{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
528 visninger | Oprettet:

Udvikling på en måned {{forumTopicSubject}}

For en måned siden købte jeg en pony, der bare havde gået på en mark hele sit liv - aldrig blevet redet eller noget... Nu går hun rigtig fint rundt, har meget gode gangarter, og springer fint. Kig forbi mit nye fotoalbum og se udviklingen. Det sidste billede er en sammenligning af før og nu
http://www.hestegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=40822

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udvikling på en måned
  • #1   6. jan 2008 jeg har selv tilredet hende.. har nok redet hende 15 gange i alt.. for er meget forsigtig med ikke at presse hende for meget.. se evt videoklip fra første gang hvor jeg red hende uden longe.. hun har været super nem hele vejen igennem...

• #2   6. jan 2008 så 4 uger i hele sit liv

• #3   6. jan 2008 hver sin mening.. hun er fin kondition, og hun søger selv frem mod bidet.. så tvinger hende på ingen måde.. hun springer sjældent.. 2 gange i alt nu.. og det spring som er 70-80 cm var for at se om hun havde modet... ikke noget vi træner med hende..

• #4   6. jan 2008 jeg rider hende heller ikke mere end 10 min i trav... så hun bliver jo på ingen måde redet træt.. men for at bygge muskler, skal man jo stimulerer dem..

• #5   6. jan 2008 nu er domena jo også 6 år.. så hun er jo mere færdige i sine led og sener.. hun vokser jo på ingen måde mere.. grunden til man venter med ungheste er for at skåde deres led...

• #6   6. jan 2008 skåne*

• #7   7. jan 2008 så skriver jeg lige igen:
    hun springer sjældent.. 2 gange i alt nu.. og det spring som er 70-80 cm var for at se om hun havde modet... ikke noget vi træner med hende.. Hun sprang det kun en enkel gang... det med de først er færdige som 8 års kommer jo meget an på racen.. fuldblod er færdige tidligere, hvor trakehnere er færdige sent..

• #8   7. jan 2008 en hest der har ståret stille hele sit liv.'
    kan Umuligt kommer i kondit nok til at springe på 4 uger.
    og det kan godt være den kan holde i sine ben nu.
    men på længer sigt Nej.
    har selv lige været igennem en aflivning pga. jeg var for hurtigt med at komme igang og 2 år efter måtte jeg aflive hest.
    kun ris til din egen røv.
    så synes du skal rinne til din dyrlæge få et rigtigt genoptrænings progam eller din træner.
    så din pony kan holde mange år endnu.
    det var lige lidt fra mig af.
    selvfølgelig kun min menning..

• #9   7. jan 2008 det er nemlig også derfor at jeg ikke træner den med det.. der er jo stor forskel på at prøve det, og så træne det konsekvent... jeg følger et genoptræningsprogram, hvor jeg laver interveltræning også.. rider 4 gange om ugen, da hun jo skal have tid til at bygge muskler.. men tak for tippet.. er selvfølgelig ikke interreseret i at nedbryde hendes led

Kommentér på:
Udvikling på en måned

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce