emner: 31 Svar: 158
Respons
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside