13. jan 2007 Følger: 42 Følgere: 42 Heste: 6 Emner: 318 Svar: 1.271
Værdig ? NF, Kvægenbjergs Indurain {{forumTopicSubject}}
Navn: Kvægenbjergs Indurain
Race: New Forest (Ren, har brændmærke)
Fødselsår: 2.maj 1994
Højde: 147,5 cam. Stor 1´ponyer,
Temperament: Frisk, der ingen forskel på det, om han er blevet redet hverdag, eller ikk i mere end 2 uger. Der ingen forskel. Af natur er han rigtig frisk, men uden at være "dum i hovede", da han stadigvæk har et køligt overblik. Han er fremad gående og arbejdsvillig. Altid med på balade
Du kan ikk mærke på ham at han er 12, han opfære sig som en på 4. Og han skal rides som om han var 4år
Gangarter: Middel tror jeg.
Skrid: Gå fint til bidet,
Trav: Løber meget, men efter noget tid begynder han at slappe af. Går nogenlunde til bidet
Galop: Fantastisk. Taktfast, og går pænt til biddet.
Stævner:
Ingen endnu, da jeg har skulle ride ham op fra bunden af, Har haft ham i ca. 3½år
Stamtavle: Ja, en meget lang en. Her er bar noget af den:
FAR: ESKEHØJGAARDS ALI NFH-E 62 NF DK
"Elite hingst"
FARFAR: HEIHOF´S PRIMEUR NFH-E 50 NF DK
FARMOR: FESTIV WEDDING AF ROSENHOLM NF-E 329 NF DK
Køn: Vallak
Beskrivelse:
Han har ingen aftegn, som er tydelige. Men han har en meget lille hvid plet på højre bagben. Han elsker at lave noget, og selv efter hård træning vil han gerne tage en jorretur på marken eller markvejen. Om vinteren er han mørkebrun, næsten sort. Han er en hest, der altid kommer når man kalder på ham.
Han er til at stole på og knytter hurtigt til sin eger, hvis han lige lære en at kende. Han er trofast og modig lille hest. Han er en pony, som vil gå gennem ild og vand for sin rytter. Da han er meget frisk, er det ikke alle der kan sætte sig op på ham og ride en omgang. Han er bestemt ikk en nybegynder hest. Han er meget følsom hvad det angår signaler, brug af stemme og ben. Men vender man sig til ham og han vender sig til dig, er han den dejligste hest på hele jorden. Han er meget kælen og en rigtig nussetrold, der er dog nogen gange at han ikke helt vil indrømme det. Han elsker at lave noget, og vil meget gerne frem i verden. Han elsker at ride tur og i det hele taget at komme ud og se verden.
Beauty er en pony, som virkelig kræver koncentration når man rider ham. Han er ikke den vildt bedste til at springe, da hans tidligere eger ikk sprang på ham. Og eg springer kunn for sjov, så springene er ikk højere en knæhøjde. Beauty kan godt være en stor mundfuld engang imellem, da han virkelig kræver opmærksomhed og kontakt.
Kort: KORT*
Kvægenbjers Indurain, også kald Beauty i dagligtale er en vallak født d. 2.maj i 1994. Han er en New Forest pony. Beauty er en stor pony med sine 147,5cm. Han er en misundelsesværdig. Han er både charmerende og selvtilliden fejler heller ikke noget. Han er en pony som virkelig ved, hvordan man fanger folks opmærksom hed. Han er en rigtig bulderbasse, som godt ved hvad han vil, men da hans hjerte er fyldt op med en masse godhed og kærlighed, gør det intet. Beauty er en meget fremadgående og arbejdsvillig pony. En pony, som gerne vil ud og opleve verden. Han er en meget glad og dejlig pony med et super sind og gemyt. Han er meget velopdragen, nysgerrig og lærenem. Beauty er en utrolig dejlig pony at ride på. Da jeg købte beauty havde han stået stille i et års tid, så han skulle rides op fra bunden. Vi har haft en del op og nedture. Men er nu på rette vej spor igen. Han er en dejlig pony som jeg glæder mig meget til at dele min fremtid med.
Øvrigt:
Han er trafiksikker.
Han kan ride sammen og alene på ture.
Han er sød, stille og rolig i stalden.
Han er vandt til børn, hunde og meget larm.
Hvad tror i han er værd?
maj 2006
Følger: 54 Følgere: 72 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 1.652
Værdig ? NF, Kvægenbjergs Indurain
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside