Søger godt råd angående bid {{forumTopicSubject}}
Jeg rider en 4 års pony, som er super sød og VIRKELIG blød i munden. Jeg har bare ét problem! Hun forsøger at "spise" biddet og bider ned efter det, som om hun prøver at få fat i det med tænderne.
Når der ikke er nogen kontakt til tøjlen er det ikke altid et problem, men ligeså snart man tager lidt i tøjlen, ja så begynder hun (og nej jeg er ikke hård i hånden, tværtimod).
Først troede jeg det var fordi biddet ikke passede, men nu har vi prøvet flere forskellige størrelser (og typer). Og det skulle altså passe nu
Hun går med et hannoveransk næsebånd, da hun taber tænder lige i øjeblikket.
Nogen der har nogle gode råd?
P.s. Jeg ønsker IKKE at ride bidløst, da jeg absolut ikke har nogen erfaring med dette.
nov 2008
Følger: 266 Følgere: 1264 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.449
Min bliver tilredet bidløst, men har bid i munden en gang i mellem. Hun synes absolut bedst om et udelt trensebid, da det giver maks ro.
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Men udelte bid er roligt, og måske med tungefrihed.. Jeg har er helt nyt Bombers Fullcheek til salg hvis interesse.
Mvh TT
maj 2008
Følger: 12 Følgere: 10 Heste: 2 Emner: 9 Svar: 28
aug 2011
Følger: 26 Følgere: 56 Heste: 19 Emner: 1 Svar: 195
dec 2008
Følger: 54 Følgere: 57 Heste: 2 Emner: 102 Svar: 235
den her har jeg selv brugt og være super glad vi rider stadig med det da det bare fungere rigitg godt
Go under youtube og led efter hestemund her fortæller hun genralt og bid men også specifikt om dette
Søger godt råd angående bid
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside