769 visninger
|
Oprettet:
{{ group.groupName }}
Medlemmer: {{group.memberCount}}Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Andre forumemner med "hvad laver du"
Hvad Laver Du?
Hej HG'er Hvad laver i eller har lavet? Jeg keder mig! :(
Hej HG'er Hvad laver i eller har lavet? Jeg keder mig! :(
Skrevet af: Dorte - 31. maj 2014
Hvad laver du ?? :-)
Hvad laver i ??.. JEg sidder og laver Medicin håndtering med resten af klassen.. Såå kedeligt..
Hvad laver i ??.. JEg sidder og laver Medicin håndtering med resten af klassen.. Såå kedeligt..
Skrevet af: Maja Michele - 20. nov 2013
Hvad laver du?
Hej (: Jeg keder mig VILDT meget (: Også vil jeg spørge jer hvad i laver for så kan det være jeg kan finde på noget :D God Vinterferie til jer der har det :]
Hej (: Jeg keder mig VILDT meget (: Også vil jeg spørge jer hvad i laver for så kan det være jeg kan finde på noget :D God Vinterferie til jer der har det :]
Skrevet af: Toby og Laura l Amicitia . - 15. feb 2010
Spar penge på din forsikring
okt 2004
Følger: 69 Følgere: 122 Heste: 3 Emner: 298 Svar: 1.292
godot er født skovturshest, men bruges også til dressur og spring, samt rider uden udstyrpå ham nogen gange
okt 2004
mine kan også neje. lady kunne efter 2 timer *suk* hun er så svær at stimulere
maj 2007
Følger: 29 Følgere: 26 Heste: 1 Emner: 19 Svar: 168
Nogen forslag??
okt 2004
Har du fået tjekket sadlen at den ikke trykker forkerte steder? det kan smadre hestens rygmuskler totalt.
En masse løsgørende øvelser, hvor bæring og ryg er i fokus ville være godt. Hvis du bor tæt på struer, kan jeg godt hjælpe dig?
Men første tjek er udstyr. Næste tjek umiddelbart er ryg, men også gerne tænder mv (når han alligevel skal tjekkes ;))
også ville jeg få lavet nogle øvelser til ham.
okt 2004
tror også at de løsgørende øvelser ville kunne hjælpe hende, da hun bliver strukket ud i nakke muskulatur, og hele vejen ned til ryggen.
Når man laver touch med sin hest lærer man blandt andet også at strække deres ryg ud, ved at tage ved halen og læne sig lidt bagud, så de bliver strukket igennem.
Min massør (Anja keld) har skrevet en bog der hedder "stræk din hest" den er også god. Blandt andet det med at du lære din hest at neje strækker den, men også til sidderne.
Jordøvelserne gør at hun som sagt bliver mere smidig, samt at hun får mere kontrol over sin krop.
maj 2007
Jeg har for små 3 måneder siden købt en ny Maxam dressursadel til ham. Den er med bred bom, men han er smal over ryggen, i modsætning til mange andre fjordheste! Han er ikke særlig behageligt at sidde på uden sadel... Jeg synes også at han er blevet lidt smallere her på det sidste, men er usikker. Jeg har haft en western sadel på ham for ikke så længe siden og det er faktisk efter der, at han pludselig begyndte at reagere sådan. Jeg havde den på ham i 20 min. ca. og har siden redet med min dressursadel. Jeg overvejer at få en hestemassør ud, men vil da lige få en til at kigge på sadlen og se om den passer ham stadigvæk.
okt 2004
Umiddelbart lyder det som sadeltrykninger desværre...
en kieffer wien dressur med melem/bred bom havde jeg til min fjordhoppe, og den var lækker og lå super godt. En hubertus er også super til en fjordhest. Også er der jo barefoot cheyenne som er en bomløs sadel, der også ligger godt.
svært at sige noget når jeg ikke kan prøve at gøre nogle øvelser med ham, samt selv trykke (så kan jeg selv se)
okt 2004
maj 2007
Ja, det er efter jeg har redet med en western sadel i små 15-20 min. Har efter der fået af vide at den ikke passer ham, at den ligger og glemmer. Jeg har dog tidligere redet i den på ham, uden jeg kunne mærke noget på ham. Nu reagere han på det. Jeg kan fint skridte, hvor han har hovedet oppe, men så snart jeg traver på ham, søger han meget ned med hovedet. Jeg har redet lidt western ridning på ham i min dressur sadel, hvor jeg har redet med løse tøjler. Der har han søgt ned med hovedet, som en western hest skal gøre under ridning/arbejde. Han gør det samme nu, når jeg rider lidt dressur på ham. Ved ikke om han bare synes det er mere behageligt for ham..? Han bruger ryggen på den måde, for jeg kan tydeligt mærke forskel på ryggen, når han har hovedet oppe og når han har hovedet nede. Han skal bruge sin ryg, når jeg rider ham, da jeg selv har dårlig ryg og ikke kan "tåle" de små stød jeg får op i ryggen/bækkenet, når han traver med hovedet oppe. I galop har han hovedet lidt oppe...
maj 2005
Følger: 49 Følgere: 47 Heste: 1 Emner: 16 Svar: 586
Efter nytår regner jeg med at vi skal i gang med lidt klassisk dressur fra jorden, og til foråret skal han gøres ryttervant.
apr 2004
Følger: 61 Følgere: 70 Heste: 5 Emner: 58 Svar: 225
Jeg elsker dressur og træner flittigt 5 dage om ugen, tur en dag om ugen og en dag til at flade ud. Jeg har startet lidt, men ikke noget vildt. Celia skulle gerne være min nye dressur hest og er både lærenem og efterhånden rimeligt habil på en ridebane.
Med Hensyn til Tanjas hest, så ved jeg hun har haft lidt disiplinære problemer, kan det ikke være den er fræk og viser sin modvilje. Celia ligner også en sur dromedar når jeg rider hjemmefra, men så snart vejen går hjemad er hun frisk og "glad", ørerne er livlige. Jeg siger ikke at de andre ting ikke kan prøves og tjekkes, men nogle gang er fjordheste lidt egenrådige.
hvad laver du med din hest?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside