Hvad er en Lusitano? {{forumTopicSubject}}
Hej Lusitano fan
Lusitano festivalen bliver I år afholdt d. 4.-7. juni i byen Cascais i Portugal at lære mere om denne race, så kan du nu lærer en masse og nyde synet af Lusitano heste i alle aldre, størrelser og typer i 4 dage i racens hjemland Portugal.
Se korrekt fremvisning, show og kåringer og ikke mindst mød avlerne og hestene.
Jeg tilbyder at du kan følges med mig og møde avlerne, se og prøve heste til salg, ride og lære en masse fra både avlere, ejere og andre Lusitano fans fra hele verden.
Planen er at jeg tager til Lissabon mandag d. 2. juni 2008 og videre ud til de avler kontakter jeg har nord for Lissabon. Ruten ligger ikke klar endnu, før jeg ved hvor mange vi er der skal af sted sammen. Vi er tilbage d. 4. juni og deltager i festivalen i badebyen Cascais, resten af dagene. Hjemrejse søndag d. 8. juni.
Du har selvfølgelig mulighed for at slutte til i Cascais – eller kun være med på avlerbesøg, det er helt op til dig.
Lusitano festivalen er arrangeret af APSL som står for Lusitano racens registrering og stambøger. På festivalen bliver der vist hingste og hopper i hver deres 1, 2, 3 og 4 år og opefter klasser. Morfologiske konkurrencer, championat titler og kåringer, men også shows, underholdning og boder, hvor du kan finde alt til hest og rytter.
Pris ide pr. person:
Fly: 2.000,- kr. ca. for tur/retur
Overnatninger en lille uge: 1-3.000,- kr.
Billet til hele festivalen: ??
I alt, ca.: 5-7.000,- kr.
Med venlig hilsen
Eva Ørndrup
Mobil: +45 60 216 266
E-mail: eva@lusitano.dk
Hjemmeside: www.lusitano.dk
nov 2006
Følger: 41 Følgere: 39 Heste: 7 Emner: 34 Svar: 314
kate: læs hendes indlæg, så vil du forstå at det er noget hun ved i forvejen;-)
jul 2007
Følger: 47 Følgere: 30 Heste: 6 Emner: 26 Svar: 58
Jeg kender såment temmelig godt racen.. har været en stor fan af dem i 12 år og nej de er ikke spanske. Det er en af de nationale Portugisiske racer.
fra portugal - ligesom turen du ved...
;O)
Tak - Greaves min smukke tøs<3
Tror der var en lille misforståelse der hos Kate.
Ja det koster selvfølgelig lidt, men jeg holder turen så billig som den overhovedet kan gøres.
Skulle du alligevel få lyst - så kontakt mig endelig.
Mvh. Eva
nov 2006
Følger: 41 Følgere: 39 Heste: 7 Emner: 34 Svar: 314
og jeg vil da helt sikkert sige til hvis jeg får nogle penge til overs.. hehe..
og det var forresten så lidt;-)
jul 2007
Følger: 47 Følgere: 30 Heste: 6 Emner: 26 Svar: 58
Ja - emnet hedder Hvad er en Lusitano - fordi det er det man rigtig kan finde ud af, hvis man tager med på denne tur eller til den Lusitano festival.
Jeg er også meget til P.R.E. og også gerne blandinger.... bare de er rigtig bygget og har det rigtige temperament.
Hvad mener du med avlsfejl - det er da ikke noget jeg synes jeg hører. Kan du forklare???
Ja - de er nogle super dejlige heste... meget dejligt temperament.
Så hvis der er nogen der kunne tænke sig at finde ud af hvad de er for nogle og hvor de hører til og hvordan deres prægning er - så er det bare om at komme afsted til deres hjemland Portugal.
EVA
www.lusitano.dk
Hvad er en Lusitano?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside