{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
743 visninger | Oprettet:

Lidt råd vedr. køb af kamera? {{forumTopicSubject}}

Heisa allesammen ;o)

På lørdag skal jeg, efter meget lang tids opsparing, endelig købe mit nye kamera...

Jeg vil gerne komme hjem med:
- Canon EOS 400 D
- Sigma 70-300 mm linse
- 1-2 GB kort
- Ekstra batteri
- Kamerataske m/ lommer

Kan i ikke give mig lidt gode råd? Er det fornuftigt det jeg gerne vil have fat i? Det er meningen at kameraet skal bruges til at tage både stille-og bevægelsesbilleder og hunde/heste... Hvad vil i tro ca. prisen er for det hele? Hvad vil i tro et 1-2 GB kort koster? Et ekstra batteri? og en fornuftig kamerataske?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt råd vedr. køb af kamera?
  • #1   7. mar 2007 Ej, hvor sjovt... Jeg tror også at jeg bliver nødt til at have en mindre linse på et tidspunkt, men det er ikke lige det er står øvers på listen lige nu ;o)

Jeg har snakket med en inde på hundegalleri og han sagde at han lige havde købt et 2 GB kort og det kostede mellem 300-400 (kan ikke lige huske hvad kan skrev).. Og så gav han mig et link til en online butik hvor et batteri kostede 200 kr.. måske hed det batteri.dk eller sådan noget...

• #2   7. mar 2007 Det skal jeg nok - i slipper sikkert ikke for det, når jeg først har fået det ;o)

Nej det er ikke den... Den jeg gerne vil have hedder EF 70-300 mm f/4-5,6 IS USM

• #3   7. mar 2007 Den fra sigma koster kun 1700 kr

• #4   7. mar 2007 Jeg købte mit Sigma objektiv på Pixmania, til 1200 kr.
    (link fjernet) (den ligner ikke 100% den på billedet, men det er i hvert fald den model)

• #5   20. mar 2007 Jyl:
    Nu har jeg ikke haft med så mange objektiver at gøre, men du kan jo kigge her:
    http://www.kattegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=1272
    Der har jeg brugt dét objektiv smiley

Og det har været en udmærket service, med at få det sendt derinde fra. Så jeg kan godt anbefale at købe det over Pixmania smiley

Ulempen ved 70mm er, at du skal godt 1 m væk, ved makrofunktionen for at kunne fokusere. Men hvis du skal have et ordentligt makroobjektiv, skal du nok lidt længere ned i tal. Men jeg er ikke sikker i min sag.

Prøv at tøffe lidt runft på Pixmania's hjemmeside, du kan også se anmeldelser af produkter, og 360 graders billeder af varerne smiley

Kommentér på:
Lidt råd vedr. køb af kamera?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce