{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Galop, HJÆLP!
  • #1   18. okt 2007 Da Atos lærte at gå til biddet kunne han kun i skridt og trav, Galoppen var slet ikke på plads.. Men den er heller ikke på plads endnu men det er blevet meget bedre:D Det jeg gjorde var at sørge for at læne mig godt tilbage (i starten overdrev jeg lidt med at læne mig tilbage) Og så ikke have for meget fat i hesten.. Det kan godt være sådan at hvis man læner sig frem i anspringet, for hesten overbalance (og det gjorde jeg meget, og Atos har heller ikke den bedste balance endnu men det skal nok komme) Men så har jeg arbejdet sådan i et stykke tid, og han har stille og rogligt, begyndt at søge frem og ned.. Håber du kunne bruge det til noget, og held og lykke hvis det ikke lige var det du gik efter:D

• #2   18. okt 2007 jeg havde det problem med classic, lav overgange fra trav til galop og omvendt og hvis den bliver ved så stop helt op, tør tavlen ren og frem igen. Når det er på plads og den er stabil (man skal stadig øve det fremover, det er en meget god øvelse til stabilitet og det skal ikke kun bruges til negativt, man kan også lave det bare for rutinens skyld) kan man begynde noget temposkift, ikke lange strækninger bare nogle skridt og så tilbage igen, en masse af dem ( det gør også galoppen mere opad springende og elastisk) derefter når den så er stabil der, kan man lave lidt kontragalop, f.eks. volte tilbage i nogenlunde stort tempo og det skal være en ridebane/hus der ikke er for smalt for så mister den hurtigt balancen i hjørnerne, der kan du også bruge overgange, men ikke temposkift da det ikke er for smart i kontragalop smiley det er noget der tager tid .. jeg gør det hver dag på ascari, både overgange og temposkift .

• #3   18. okt 2007 nej har ikke prøvet det i galop der er han fantastisk men i traven jua mange gang, det ber bare træning ..
    Mit råd XD

• #4   18. okt 2007 Obs glemte at skrive at, når hesten for overbalance så tar den jo selfølgelig hoved op og evt. slår med det.. det ville vi jo også gøre hvis det var os.. Men det kan også være det er fordi din hest/pony ikke er ordeligt udviklet endnu... Ved ikke helt:D

• #5   18. okt 2007 PRØV at lade værd med at tænke på hovedet, bare galoper en masse, mens du tager halveparader.
    min ridelære siger, "drive og mindske, drive og mindske..... osv"
    til sidst kommer hesten til at slappe mere og mere af og vil ved at du jo tager halveparader på den, ofte komme ind og samle sig mere og så vil hovedet komme automatisk smiley

• #6   18. okt 2007 -Brug sædet og benene og lad ham selv søde ned!

• #7   18. okt 2007 Det er bare ikke lige til at "glemme" hoved, for hun slår næsten tænderne ud på mig... Men mange tak for rådene, er stadig åben for andre..:! Og så vil jeg begynde med noget tempo og overgange...
    smiley

• #8   18. okt 2007 ja, kender det godt!!
    det er PIS..E svært at lade værd at tænke på hovedet da det jo er foran en , og det man kan se, at sådan skal den altså ikke gå heh, men når rumpen kommer ind = ryggen kommer op og hovedet kommer så automatisk ned på den rigtige måde ;D

mange (mig før undervisning) glemte at det næsten er det bagerste som vigtigst

• #9   18. okt 2007 håber da mine råd hjælper smiley lige en ting til :

når den så søger ned må den ikke trække, det vil den muligvis gøre, så skal du ved let shcenkel skubbe den lidt frem så du kan mærke i din hånd at den suger på bidet, du skal self. give efter i den forstand at du ikke skal slipper tøjlen, stadig have samme kontakt bare blidere, og du skal self tage halve parader men ikke hele tiden så kan den gå hen og blive sløv i munden.. smiley

• #10   18. okt 2007 Fortsættelse til *MieMarie ,Ascari smiley C:
    ja helt rigtig hvad hun siger! når den går der nede så bare hold den i hånden (evt med få halve parader en gang i mellem)
    Den må ikke hænge eller gå ind og putte sig! så er det der du skal have shenklerne med på smiley

• #11   19. okt 2007 nogenlunde det samme...
    det hjælper på min at ind i mellem når hun stresser op osv, at lave en rolig overtrædning på volten, ca ½ eller 1 og så ud igen, og så lave lidt temposkift..

• #12   19. okt 2007 jeg har kun galoperet i skoven i to måneder fordi hesten ikke havde balance. nu galopere jeg også på bane. hesten er trænet til rolig galop og bagefter har jeg trænet holdningen . smiley

• #13   19. okt 2007 Da jeg købte BamBino, kunne han ikke galop anspring, det kan han nu, jeg lod det bare , " komme til ham selv " altså lod ham slå i galop, når han selv var klar til det. derefter lod jeg ham galopere lidt igennem så han lige kunne finde balancen, og tog det så derefter stille og roligt, med at lave halve parader.. smiley

• #14   19. okt 2007 ^Evt. prøv at bruge Martingal på Ham/Hende. ?

• #15   19. okt 2007 trav er det nøjagtig det samme : først og fremmest overgange fra skridt til trav og omvendt derefter temposkift smiley helt det samme ..

• #16   19. okt 2007 Hey Allesammen!

Vil bare fortælle, at jeg har prøvet alle de mange fif... Og det hjalp, om det var fordi der var en anden hest med, eller om det var måde at gør det på er lige gyldigt... Sagen er den, at det hjalp.. Og jeg er meget glad for hjælpen!!!!
    Tak..

• #17   20. okt 2007 så lidt smiley det skal bare trænes længe nok smiley

Kommentér på:
Galop, HJÆLP!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce