{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
764 visninger | Oprettet:

køb og salg på HG {{forumTopicSubject}}

hejsa,
er det bare mig, eller virker det helt afsindigt, at folk skambyder på ting og sager. Ting der har kostet 1200 kr (nu generaliserer jeg) byder folk 50-200 kr for.

Folk er fuldstændig useriøse herinde eller hvad?

Selvfølgelig skal man byde, men tror folk selv at man vil sælge fx en helt ny bucasgjord til 50 kr inkl porto? eller et lammepad (ægte) til 100 kr pp?

Synes det er meget meget useriøst.

Jeg har også selv lige budt på et alca pad og nogle bandager, og manglede kun kontonr. men så hører jeg ikke mere. Senere ser jeg så at hun ikek vil sælge bandagerne, og byder igen på padet. Så aftaler vi en pris, og så 4 dage efter, så vil hun sælge bandagerne med, og ikke kun det ene. Nu er hun så ved at bytte det væk. Hvad er det da for en opførsel?

en andne sætter sin hest til salg for 30000 kr, og når man skriver på den, så er den ikke til salg alligevel.

Det er okay med mig at man spørger, byder mv, men det er altså for useriøst!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  køb og salg på HG
  • #1   30. mar 2008 der er altså også rigtig mange der bare skriver byd i stedet for at sige hvad de ca vil havde for det og så skrive at prisen kan forhandles

• #2   30. mar 2008 Jeg synes godt nok også at marked er ret useriøst, er så træt af at blive taget ved røven og hverken se penge eller vare..

Det er bare så ærgeligt, for her er sgu mange gode ting til salg inde jeg kan bruge. Nu har jeg lige igen sendt 300 kr. afsted, og alligevel viser hun interesse i at bytte med andre.... jeg bliver sgu så pokkers vred.

Jeg har ellers med unge under 18 krævet kontakt med deres forældre, men at en på 22 ikke levere varen, det er grotesk altså.

Heidi

• #3   30. mar 2008 Jeg er forresten en af dem der skambyder.. For jeg synes man skal skrive en pris, hvis man forventer en pris - dertil kan man så skrive at prisen er til forhandling.

Jeg gør det af ren provokation (kan ikke lige huske hvordan det staves), for de ved jo godt, hvad de vil have.. Alle har en mindste pris, så svært kan det ikke være at skrive den på.

Heidi

• #4   30. mar 2008 det er jeg helt med på.. og jeg har da med vilje sat mine priser så vi kan forhandle lidt.. men jeg giver mig næsten altid...? Hellere lidt højere også snakker vi om det. Men ikke tårnhøjt! Men kan godt følge jer i at nogen sætter de tmeget meget højt, men det har jeg så ikke stødt så meget på.

synes bare det har været meget useriøst på det seneste.

jeg havde en annonce hvor der stod mindsteprisen, og alligevel byder folk under det.

• #5   30. mar 2008 Mange som køber og sælger er jo børn...
    Det er jo ikke værre... end man på en pæn måde kan fortælle dem at bud'et er for lavt smiley

Hvis ikke man gider have sådan nogle henvendelser, så skal man nok lade være med at annoncere netop her på HG.
    Prøv hestenettet istedet smiley

• #6   30. mar 2008 Jeg synes bare at HG's marked er mere overskueligt og nemmere.. Der burde bare være mere kontrol med handlen.... men rigtigt som du siger, de fleste er børn...

Heidi

• #7   30. mar 2008 hestenettet har jeg også annoncer på, men synes bare markedet her har ændret sig som sagt.

Folk må gerne byde, men synes ikke at man kan byde under den midnstepris som jeg har sat smiley så hellere holde mund og gå videre. smiley

• #9   31. mar 2008 Jeg skriver altid pris på og så er det ret irreterende når de byder småbeløb der ikke er i nærheden af prisen. Feks. min stubben sadel til 5000kr. og så folk kun vil give 500-2000kr. eller bytte til småting. Grrr*
    I øvrigt er jeg ikke interesseret i at bytte eller gå ned i pris. Den er som den er. Og ellers må folk se om de kan finde det andre steder.

• #10   31. mar 2008 Ja jeg føler virkelig også man løber en kæmpr risiko hver gang man skal bytte og overføre penge, jeg har lige overført 1000 kr. til en og så skal jeg vnte på hun kan se på hendes konto jeg har overført og så sender hun.. Men føler da virkeligt man løber en risiko, der er jo ingen sikkerhed herinde.. Og jeg er før blevet snydt ved, at jeg har sendt mit afsted, men jeg ser aldrig det jeg skullemodtage tilgengæld... Hvordan gør I? Jeg ved ikke om det bare er mig der en spade til at handle og bytte over nettet...

• #12   1. apr 2008 Ja folk vil helst have alt gratis. Grrr*

• #13   2. apr 2008 Ja meget useriøst... Handler efterhånden ikke med folk under 16 mere, for fleste, skal lige spørge der mor, og så ved man godt hvor det bærer hen ad...
    Skriv ikke på varen før du får lov!!!!

Så mange henvedelsel uden "gevinst"

Meget irriterende.
    Og selvfølgelig sælger man ikke sine ting til underpris på den måde

• #14   3. apr 2008 Nu er mange herinde på siden ikke særligt gamle, og det er nok desværre med til at skabe den useriøsitet der er omkring bla. marked. Hvilket jo er ærgeligt. Men så må man jo f.eks. skrive en pris eller et mindste bud i sin annonce, og slette alle irrelevante kommentare.
    Det trælse er bare at når det er annoncøren/sælger der er useriøs :o( Så kan man jo intet gøre ca..

• #15   3. apr 2008 Eva, nej du har helt ret...
    Der er mange som opretter annoncer på noget som de MÅSKE vil sælge. Efter min mening skal man så vente med at sætte det til salg, eller også skal man skrive at det bliver solgt for den rigtige pris/et godt bud...

Kommentér på:
køb og salg på HG

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce