Fokus og jordarbejde {{forumTopicSubject}}
Hey kloge hoveder, jeg har brug for jeres hjælp...
I får lige en lille intro...
Jeg har overtaget en hest i januar, hun har sindssyg mange spændinger og haft ondt mange steder i sin lille krop... Én meget misforstået hest der har fået overskredet sine grænser så mange gange, at hun har lukket ned... Jeg har behandler i Fysiurgisk Hesteterapi på, og hun har været her 3 gange, sidst i tirsdags, hvor det lod til at vi endelig fandt min lille hest inde bag hendes barikader...
Men, problemet er, at hun tilsyneladende heller ikke har haft en leder og hun er ikke blevet brugt til meget andet end ridedyr (hvilket der også er store udfordringer med når vi når dertil)...
Jeg har besluttet at starte helt fra bunden, på trods af at hun ikke helt er unghest mere... Mit spørgsmål til jer, når i arbejder fra jorden, hvordan hjælper i så jeres hest med at holde fokus på jer?
Efter i tirsdags er der sket vildt meget, og hun er nu til stede, men ind imellem brager hun bare igennem mig og mister fuldstændig fokus...
Jeg har valgt at tage udgangspunkt i Ute Lehmanns "Grunduddannelse", men kan se vi får store udfordringer hurtigt, hvis ikke vi bliver bedre til at holde fokus...
Håber i har nogle gode råd
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 27 Heste: 8 Emner: 51 Svar: 442
Men det er SÅ fedt at hun allerede, fra "ikke at registrere mig", søger mig når vi går...
Men nus/klap som ros, tror jeg ikke hun forstår endnu, og hun "lytter" heller ikke rigtig til min stemme, så vi må nok kombinere det med mad i starten...
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 27 Heste: 8 Emner: 51 Svar: 442
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Jeg plejer at ryste blidt i tovet og sige blidt hallo..eller dut dut..og når hesten giver mig kontakt klikker jeg, roser og giver godbid så hen ad vejen reagerer den hurtigere tilbage, og kan holde fokus i længere tid
Mvh TT
nov 2008
Følger: 266 Følgere: 1264 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.449
dec 2008
Følger: 54 Følgere: 57 Heste: 2 Emner: 102 Svar: 235
Den måde man kræver fokus og roser hesten for det er genialt det svært at forklar men hvis du vil kanjeg lave en video og ligge ind som inspiration
Fokus og jordarbejde
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside