{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
678 visninger | Oprettet:

Stævne deltagere. {{forumTopicSubject}}

Har I nogensinde prøvet det med, at stille op i en klasse der passer til din hest, og så møde nogen der er ekstremt gode, og som skulle passe til klasserne højere?

Til fynsmesterkskaberne red jeg T5 og 4.3. I T5 endte jeg med at ride imod en hingst ( og det skal lige siges han var god). Det er selvfølgelig helt fair hvis nu rytteren er nervøs, og helst vil ride en lidt mindre klasse. Men det ender bare med at os med "middel" heste næsten ikke får en chance (:

Jeg så også 4.5, og der red også en mega god vallak, som nok hellere skulle have redet enten 4.3 eller højere. Jeg kunne ikke lade være med at have ondt af de piger hvis heste passede til den klasse, da det jo var umuligt for dem at slå hende/ham.

*OBS! Ingen navne nævnes, derfor Ham/Hun*

Dette er ikke ondt ment på nogen måde, og jeg vil ikke nævne hvilken hingst, hvilken ryttere jeg red imod, eller hvilket årstal det stævne forgik i.

Har I prøvet noget lignende?

*Det skal lige siges at dette emne ikke skal bruges til at svine evt. ryttere til eller komme med lede kommentare*.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stævne deltagere.
  • #1   3. maj 2008 ja det har jeg , hvilket jeg syntes er unfair. Syntes det er lidt dårligt for de øddelægger det for de andre (:

• #2   4. maj 2008 Jamen det kunne jo være at hesten var 5 år hvis den red de lette klasser.
    Så må den jo ikke ride højere.
    Det kan også være hvis hesten den har gået dårligt længe at de så stiller op i nogle mindre klasser for at få lidt succes (staves?)
    Eller os kan hesten have nogle super gode gangarter men er meget usikker.. smiley
    Der kan være mange grunde.. smiley

• #3   4. maj 2008 Det er selvfølgelig rigtigt.
    Det skal man bestemt også respektere.

Men jeg har også oplevet mange gange hvor hesten ikke var 5 år (:
    Om den var usikker, det kan jeg selvfølgelig ikke udtale mig om.

• #5   4. maj 2008 Hvis man ved at hesten kan klarer middel eller svære klasser syns jeg også st det er unfair at stille op i de lette..
    Men det kan jo også nemt være at hesten ikke har gået stævner før eller aldrig har gjordt det.
    Man bliver jo nød til at starte et sted og så arbejde sig op. Kan jo nemt være at man vinder stort i en nem klasse. Men så syns jeg bestem også at man rykker hesten op i højere klasser!
    Men hvis hesten har været skadet eller lignede op til stævnet syns jeg det er iorden at stille op i lette/middel for at se om hesten er klar:)
    Men hvis ikke syns jeg man skal ride de klasser hvor hesten går okay.
    Syns også at det er synd for alle de små børn som bar glæder sig så meget og så kommer der bar en med en super god hest og tager alle chancerne for dem!

• #6   4. maj 2008 ja til firmakeppni red der en voksen i let klasse med en hest der skulle have gået svær/elite det var så nedren af hende !! men ellers nej for min hest har kørt ret godt til stævnerne indtil videre hun gik jo ikke så meget sidste år

• #7   4. maj 2008 jeg syntes bare at hvis man ved at hesten kan klare sig godt i de andre klasser også jamen så stil op i de andre.
    Selvfølgelig hvis hesten kun er 5 år så er det jo det. men hvis hesten er de der 7-8 år, så syntes jeg ikke det er fair over for juniorerne smiley

• #8   4. maj 2008 rigtigt det Julle siger det er også dumt at presse hesten til noget den ikke kan det kender jeg adskellige eksempler på der er næsten ingen der kan ride min gamle hest fordi den blev redet så sindsygt til og slået oven i købet med en pisk i en boks og blev presset såh fra lille af

• #9   4. maj 2008 ja jeg er også helt enig i det Julle siger. MAn skal aldrig presse heste eller mennesker for den sags skyld.

• #10   4. maj 2008 det er rigtigt carina

• #11   4. maj 2008 Der var en der stillede op til 4.1 og T.7 til bededag og hun sagde at hendes hest havde stive bevægelser ( Skal lige siges at hun har startet de helt høje klasser efteråret inden.. Synes det var lidt unfair? men på en måde mærkeligt at hvis hesten havde stive bevægelser kunne man alligevel godt starte 4.1??

• #12   4. maj 2008 Altså en af mine veninder startede 5.1 og T.8 til bededag.
    Dette gjorde hun udelukkende kun fordi at hun ikke vil ødelægge passen, ved at skulle ride øgninger i tölt..
    Dette syntes jeg er helt fair..

• #13   4. maj 2008 Det kan jo være hesten ikke kan tölt for frie tøjler.
    T.7 er jo faktisk næsten det samme som T.8 ..
    T.6 afholdes næsten aldrig ved stævner. (Jeg ser i hvert aldrig klassen være aktiv)

• #14   4. maj 2008 Med hensyn til 5 års heste, så synes jeg der skulle laves et system, så heste der er kåret over en hvis grænse, skulle stille op uden for konkurrencen. Altså hvor de må godt deltage i klassen, og ride finale, men de må/kan ikke blive placeret. Hesten får stadig oplevelsen af at være med ude i byen, og rytteren undgår sure miner!
    Eksempelvis er det ikke fair, at ryttere der stiller op i 4.5 og T.8 skal stille op imod en hingst, der lige har scoret 9 for tölt og er kommet i 1. klasse for rid til en kåring... Så kan den være nok så ung, men det bringer altså mit pis i kog! Det er ikke konkurrence på lige plan, her kan alle vi "dødelige" ikke følge med mere.. Så lav sådan et system, eller evt. en 5 års klasse som der var til vinterstævnet, så kan alle være med!

• #15   4. maj 2008 Kirstine B: Præcist der er jeg enig smiley

• #16   4. maj 2008 ja, så der ved man allerede at man ikke kan vinde, jo self. hvis hingsten går dårligt eller den flippr ud kan man godt men ellers.
    blev også lidt skuffet sa jeg fandt ud af det ...

Kommentér på:
Stævne deltagere.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce