Blærebetændelse under graviditet {{forumTopicSubject}}
Hej med Jer
Er der nogen som har prøvet eller kender nogen som har haft slem blærebetændelse under deres graviditet??
Jeg er i 32. uge... Og måtte en tur på fødegangen onsdag nat, fordi jeg troede jeg var gået i fødsel. Havde smerter som mindede utrolig meget om veer, lige undtagen den brænden i lenden. Da der var gået 2 timer med slemme smerter, måtte jeg jo indrømme, med tårer i øjnene, overfor kæresten at jeg altså virkelig troede jeg havde veer, så vi kørte afsted, men ingen panik. Men var godt nok noget nervøs, for det er jo alt for tidligt.
Da vi kom derud blev der taget en urinprøve, lå med diagram i næsten en time og blev scannet i livmoderhalsen for at være helt sikker på livmoderhalsen ikke havde åbnet sig eller var blevet kortere. Alt var heldigvis i den bedste orden, og de mente at det skyldes en blærebetændelse at jeg fik de stærke smerter. Smerterne gik i sig selv under hospitalsbesøget, helt af sig selv, så jeg blev da rolig igen. Men jeg anede ikke at man kunne få så velignende smerter af at have blærebetændelse. Døjer ellers meget med blærebetændelse, men man mærker jo ikke så meget til det når man er gravid.
Og nu har jeg fået at vide af en sygeplejerske på Neonatal afdelingen (for tidlig fødte), som jeg kender lidt privat, at jeg virkelig skulle passe på med blærebetændelse, for det kunne godt være de havde sagt til mig på fødegangen det nok "bare" er en blærebetændelse, men at der altså er mange som føder for tidligt pga. fremprovokerede veer netop pga. blærebetændelse. Og der er rigtig mange for tidlig fødte lige i øjeblikket, sagde hun også. Så hun synes jeg skulle melde mig syg fra arbejdet, så jeg kunne tage den med ro...
Men arbejder på kontor, og kan ikke se hvad det skulle hjælpe at sygemelde mig nu. Har fået medicin for blærebetændelse, og alt så jo fint ud ved scanningen.
Er der nogen som har erfaring med noget lignende??
Mvh Martina
apr 2007
Følger: 44 Følgere: 42 Heste: 4 Emner: 41 Svar: 364
Blev dog ikke sygemeldt pga det...
mar 2007
Følger: 130 Følgere: 129 Heste: 20 Emner: 60 Svar: 2.695
Det kan nemlig sætte gang i føslen, så lyt godt til din ven.
Blærebetændelse under graviditet
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside