{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad laver du med din hest?
  • #1   28. okt 2007 okay.. jeg rider klassik dressur med lady, samt hms og cirkustricks

godot er født skovturshest, men bruges også til dressur og spring, samt rider uden udstyrpå ham nogen gange smiley

• #2   28. okt 2007 hehe fint smiley min hoppe lærte at hente og bringe et låg på 10 min smiley hun er bare alt alt for kvik den tøs. Normalt tager det en hest 2-5 timer at lære...

mine kan også neje. lady kunne efter 2 timer *suk* hun er så svær at stimulere

• #3   28. okt 2007 Jeg forsøger at finde ud af hvad der er galt med min fjolle... Han virker så trist! Han er glad når man står og snakker med ham, men hvis man vil arbejde med ham, hænger ørerne tilbage og han gider næsten ikke gå fremad. Han søger meget ned med hovedet og skal have en veninde til at kigge på ham på tirsdag, for jeg er i tvivl om han ikke søger for meget ned mod jorden med mullen - ved ikke rigtigt om han har ømme muskler i ryggen - har nemlig fået af vide at når han tager hovedet ned, når han traver, er det fordi han strækker ryggen ud. Fint med mig, men han bliver ved med at gøre det..!

Nogen forslag??

• #4   28. okt 2007 det er godt at hesten tager hovedet ned, så han bruger sine rygmuskler. Når hovedet kommer ned, komemr ryggen op MEN han skal jo ikke gå sådan altid.

Har du fået tjekket sadlen at den ikke trykker forkerte steder? det kan smadre hestens rygmuskler totalt.

En masse løsgørende øvelser, hvor bæring og ryg er i fokus ville være godt. Hvis du bor tæt på struer, kan jeg godt hjælpe dig?

Men første tjek er udstyr. Næste tjek umiddelbart er ryg, men også gerne tænder mv (når han alligevel skal tjekkes ;))

også ville jeg få lavet nogle øvelser til ham.

• #5   28. okt 2007 stadig ærgerligt at du bor langt væk, tror nu godt jeg kunne nogle ting med hende smiley

tror også at de løsgørende øvelser ville kunne hjælpe hende, da hun bliver strukket ud i nakke muskulatur, og hele vejen ned til ryggen.

Når man laver touch med sin hest lærer man blandt andet også at strække deres ryg ud, ved at tage ved halen og læne sig lidt bagud, så de bliver strukket igennem.

Min massør (Anja keld) har skrevet en bog der hedder "stræk din hest" den er også god. Blandt andet det med at du lære din hest at neje strækker den, men også til sidderne.

Jordøvelserne gør at hun som sagt bliver mere smidig, samt at hun får mere kontrol over sin krop.

• #6   28. okt 2007 Han er ikke øm når jeg trykker ham på ryggen eller kører mine fingre ned af ryggen, mens jeg trykker lidt. Det reagere han ikke på, andet end at han nærmest står og nyder det - han kan godt lide at blive masseret smiley

Jeg har for små 3 måneder siden købt en ny Maxam dressursadel til ham. Den er med bred bom, men han er smal over ryggen, i modsætning til mange andre fjordheste! Han er ikke særlig behageligt at sidde på uden sadel... Jeg synes også at han er blevet lidt smallere her på det sidste, men er usikker. Jeg har haft en western sadel på ham for ikke så længe siden og det er faktisk efter der, at han pludselig begyndte at reagere sådan. Jeg havde den på ham i 20 min. ca. og har siden redet med min dressursadel. Jeg overvejer at få en hestemassør ud, men vil da lige få en til at kigge på sadlen og se om den passer ham stadigvæk.

• #7   28. okt 2007 efter du red med western? for western kan også trykke på selve rygmusklen med de forreste knapper på sadlen - det gør min sadel på godot.

Umiddelbart lyder det som sadeltrykninger desværre...

en kieffer wien dressur med melem/bred bom havde jeg til min fjordhoppe, og den var lækker og lå super godt. En hubertus er også super til en fjordhest. Også er der jo barefoot cheyenne som er en bomløs sadel, der også ligger godt.

svært at sige noget når jeg ikke kan prøve at gøre nogle øvelser med ham, samt selv trykke (så kan jeg selv se)

• #8   28. okt 2007 ja fik vidst blandet forum lidt sammen smiley beklager smiley men jeg svarer da *ss*

• #9   28. okt 2007 Ja, det er rigtigt, men jeg bor nede i Sønderjylland ved Gråsten, så der er et stykke vej, he he.

Ja, det er efter jeg har redet med en western sadel i små 15-20 min. Har efter der fået af vide at den ikke passer ham, at den ligger og glemmer. Jeg har dog tidligere redet i den på ham, uden jeg kunne mærke noget på ham. Nu reagere han på det. Jeg kan fint skridte, hvor han har hovedet oppe, men så snart jeg traver på ham, søger han meget ned med hovedet. Jeg har redet lidt western ridning på ham i min dressur sadel, hvor jeg har redet med løse tøjler. Der har han søgt ned med hovedet, som en western hest skal gøre under ridning/arbejde. Han gør det samme nu, når jeg rider lidt dressur på ham. Ved ikke om han bare synes det er mere behageligt for ham..? Han bruger ryggen på den måde, for jeg kan tydeligt mærke forskel på ryggen, når han har hovedet oppe og når han har hovedet nede. Han skal bruge sin ryg, når jeg rider ham, da jeg selv har dårlig ryg og ikke kan "tåle" de små stød jeg får op i ryggen/bækkenet, når han traver med hovedet oppe. I galop har han hovedet lidt oppe...

• #10   8. nov 2007 Jeg træner en del fra jorden, da Diablo jo ikke er tilredet endnu. Vi træner mange forskellige ting - fx lidt dressur (med forpartsvendinger osv), longering, gåture (han er ikke så god til at være alene), klikkertræning og så er vi så småt ved at gå i gang med lidt træning efter MacLeans metoder.
    Efter nytår regner jeg med at vi skal i gang med lidt klassisk dressur fra jorden, og til foråret skal han gøres ryttervant.

• #11   8. nov 2007 Jeg rider dressur og tur, helt almindeligvis. Jeg longerer naturligvis også i tilridningsprocessen, men finder det ret kedeligt. Jeg træner også de unge fra jorden, men holder som sagt mest af at ride.
    Jeg elsker dressur og træner flittigt 5 dage om ugen, tur en dag om ugen og en dag til at flade ud. Jeg har startet lidt, men ikke noget vildt. Celia skulle gerne være min nye dressur hest og er både lærenem og efterhånden rimeligt habil på en ridebane.
    Med Hensyn til Tanjas hest, så ved jeg hun har haft lidt disiplinære problemer, kan det ikke være den er fræk og viser sin modvilje. Celia ligner også en sur dromedar når jeg rider hjemmefra, men så snart vejen går hjemad er hun frisk og "glad", ørerne er livlige. Jeg siger ikke at de andre ting ikke kan prøves og tjekkes, men nogle gang er fjordheste lidt egenrådige.

Kommentér på:
hvad laver du med din hest?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce