{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
999 visninger | Oprettet:

Årlige udgifter.... 2. indlæg {{forumTopicSubject}}

Hey islandske heste folk..

Jeg har lige for et øjeblik siden skrevet et indlæg inde på det "store" forum og spurgt hvad "deres" årlige udgifter løber op på.. Og jeg syntes det gik lidt op i hat og briller.. Jeg er ikke i tvivl om at nogle af jer også rider på konkurrenceplan og får undervisning, som "store" heste og ponyer, men jeg vil også gerne høre jeres mening, for jeg har flest relationer til den islandske hesteverden.. og ud fra hvad jeg ved (mener) er islændere mere robust anlægt og kan holde til lidt mere, og jeg har på fornemmelsen af de er/kan være billigere i drift end andre hesteracer...(!?) smiley

Mit spørgsmål lyder så (igen) : Hvad løber jeres årlige udgifter op på, rundt regnet?? Og her mener jeg dem som ikke har opstaldet hesten/-ne hjemme, men ude!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Årlige udgifter.... 2. indlæg
  • #1   14. maj 2008 Jeg vil dog mest foretrække at høre hvad de årlige udgifter løber op på med 1 hest smiley

• #2   15. maj 2008 Har mine heste på en privat farm, hvor jeg tidligere har givet 200 kr. (pr. hest) om måneden i opstaldning o.s.v, men skal ikke længere betale for det. Så opstaldning er nu 0 kr. årligt.

Smed har aldrig været nødvendigt, så også 0 kr. årligt her.

Dyrlæge har jeg haft 2 gange, i de 6 år jeg har haft egen hest. Første gang var ved Quaiso, da han skulle vaccineres, men det betalte ejeren af farmen. Anden gang var for et par dage siden, da Tjalfe blev syg, her har jeg endnu ikke fået regningen.

Ormekur betaler ejeren af farmen.

Ham der ejer farmen, er ikke familie, eller ven af familien. Han er ganske enkelt en jeg begyndte at passe ponyer ved, for ca. 9 - 10 år siden.

Så selvom jeg ikke har mine heste hjemme, eller ved familie, så er der ingen årlige udgifter, udover den dyrlægeregning jeg endnu ikke har fået.

• #4   15. maj 2008 hmm ved det ikke helt hun for sko på til 650 pr 6 uge for hun ikke bliver for lang tået og så for hun meget foder så hun ikke bliver for tynd og elektrolytter dyrlæge til vaccination el andet træning hos proff i 2 et halvt måned og massere undervsining puhhaaa det løber nok op i meget og så lige opstaldning

• #5   15. maj 2008 Vestri står på et Stutteri hvor jeg er eneste pensionær - <b>650,-</b> (pr. måned)
    Han går med 4 sko + såler og silikone på forbene - <b>1050,-</b> (hver 10. uge - han går rigtig længe før han trænger)
    når jeg har redet ham bliver han fodret med grønpiller og 1/4 skovl grovfoder - grovfoderet koster <b>100,-</b> og holder somregel mere end 2 måneder.

så er der self vaccine & ormekur. hende der ejer stutteriet er uddannet dyrlæge så jeg får det billigere, ved ikke helt præcist hvad det koster (:

Undervisning: 1 gang <b>150,-</b>
    Stævner: større stævner <b>^1000,-</b> Mindre stævner <b>^400</b>
    Udstyr: - EN pokkers masse penge (;

• #6   15. maj 2008 + jeg fodre ham med biotin - 4 kg <b>459,-</b> (: det holder ca 7 måneder)

• #7   15. maj 2008 Ja jeg ved godt det er en dyr hobby, men skal man ikke ("bare") priotere (staves) ...? Det aner mig at dette ikke er optimalt at sige, for der dukker slf. altid noget op i baglommen, som var uventet..
    Nu har jeg kun hørt en drøkdel af dennes gruppes svar på mit spørgsmål, men jeg fornemmer da det er forskel på svarene jeg fik her og inde i det store forum.. Det var lidt dyrere..

Kunne man evt. satte sedler op langs vejen (hvor der er heste i området) og i brugsen og spørge om opstaldningsmuligheder? Det er dog ikke relevant for mig, for jeg har ingen hest, men man kunne da tjekke muligherne.. for jeg er ret sikker på at hesten ikke kan så i vores lejlighed (-;

• #8   15. maj 2008 åh. har regnet lidt... min. 19000 med smed (hvis han ikke smider sko) uden ekstra udstyr og uden undervisning... faktisk også uden ekstra foder som jeg skal betale ved siden af... smiley

• #9   15. maj 2008 Jeg bruger ca 3000 om måneden på min hest. Det skal jo så bare ganges med 12 = 36000 og det er så kun hvis han ikke bliver syg eller andre uforudsette ting.

• #10   15. maj 2008 ..det skal måske tilføjes at jeg ikke betaler for opstaldning.

• #12   15. maj 2008 Min hest slider sine sko meget, så hver 5. uge skal jeg af med 1000 kroner. Foder spare jeg ikke på, så det blir omkring 500 om måneden. Wrap køber jeg i miniballer, der bruger jeg for 300 kroner om måneden. Undervisning er omkring 1000 kroner om måneden. Strøelse koster et par hundrede om måneden. Så er de 3000 stort set brugt. Oveni det kommer stævner, forsikring, dyrlæge osv, osv..

• #13   15. maj 2008 Sandra: Tager din smed 1000 kr, for 4 nye sko,? smiley

• #14   15. maj 2008 Du skal som minimum regne med:
    - opstaldning: 6000,-
    - foder: 5000,-
    - forsikring: 0,-
    - vaccination: 250,-
    - tandtjek: 200-600,-
    - smed : 4500,-
    - opsparing til udstyr (til dig og dyret): 1000,-
    - opsparing til uforudset dyrlæge: 1000,-
    - transport til/fra stald: 4000,-
    -undervisning: 2157,- + ridehus kort: 1000,-
    -stævnegebyrer : 4000,-
    så ialt er det : 32.507 om året. wOow! vidste ikke jeg var så dyr!! ö

• #15   15. maj 2008 65.014,- om året for begge mine hypsere! wOow

• #17   15. maj 2008 Sanni: Ja, desværre er det meget normalt i nordsjælland.

• #18   16. maj 2008 sokka for også massage en gang om måneden og så for hun forkelligt tilskudfoder og foder selvom hun er på sommer græs nu vi betaler 950 for opstaldning om sommeren pr hest vi har 3 og betaler for 2 en slags mænge rabat og vennepris !

• #19   16. maj 2008 Skiver hvad tingene koster om året.

Sko = 2400 kr. (4 sko pr. gang, 4 gange om året. 600 kr. pr. gang)
    Opstalding = 7.800 kr. (650 kr. i måneden. incl. mad.)
    Udstyr = ca. 5.000 kr. (Kan være alt, men mangler ikke det store lige nu.)
    Vaccination = ved ikke lige hvad det koster..
    Forsikring = 1.000 kr. (årligt)
    undervisning = 6000 (årligt)

Ialt = ca. 22.000 (årligt, med lidt ekstra oveni til tandpleje og ormekur og andre ting)

• #20   16. maj 2008 Ca. 17.000 - 18.000 kr. årligt

Det er opstaldning, foder, smed, gødningsprøve/ormekur og vacc. + tandrasp. Så kommer udstyr, forsikring, stævner og skader oveni

• #21   16. maj 2008 Lone, det var da forholdsvis billigere end de andre!! smiley

• #22   16. maj 2008 Sara-Maria:
    Når man købe en hest, er forsikringen så oveni eller ved siden af? smiley
    Jeg ved ærlig talt ikke særlig meget op"forsikring".. Du/I må gerne forklare mig det!! Jeg har dog i bagtankerne at det er hvis hesten kommer til skade eller bliver syg, at forsikringen spiller sin rolle?? smiley

• #24   16. maj 2008 Okay hihi smiley Hvis nu hesten eksempelvis er forsikret for 30.000 (?)

• #26   16. maj 2008 .. Kan du ikke komme med et eksempel? (:

• #28   17. maj 2008 Sara-Maria: Ov, mange tak, men jeg tænkte på om alt dette du har skrevet, også gælder for dem som ikke er medlem af Tryg?

• #29   20. maj 2008 Ja det er måske billigere end mange af de andre. Jeg har fundet et sted hvor vi har sommerog vinter priser. I 5 mdr. af året betaler vi 650,- og i de andre 7 mdr. betaler vi 850,- Vinterprisen er incl. halm og 4 kg wrap om dagen, hestene bliver lukket ud og ind, der bliver strøet og fodret og vi har ridebane og springbane. Foder køber jeg ved siden af og det koster ca. 600-650 pr. mdr. han fodres på stald. På smed bruger jeg ca. 3.600 pr. år.

Kommentér på:
Årlige udgifter.... 2. indlæg

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce