{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
428 visninger | Oprettet:

Fantastisk :) {{forumTopicSubject}}

Luna bestod sin prøve i trafiksikkerhed i dag smiley
Er noget så stolt af min lille skat smiley
Mine forældre var ved at høste... og da vi var færdige for i dag, fik jeg min far til at køre med en trator med 10 minibig halmballer på ligeforbi luna, og lige efter min far kom min kæreste i en traktor og skulle gasse godt op ud for hende og til sidst min onkel i en rande graver med gassen i bund... køre under 1½ meter fra hende... Og hun gjorde ingen ting smiley det var vidunderligt smiley det var fantastisk smiley nok det største jeg nogensinde har prøvet... bare suget i maven af da de kom kørende som vi havde aftalt tog vejret fra mig... og hun var som en engel smiley rørte ikke en eneste muskel smiley har aldrig prøvet noget lignede det smiley min baby's store dag smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fantastisk :)
  • #1   6. aug 2007 Luna er jo så kun lige 1 år smiley så mange flyveturen får jeg nu ikke.... da man jo ikke må ride en 1 års smiley er bare så stolt af hende smiley hun stod bare så pænt i tovet ved siden af mig smiley

• #2   6. aug 2007 ville være skønt hvis medea tog det så pænt.. hun har bestemt sig for at trailere er farlige.. ikk heste trailere kun de almindelige... heeh... hestetrailere gider hun ikk op i men siger ikk nået til at gå forbi ligesom de almindelige...

• #3   6. aug 2007 Jeg er os helt oppe og køre over det smiley det var bare for a se hvor langt jeg var i min træning, om hun kunne klare det... jeg var enlig forberedt på a hun ville prøve og stikke a fra mig.... men så stod hun bare helt stille med et udtryk som "hvis min ejer ikke er bange, hvorfor skulle jeg så være det" det var fedest smiley

• #4   6. aug 2007 masser af træning så er det kureret smiley sådan gjorde jeg med luna smiley da jeg købte hende havde hun aldrig set en bil eller cykel eller scooter eller trailer... ingen ting af den slags.... så jeg trænede som en gal med hende inden jeg tog hende med ud til vejen.... og så gik det bare super smiley og da det havde været perfekt mange gang besluttede jeg a give hende prøven i dag og hun klarede den til et 13 tal hvis jeg skal sige det smiley

• #5   6. aug 2007 det er modsat med medea.... når jeg sidder på hende kan jeg få hende til sådan set alt... æver grøfter, i vandet osv... men når jeg går ved siden af hende kan jeg ikk engang få hende op i en trailer selvom hun er vandt til det fra det andet sted jeg fik hend efra.. der kørte hun i trailer når de skulle på travnbanen...

• #6   6. aug 2007 jeg trænede en masse horsemanship først med luna så jeg viste at jeg 100% havde hendes tillid smiley og så begyndte jeg i det små med at få min kæreste til at tænde motoren i bilen og holde den i den ene ende af indkørslen og så bare gå tætter og tætter på som vi nu kunne.... og til sidst kunne hun stå ved den med motor tændt... så fik jeg min veninde til at tænde sin scooter og da den heller ikke var farlig mere fik jeg min kæreste til at køre frem og tilbage på cykel med bilen i tomgang... og da det ikke var farligt prøvede vi med scooteren, hvor den kørte... og så med begge.... så holdt vi en traktor ude på marken i tomgang mens hun græssede der ude.... så begyndte vi at køre rundt på marken... og til sidst kunne hun stå ved siden af den uden at det var et problem... så begyndte vi at gå ture på små veje hvor jeg fik folk jeg kender til at køre stille forbi, for de viser lidt mere respekt fordi de ved a hesten kan være bange... og da det ikke var noget mere prøved vi på større veje... til sidst var hun slet ikke bange mere...

• #7   6. aug 2007 og til hvis man skulle ride det.... skal du nok over veje først at have en med med et tov i hovede.... og så når det går fint... så bare lad en person gå ved siden af hovedet uden tov... og os helst en bag ved hele tiden... for at snakke.... det kan ta den værste skræk bagfra...

• #8   6. aug 2007 og for at få den til at tænke på noget andet end a bilerne skulle være farlige... skulle du prøve først at skridte langsomt i ca 30 sekunder og så skridte hurtigere og så sætte fartn ned.... blive ved med at sætte farten op og ned, bare i samme gangart.... det gør at hesten fokucere på det.... og ikke på alle de ting den så lige pludselig skulle synes er farlige... det var sådan jeg trænede luna... og det var os sådan mig og min veninde gjorde hendes hest trafiksikker... det virker smiley

• #9   6. aug 2007 til sidst kan du ride uden at der er andre end dig.... du skal bare snakke en del til ham for at han kan høre din stemme... så han ved han ikke er helt alene mod at det uhyggelig og farlige smiley

• #10   6. aug 2007 heeh.. oka.. hun kan bare ikk lide trailere når vi reider ellers er der ik rigtig noget...

• #11   6. aug 2007 så må du jo bare gøre det med en trailer i ende af gårspladen og så bare komme tætter og tætter på... men på en positiv måde smiley jeg er glad for a du kan lide min råd... det er dejligt at du værdsætter min teknik... nogle synes den virker mærkeligt... men det virker smiley

• #12   6. aug 2007 alt luna og jeg laver skal være som en leg for hende.... jeg vil ikke tvinge hende til noget hun ikke vil

• #13   6. aug 2007 synes heller ikk det er mærkeligt.. bruge selv de metoder med HMS og tillid frem for tvang og frygt...

• #14   6. aug 2007 det er lækkert at høre smiley fatter bare ikke... der er så mange gode måder at være sammen med sin hest og a begge lære noget... og alligevel er der flere der bruger tvang end leg som et redskab... jeg elsker at når jeg går ind i stalden a luna så kalder på mig, a hun kan kende mig, a jeg kan mærke hun har savnet mig... end jeg vil ha en hest der er bange for mig, jeg ville slet ikke kunne få mig selv til det... det er barbarisk...

• #15   6. aug 2007 heeh.. ja.. medea står på sommerfold så jeg har ikk været hos hende et stykke tid og ride osv.. mine forældre har været dernede hver dag og se til hestene mens jeg har været på ferie.. de blev ved med at fortælle at hun bare stod og kedede sig.. så da jeg kom ned til hende så livede hun lidt op.. hihi.. elsker hende over alt på jorden...

• #16   7. aug 2007 det er bare det bedste i hele verden smiley

• #17   7. aug 2007 ja totalt...

• #18   8. aug 2007 gigantisk love til heste smiley

• #19   8. aug 2007 yiiirrr... hihi..

• #20   9. aug 2007 sådan skal det lyde smiley god stil over det smiley

• #21   12. aug 2007 haha.. yir yyiirr yyyiiirrr

Kommentér på:
Fantastisk :)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce