{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
779 visninger | Oprettet:

Manglende billeder til kunde {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

Jeg står i den rigtig trælse situation, at min kunde er 'utilfreds' med mit arbejde.
Sagen er den, at jeg tog billeder til et bryllup i sidste weekend og her igår sendte billederne afsted til bruden. Hun er glad for resultatet og sender herefter pengene (1500 kroner som er for 50-60 færdigredigerede billeder, 2-3 timers fotografering og kørsel)
Nu skriver hun så, at der mangler nogle billeder. Jeg blev bedt om at tage billeder af parrene og singlerne når de ankom til kirken, men må åbenbart have misset nogle - jeg gennemgik ellers mine billeder flere gange og var overbevist om at jeg havde alle sammen men ak nej - der mangler nogle. Før brylluppet havde jeg spurgt hvor mange der skulle tages billeder af, og om der var en der kunne hjælpe mig derhenne ved at få samlet flokken - jeg fik at vide at de ikke kendte tallet og at hendes mand ville stå for at hjælpe med at samle parrene men han havde travlt på dagen så jeg stod alene med det - hvilket jeg jo også selv syntes gik fint.

Nu står jeg så med en utilfreds kunde - jeg har kigget mine billeder igennem og jeg har ikke de billeder hun mangler, så jeg tænker hun skal have noget kompensation. Men hvor meget? Jeg synes selv jeg har gjort det ret billigt i forvejen, så er allerede lidt træt af situationen, men de skal selvfølgelig ikke bøde for mine fejl. Men skal man give tilbage hvad svarer til de ekstra billeder de ikke har fået? Eller for alle par-billederne da de jo nu er 'ødelagte'?

Det var i forvejen aftalt at de ville få 50 billeder med til den pris, men da lyset var ringe i kirken valgte jeg selv at smide ekstra oven i uden bekostning.

Jeg hælder selv til at fortælle dem, at vi kan skære 100-200 kroner af prisen, som jeg så overfører tilbage, som et plaster på såret - men er det for lidt? Hvad havde i gjort i sådan en situation?

De er forresten vældig tilfredse med resten af billederne så det er kun den her 'lille' ting der trækker ned. Desværre.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Manglende billeder til kunde
  • #1   22. aug 2017 Altså jeg tænker at siden de ikke har fundet en hjælper til dig, eller oplyst et tal, har du jo ikke en jordisk chance for at vide om du mangler nogen. At hun så efterfølgende kommer og siger at der mangler nogle billeder, kan du jo ikke gør enoget ved når du ikke engang vidste at de personer eksisterede.
    Men gvor mange drejer det sig om?

• #2   22. aug 2017 Jeg ved ikke endnu hvor mange det drejer sig om - hun skriver mange par men jeg tror nu ikke det drejer sig om mere end et par enkelte for ellers havde jeg vel opdaget det på dagen tænker jeg

• #3   22. aug 2017 Jeg synes også det er begrænset i hvor høj en grad du kan stilles til ansvar for noget, du allerede før dagen havde ytret et ønske om at få hjælp til. Denne hjælp er jo netop for parrets egen skyld. Derfor synes jeg ikke 1-200 kr er for lidt, da det ved din anmodning om hjælp blev klargjort et behov for assistance, for bedst mulige resultat - en assistance de så ikke endte med at levere smiley

• #4   22. aug 2017 Jeg syntes 100 - 200 er helt fair. Du har ikke fået den hjælp som du havde sagt du ønskede. Så i princippet syntes jeg ikke du kan holdes ansvarligt. Omvendt gælder det også om at yde god service og derved give dem et lille afslag smiley

• #5   30. aug 2017 Jeg må ærligt sige jeg finder det voldsomt under betalt det job du har lavet, nu kender jeg hverken niveau eller andet hos dig... men 1500 for 50-60 billeder er ca 30-25kr pr billede det i sig selv finder jeg ikke særligt dyrt men kender heller ikke hvad format de får dem i om det er klar til udprint eller hvordan.. plus du har arbejdet 2-3 timer alene på lokationen? Så de vel noget redigering udover ? ...

For mig virker det helt åndssvagt billigt pg hvis man som brudepar bestiller noget i den prisklasse og ikke engang opfylder de ønsker som der er om hjælp til at samle parrene for de får deres ønskede billeder... jamen i min verden er du allerede vildt underbetalt kan ikke forestille mig du har tjent på den opgave ?

Personligt ville jeg nok konversere med bruden om den mangleden hjælp der blev efter spurgt og forklare hende på en meget pæn måde at det jeg høre hvad hun siger og brokker sig over men jeg ville personligt ikke give hende et afslag... kunne måske gå med til 50-100kr. Men så skulle hun satme kunne argumentere for det...

• #6   30. aug 2017 Bruden endte med at sige, at de jo var glade for resten af billederne så de ønskede ikke en refundering smiley

Jeg vidste godt det var lavt sat, men når jeg normalt tager hestebilleder og ikke havde prøvet noget som dette her før tænkte jeg at jeg ikke kunne tillade mig at tage mere for det

Kvaliteten er i orden på mange at billederne (dem i kirken hvor lyset var ringe er der selvfølgelig en forskel på) , da jeg har ofret penge i et nyt dyrt objektiv lige inden, men det er ikke nogen voldsomt fancy redigering jeg har lavet - de så mit arbejde før de hyrede mig så de var klar over hvordan min 'stil' er smiley

Men ja jeg brugte 1-2 timer på billederne efter de er taget tror jeg, så man kan nok godt regne ud at der ikke er blevet brugt timer på hvert enkelt billede - da jeg ikke har erfaring med det endnu smiley

Kommentér på:
Manglende billeder til kunde

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce