{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
978 visninger | Oprettet:

Western bomløs sadel - erfaringer? {{forumTopicSubject}}

Hey der ude smiley

Min hingste pony skal til at tilrides og han er ret langt henne i vores pre-sadel øvelser smiley

Nu er tiden kommet til en sadel. Den kære pony har en ret kort ryk og lidt splejset hvad muskler angår på kroppen endnu.

Jeg overvejer kraftig en bomløs western sadel (der rider trail og pleasure) så vil høre hvad i har er erfaringer og ikke mindst hvad i anbefaler, samt med hvad kigger man efter for at den passer (har en forståelse af at en bomløs tilpasser sig nemt den enkelte hest)

HÅber i kan hjælpe mig smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Western bomløs sadel - erfaringer?
  • #1   15. maj 2016 Aldrig en bomløs western sadel, de er bygget helt forkert op. Så de gør mere skade end gavn

• #2   15. maj 2016 Oke lyder til du har dårlig erfaring eller hvordan :O? En alm saddel kan gør lige så meget skade hvis den ikke passer og om køber dem af dårlig kvalitet.

• #3   16. maj 2016 Har ikke dårlig erfaringer, men har ikke set en eneste bomløs western sadel ligge godt eller i nærheden af korrekt.
    De er ofte lavet efter en standard og den passer ikke alle.

Og korrekt en med bom kan. Gøre lige så meget skade

• #4   19. maj 2016 Der kommer aldrig nogensinde en bomløs sadel på vores heste.

En sadelbom er lavet til at fordele tryk ordentlig. Selv deres underlag kan aldrig opnå en brokdel af hvad bommen kan. Specielt fordi man glider naturlig til lavpunktet af hestens ryg, og der er ikke nok til at tage belastningen i stigbøjlerne. Man får sin vægt lige der hvor hestens ryg skal arbejde mest. Hesten har brug for rygfrihed til at samle sig og bevæger sig ordentlig, og det får den ikke i en bomløs.

Kender flere der har haft dårlig oplevelser med smertefuldte heste fra forskellige bomløs. Også en der kun skulle hyggerides, der købte en imod mit råd, fordi hun tænkte hun red aldrig nok til det blev et problem. Jaja, der gik ikke en måned før den skulle sælges igen fordi hesten gjørde det ekstremt tydelig at hun mistrivede, sank ryggen hele tiden, og vil ikke mere.

• #5   31. maj 2016 Lyt til Rebecca R. - Vil sige nøjagtigt det samme!

Kommentér på:
Western bomløs sadel - erfaringer?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce